گریپ فروت موجب لاغری می‌شود؟

غنی‌سازی رژیم غذایی با گریپ فروت، گریپ فروت سرشار ازآنتی‌اکسیدان‌ها، حقایقی در مورد گریپ فروت، میوه‌ای غنی از ویتامین C، کاهش اشتها و لاغری با خوردن گریپ فروت و هشت خاصیت آن برای سلامتی بدن را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، گریپ فروت یکی از میوه‌های گرمسیری است که به دلیل طعم شیرین و تا حدودی ترش شناخته شده است. این میوه سرشار از مواد مغذی، آنتی‌اکسیدان و فیبر است، به همین دلیل یکی از سالم‌ترین مرکباتی است که می‌توانید بخورید. تحقیقات نشان می‌دهد که خواص گریپ فروت برای سلامتی بدن، کاهش وزن و بهبود عملکرد قلب مفید است.

حقایقی در مورد گریپ فروت

- گریپ فروت میوه‌ای بین دارابی و پرتقال است، این میوه دارای فوایدی برای پوست، فشار خون، سلامت قلب و جلوگیری از ابتلاء به بیماری است.

- گریپ فروت یک منبع سرشار از ویتامین C است. گریپ فروت را در یک مکان خشک و خنک و به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

- گریپ فروت هایی را انتخاب کنید که کاملاً رسیده باشند.

اشتهای فرد را کاهش می‌دهد

این میوه دارای خواص بیشماری است که تمام آنها برای بالا بردن سلامتی بدن مهم و تأثیرگذار است، این میوه به لاغری و کاهش وزن افرادی که با چاقی روبرو هستند، بسیار کمک می‌کند. این مورد یکی از خواص مهم گریپ فروت به شمار می‌رود.

این میوه در رنگ‌های قرمز، سفید، زرد، صورتی در بازار وجود دارد که هر کدام از آنها مزه‌ای شیرین و یا ترش دارند. برای لاغری و کاهش وزن فرقی ندارد که شما کدام نوع از این میوه را استفاده کنید. زیرا تمام آنها دارای خاصیت لاغری هستند و به شما کمک می‌کنند.

این میوه به دلیل موادی که دارد، اشتهای فرد را کاهش می‌دهد و با کالری کم و فیبر بالا باعث می‌شود که افراد سریع‌تر لاغر شوند. بهتر است این میوه را در کنار ورزش و رژیم غذایی خود استفاده کنید تا بتواند به روند لاغری شما کمک کند.

گریپ فروت موجب لاغری می‌شود؟

برای لاغر شدن به وسیله‌ی این میوه بهتر است آن را نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی مصرف کنید تا احساس سیری به شما بدهد و غذای کمتری مصرف کنید. اگر برای لاغری به باشگاه ورزشی می‌روید، قبل از باشگاه نیز این آب میوه را مصرف کنید تا انرژی بیشتری کسب کنید و فعالیت‌های شما بیشتر موجب لاغری و کاهش وزن شود.

گریپ فروت را چگونه و چه زمانی بخوریم؟

روشی عالی برای اطمینان از اینکه مقدار مناسب گریپ فروت در رژیم غذایی وجود دارد. گریپ فروت ها را وقتی که کاملاً رسیده اند، برداشت کنید، زیرا آنها پس از برداشت پخته‌تر نمی‌شوند. گریپ فروت را در دمای اتاق و به دور از نور خورشید نگهداری کنید. گریپ فروتی را انتخاب کنید که اندازه آن بزرگ باشد و هنگامی که آن را فشار می‌دهید، کمی نرم به نظر برسد.

اگرچه گاهی اوقات خرید میوه‌ها و سبزیجات با کیفیت در فصل زمستان دشوار است، این فصل زمانی عالی برای خرید مرکبات محسوب می‌شود. فصل زمستان برای گریپ فروت، پرتقال و سایر میوه‌های مرکبات است. چند تکه گریپ فروت را به سالاد ناهار و یا شام خود اضافه کنید.

در اینجا برخی از توصیه‌ها برای غنی سازی رژیم غذایی با گریپ فروت وجود دارد:

- سالاد میوه را با توت فرنگی، آناناس، گریپ فروت، نارنگی ماندارین و انگور تهیه کنید.

- چند تکه گریپ فروت را به سالاد ناهار و یا شام خود اضافه کنید.

- پرتقال را با گردو، گردو امریکایی، خرده‌های پنیر، و یا بالزامیک رقیق، یا مرکباتی با سرکه و روغن زیتون و ادویه تزئین کنید.

- آب گریپ فروت را خود تهیه کنید تا از نبود مواد نگه دارنده و یا شیرین کننده در آن اطمینان حاصل شود.

