آیا پنیر راهی ساده برای درمان میگرن است؟

پنیر از خانواده لبنیات، شناخت مواد مغذی فراوان در پنیر حاوی پروتئین و کربوهیدرات، چربی‌های اشباع شده پنیر، ویتامین‌ها و مواد معدنی پنیر، آشنایی با ویتامین‌های موجود در پنیر و خاصیت‌های دارویی آن برای سلامتی بدن را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پنیر از خانواده لبنیات به حساب می‌آید، در سراسر دنیا تعداد بسیار زیادی از انواع پنیر وجود دارد که پنیرهای مورد استفاده در ایران به چند نوع پنیر مانند پنیر لیقوان، پنیر موتزارلا، پنیر فتا یا دانمارکی ختم شود، به خصوص پنیر شامل مواد مغذی فراوانی است که در شیر وجود دارد، مانند پروتئین، ویتامین، فسفر، مواد معدنی، فیبر و آهن است.

ارزش غذایی پنیر چیست؟

پروتئین و کربوهیدرات پنیر

پنیر نیز همانند شیر، منبع خوبی از پروتئین است. پروتئین موجود در پنیر از پروتئین شیر به نام کازیین می‌آید. در نتیجه شامل آمینواسیدهای ضروری و قابل هضم است. همچنین پروتئین برای سلامتی در ترویج فشارخون پایین، افزایش مواد معدنی و همچنین منبع خوب انرژی مفید است.

در واقع پنیر شامل مقدار کمی کربوهیدرات است، اما مقدار آن بسته به نوع پنیر است. در حقیقت میانگین پنیر شامل ۱، ۳ گرم کربوهیدرات در هر ۱۰۰ گرم است. در همین حال، اکثر پنیرها حاوی کربوهیدرات هستند که لاکتوز یا شکر شیر است. با این وجود، در طول فرآیند انعقاد خون و تولید آن، لاکتوز به گلوکز و گالاکتوز تجزیه می‌شود و علاوه بر این، کربوهیدرات به عنوان سوخت بدن برای تولید انرژی روزانه استفاده می‌کند.

چربی‌های پنیر اشباع شده است؟

به‌نظر می‌رسد که غذاهای غنی از چربی مثل پنیر برای بدن خوب نیست، اما در واقع پنیر بسیار سالم است. در همین حال پنیر شامل چربی‌های اشباع شده است، مواد غذایی که انرژی بیشتری به ما می‌دهند. محتویات آن حدود ۷۰ درصد یا ۳۳ گرم در هر ۱۰۰ گرم پنیر است.

آیا پنیر راهی ساده برای درمان میگرن است؟

همچنین. پنیر شامل چربی‌های ترانس‌داری است که واکسسین اسید و لینولیک کانجاکتد هستند. به هر حال، این چربی ترانس دارای برای مصرف بدن به مقدار معقول خوب است.

ویتامین‌ها و مواد معدنی پنیر

در حقیقت پنیر منبع خوبی از ویتامین و مواد معدنی مانند شیر است. در همین حال، یک لیوان شیر، یک تکه پنیر را تولید می‌کند. بنابراین، ویتامین‌ها و مواد معدنی اش به اندازه شیر است. پنیر غنی از ویتامین A است. ویتامین A برای سلامتی چشم‌ها، آسیب‌های پوستی، و عفونت تنفسی خوب است.

ریبوفلاوین و روی موجود در پنیر

ریبوفلاوین یا ویتامین B۲ بهترین منبع تولید انرژی است. ویتامین B۲ کربوهیدرات‌ها را برای گلوکز فراهم می‌کند. در نتیجه، ویتامین B۲ برای درمان اوتیسم، آب مروارید، میگرن و غیره مفید است. روی یک عنصر ضروری است که بدن به مقدار کمی از آن نیاز دارد. در نتیجه روی در تولید هورمون، بهبود ایمنی و سلامتی مفید است.

سلنیوم و سدیم پنیر

سلنیوم خواص آنتی اکسیدانی برای جلوگیری از سلول‌های سرطانی و دیابت است. سدیم به طور طبیعی در شیر وجود دارد. به قدری مفید است که از گرفتگی عضلات، حفظ گلوکز، بهبود سلامت قلب به عنوان منبع مواد معدنی در بدن جلوگیری می‌کند.

٫ پنیر دارای ویتامین B۱۲ و فسفر است

ویتامین B۱۲ نیز به عنوان کوبالامین نقش کلیدی در عملکرد و متابولیسم مغز ایفا می‌کند. فسفر مهم‌ترین ماده معدنی برای ترمیم مغز استخوان و مغز است.

کلسیم و ویتامین K۲: موجود در پنیر

کلسیم یا ویتامین D برای قوی بودن مهم است، عدم دریافت کلسیم به اندازه کافی می‌تواند موجب شکستگی استخوان، ناخن، دندان، پوست و مشکلات سلامتی شود. ویتامین K۲ منبع ساختار استخوانی و سلامت قلب ی است. علاوه بر این پنیر شامل منبع مغذی بالایی از مواد مغذی سالم برای بدن ما است. مصرف یک تکه پنیر هر روز به ما کمک می‌کند تا یک استخوان قوی داشته باشیم و سلامت بدنی را به طور کلی به دست آوریم.

