تیتر سه زیرسرویس
-
«فصل انگور»، روایت وفاداری و زندگی
کارگردان فیلم مستند «فصل انگور» با بیان اینکه یک تجربه زیست ۵۰ ساله همراه این فیلم بود، گفت: مسئلهای که فیلم به آن میپردازد، عشق و نزدیکی میان آدمهاست؛ چیزی که این روزها کمتر دیده میشود.
-
نماینده ایران از رقابت در اسکار حذف شد
فیلم «علت مرگ: نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار که به عنوان نماینده ایران در اسکار ٢٠٢٦ معرفی شده بود، از حضور در لیست کوتاه آثار بخش بینالملل (غیرانگلیسی زبان) باز ماند.
-
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
تقدیر وزیر فرهنگ از مستندسازانی که در جنگ ۱۲ روزه دوربین را زمین نگذاشتند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از مستندسازان فعال در جنگ ۱۲ روزه گفت: از همه مستندسازانی که به روایت این روزهای شگرف پرداختند، تشکر میکنم؛ آنها در سختترین شرایط که حتی همکارهای لازم هم با آنها به دلایل مختلف صورت نمیگرفت، مسئولیت خود را پاس داشتند و نشان دادند که ایران تسلیمپذیر نیست.
-
«کُد ۷۰۰» را من نساختم؛ بهنظرم خود شهدا این مستند را ساختند
کارگردان مستند بخش جنگ دوازدهروزه جشنواره سینماحقیقت گفت: فیلم مستند «کُد ۷۰۰» را من نساختم؛ بهنظرم خود شهدا این مستند را ساختند.
-
معرفی نامزدهای بخش مسابقه ملی نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
نامزدهای دریافت جوایز نوزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» معرفی شدند.
-
منتقد سرسخت دونالد ترامپ به قتل رسید؛
راب راینر، کارگردان و بازیگر آمریکایی و همسرش کشته شدند
راب راینر، کارگردان ۷۸ ساله فیلمهای «کنار من بمان» (Stand By Me) و «عروس شاهزاده» (The Princess Bride) به همراه همسرش در خانهای در لسآنجلس بیجان و با آثار ضربات چاقو پیدا شد.
-
اعلام نمایشهای ویژه آخرین روز سینما حقیقت/ فرزاد حسنی مجری اختتامیه شد
اعلام برنامه اکران مستندهای آخرین روز جشنواره سینماحقیقت و اجرای اختتامیه سینماحقیقت توسط فرزاد حسنی، اهم اخبار جشنواره سینماحقیقت امروز هستند.
-
«روزی روزگاری تابستان»؛ قصه کودکانی که جنگ تابستانشان را دزدید
مستند «روزی روزگاری تابستان» روایت کودکانی است که فرزندان نیروهای پدافند هواییاند؛ بچههایی که جنگ ۱۲ روزه، بیآنکه آن را بشناسند، تابستانشان را دزدید و بازیهایشان را نیمهکاره گذاشت و سکوتی سنگین را به جای خندههای بیپایان نشاند.
-
آن سوی حصارهای لالهزار
«لالهزار»؛ نامی که هر عاشق تاریخ تهران و فرهنگ شهری آن را به یاد میآورد. خیابانی که یکزمان نه تنها نماد مدرنیته در پایتخت ایران بود، بلکه محفل هنرمندان، نوآوران و روشنفکران زمان خود بود. امروزه اما، اگر از «حصارهای لالهزار» عبور کنیم، به داستانی دیگر در قصهای متفاوت میرسیم.
-
سینما در آستانه تغییر پارادایم؛ وقتی هوش مصنوعی از ابزار به کارگردان تبدیل میشود
ورود هوش مصنوعی به سینما، دیگر تنها یک نوآوری فنی یا ابزار کمکی نیست، بلکه نشانهای از یک دگرگونی عمیق در منطق تولید، مفهوم خلاقیت و آینده مشاغل فرهنگی است، تحولی که همزمان فرصتهای بیسابقهای خلق میکند و تهدیدهایی جدی را پیشروی صنعت تصویر قرار میدهد.