چه ارتباطی بین اختلالات روانی و سکته قلبی وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که اختلالات روانی خطر بروز سکته قلبی و سکته مغزی در میان افراد کمتر از ۳۹ سال را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان کره جنوبی به منظور بررسی ارتباط بین اختلالات روانی و احتمال بروز سکته قلبی و مغزی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به بیش از شش میلیون نفر را مورد ارزیابی قرار دادند. سن این افراد بین ۲۰ تا ۳۹ سال بود و هرگز سابقه ابتلا به سکته قلبی یا سکته مغزی را نداشتند.

بیش از ۱۳ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه درگیر حداقل یکی از اختلالات روانی بودند. از این میان، تقریباً ۴۸ درصد اضطراب داشتند، ۲۱ درصد درگیر افسردگی بودند، ۲۰ درصد از بی‌خوابی رنج می‌بردند، تقریباً ۲۸ درصد اختلال سیستم جسمانی داشتند و بیش از دو درصد اختلال مصرف مواد داشتند. همچنین کمتر دو درصد افراد درگیر اختلالات دوقطبی، اسکیزوفرنی و اختلالات شخصیت بودند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد شرکت‌کننده در مطالعه با هر نوع اختلال روانی ۵۸ درصد بیشتر از دیگران در معرض سکته قلبی قرار داشتند و ۴۲ درصد بیشتر درگیر سکته مغزی شده بودند. بنابراین توصیه می‌شود که به منظور پیشگیری از بروز سکته قلبی و مغزی در صورت تجربه هر کدام از علائم اختلالات روانی، به پزشک مراجعه کنید.

نتایج این مطالعه در مجله اروپایی Preventive Cardiology منتشر شده است.

کد خبر 660108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.