خواص گریپ فروت برای سلامتی بدن

هشت خاصیت گریپ فروت برای سلامت بدن و بهبود عملکرد آن عبارتند از:

۱. کالری کم با مواد مغذی زیادی

گریپ فروت یک میوه فوق العاده سالم است که می‌توانید در رژیم غذایی خود از آن استفاده کنید؛ زیرا این میوه ارزشمند سرشار از مواد مغذی با کالری پایین است. گریپ فروت دارای ۵۲ کالری، ۱۳ گرم کربوهیدرات، ۱ گرم پروتئین، ۲ گرم فیبر، ویتامین C، ویتامین A، پتاسیم، تیامین، فولات، منیزیم است.

۲. مرطوب‌کننده قوی

گریپ فروت حاوی مقدار زیادی آب دارد و بسیار آب‌رسان است. در واقع آب بیشترین وزن میوه را تشکیل می‌دهد. تقریباً ۱۱۸ میلی‌لیتر آب در نیمی از گریپ فروت متوسط وجود دارد که حدود ۸۸ درصد از وزن کل آن را تشکیل می‌دهد.

۳. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های

گریپ فروت حاوی چند آنتی‌اکسیدان مختلف است به سلامت بدن شما کمک می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌ها از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد که مولکول‌های ناپایداری هستند و ممکن است واکنش‌های مضر در بدن شما ایجاد کنند محافظت می‌کنند.

در اینجا مروری بر مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان‌های گریپ فروت وجود دارد:

فلاوانون: مشخص شده است که خاصیت ضدالتهابی آن‌ها باعث کاهش فشارخون و سطح کلسترول می‌شود و خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد.

ویتامین C: یک آنتی‌اکسیدان قوی و محلول در آب است که به مقدار زیاد در گریپ‌فروت وجود دارد. این ویتامین می‌تواند سلول‌ها را از آسیب‌هایی که اغلب منجر به بیماری‌های قلبی و سرطان می‌شود محافظت کند.

لیکوپن: به دلیل توانایی بالقوه خود در جلوگیری از پیشرفت انواع خاصی از سرطان، به‌ویژه سرطان پروستات، شناخته شده است.

بتاکاروتن: این ویتامین در بدن به ویتامین A تبدیل شده و به کاهش خطر برخی از بیماری‌های مزمن ازجمله بیماری‌های قلبی، سرطان و اختلالات مرتبط با چشم مانند تخریب ماکولا کمک کند.

۴. خواص گریپ فروت در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن

خوردن گریپ فروت به‌طور منظم می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن شما مفید باشد. این میوه به دلیل دارا بودن ویتامین C بالا برای محافظت از سلول‌های شما در برابر باکتری‌ها و ویروس‌ها، بسیار مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که این میوه در درمان سرماخوردگی، التهاب و جلوگیری از عفونت بسیار مفید است.

۵. کمک به کاهش وزن

گریپ فروت میوه‌ای عالی برای کاهش وزن است، گریپ فروت با دارا بودن فیبر و همچنین آب زیاد به افراد کمک می‌کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشند و کالری کمتری مصرف کنند.

گریپ فروت موجب لاغری می‌شود؟

یک مطالعه بر روی ۹۱ فرد چاق نشان داد که کسانی که نیمی از گریپ فروت تازه را قبل از غذا مصرف می‌کنند، به‌طور قابل توجهی وزن بیشتری نسبت به افرادی که مصرف نمی‌کنند، کم می‌کنند. شما می‌توانید بدون تغییر سبک غذایی خود با استفاده از گریپ فروت در ۱۲ هفته ۱.۵ کیلو گرم وزن کم کنید.

۶. خواص گریپ فروت برای سلامت قلب

مصرف منظم گریپ فروت منجر به کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مانند فشارخون و کلسترول می‌شود. در یک مطالعه، افرادی که سه بار در روز و به مدت شش هفته گریپ فروت می‌خوردند، در طول مطالعه مشخص شد مشخص شد فشارخون این افراد به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

۷. تأثیر خواص گریپ فروت در کنترل دیابت

بهره‌مندی از خواص گریپ فروت به‌طور منظم این توانایی را دارد سطح انسولین خون را کنترل کند. انسولین هورمونی است که بسیاری از فرآیندهای بدن شما را تنظیم می‌کند. به‌عنوان مثال، در بسیاری از جنبه‌های متابولیسم شما نقش دارد، اما بیشتر به دلیل نقش آن در کنترل قند خون شناخته می‌شود. استفاده از خواص گریپ فروت به جلوگیری از دیابت نوع دو کمک می‌کند.

۸. خواص گریپ فروت خطر سنگ کلیه را کاهش می‌دهد

مصرف گریپ فروت می‌تواند خطر ابتلاء شخص به سنگ کلیه را کاهش دهد. این مواد زائد فرآورده‌های متابولیسم هستند که به‌طور معمول از طریق کلیه‌ها فیلتر و از طریق ادرار از بدن خارج می‌شوند؛ بنابراین اگر در کلیه‌ها باقی بمانند به سنگ کلیه تبدیل خواهند شد. سنگ‌های بزرگ‌تر کلیه ممکن است باعث انسداد در سیستم ادراری شوند که این بسیار دردناک است.

کد خبر 575030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.