خاصیت‌های دارویی پنیر برای سلامتی بدن

۱. داشتن استخوان قوی با مصرف پنیر

در واقع پنیر شامل ویتامین B و مجموعه ویتامین‌های B است که در ساخت استخوان قوی بسیار خوب است. در واقع، برای کودکان در دوران کودکی بسیار مؤثر است و همچنین برای افراد مسن، تا استخوان‌ها را قوی داشته باشند. هم چنین، محصولات لبنی مانند پنیر شامل کلسیم و پروتئین به عنوان بهترین منابع غذایی برای سلامت استخوان است.

۲. بهبود سلامت قلب:

به نظر می‌رسد که ترکیب کاملی از کلسیم، پتاسیم و منیزیم برای سلامتی قلب مفید هستند. همچنین، کازیین پروتئین اصلی برای کاهش خطر فشار خون، حفظ گردش خون و همچنین جلوگیری از بیماری‌های قلبی است. به طور خلاصه، اضافه کردن پنیر در منوی شما از بیماری‌های قلبی مانند عروق کرونر، اختلالات ریتم قلب، و بیماری‌های قلبی عروقی محافظت می‌کند.

۳. جلوگیری از سلول‌های سرطانی:

خب، سرطان بدترین قاتل تا به حال است و ما می‌توانیم با غذایی سالم مثل پنیر از آن جلوگیری کنیم. در واقع پنیر شامل اسید لینولییک و شینگولیپید است که به عنوان نقش‌های کلیدی برای جلوگیری از سلول‌های سرطانی عمل می‌کنند.

یک محقق گفت که پنیر دارای ویژگی‌های بوتیرات برای مبارزه با سرطان با تغذیه سلول‌های خوب در کولون است. در عین حال، ویتامین B نیز از بدن از سلول‌ها محافظت می‌کند.

۴. جلوگیری از دیابت:

این یک اطلاعات تکان دهنده است، پنیر نیز به عنوان پیشگیری از دیابت مفید است. به همین ترتیب، پنیرهای بوتیرات - متراکم دارای ۵۰ % سطح انسولین پایین‌تری بودند. ممکن است از دیابت نوع ۲ برای حفظ سطح انسولین در حالت عادی و مؤثر استفاده شود.

۵. مفید برای پوکی استخوان:

پوکی استخوان وضعیتی است که در آن استخوان‌ها قدرت خود را از دست می‌دهند، حفره دارند و یا حتی شکسته می‌شوند. این وضعیت معمولاً در افراد مسن اعم از مرد یا زن، اتفاق می‌افتد. بنابراین پنیر برای ترمیم پوکی استخوان مفید است چون حاوی کلسیم و پروتئین بالایی است.

۶. مفید برای ساخت ماهیچه

به همین ترتیب، ساخت ماهیچه آسان نیست. اول، شما باید هر روز صبح ورزش کنید. دوم، شما به غذای سالم نیاز دارید تا به رشد بافت ماهیچه کمک کنید. در واقع، به نظر می‌رسد که پنیر منبع غذایی مناسبی برای تولید ماهیچه‌ای است، چون حاوی پروتئین بالایی است. پروتئین از آمینو اسید ساخته شده است و این در واقع منبع تولید ماهیچه است.

۷. سلامت دندان:

آیا پنیر راهی ساده برای درمان میگرن است؟

داشتن دندان‌های محکم، تمیز و سفید نیاز همه افراد است، در عین حال برخی غذاهای شیرین می‌توانند به آرامی دندان‌های ما را بشکنند. اما پنیر غذایی است که به خاطر کلسیم و فسفرش، برای دندان‌های شما خوب است. در نتیجه کلسیم و فسفر مواد معدنی هستند که می‌توانند باکتری و اسید لاکتیک را در دهان بکشند. هم چنین می‌تواند به حفاظت از مینا دندان کمک کند.

۸. درمان فشار خون بالا:

فشار خون بالا ناشی از میزان بالای کلسترول و سدیم است و برای سلامتی بدن بد است. اگرچه پنیر شامل سدیم است، اما سدیم کمی دارد. بنابراین شما هنوز هم می‌توانید آن را بدون نگرانی بخورید، چون سدیم کم برای کاهش خطر بیماری‌های قلبی مفید است. در عین حال، محتوای ویتامین B آن به بدن کمک می‌کند تا فشار خون را کاهش دهد.

۹. کاهش استرس:

پنیر استراحت و آرامشی که نیاز دارید تا احساس استرس را کاهش دهید را به شما اهدا می‌کند. هم چنین پنیر شامل اسید ضروری یا آمینواسیدها و تری توفان برای تولید سروتونین بیشتر است. در نتیجه، این محتویات می‌تواند سطح اضطراب و حالت تنش را تنظیم کند. باور کنید یا خیر، پنیر می‌تواند استرس شما را کاهش دهد.

۱۰. مؤثر در درمان میگرن:

پنیر راهی ساده برای درمان میگرن است. اگر در زمان بدون قید و شرط میگرن را تجربه می‌کنید، می‌توانید به راحتی یک تکه پنیر بخورید چون پنیر حاوی ریبوفلاوین است. همان طور که گفته شد، ریبوفلاوین می‌تواند برای درمان مؤثر میگرن مفید باشد، علاوه بر این پنیر شامل کلسیم است که می‌تواند درد ناشی از سردرد میگرن را کاهش دهد.

کد خبر 577137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.