چگونه می‌توان اضطراب را به صورت طبیعی کاهش داد؟

داشتن فعالیت بدنی، ترک سیگار، محدود کردن مصرف کافئین، داشتن خواب کافی و باکیفیت، انجام مدیتیشن، پیروی از رژیم غذایی متعادل، تمرین تنفس، رایحه‌درمانی و نوشیدن چای بابونه به کاهش اضطراب کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضطراب پاسخ طبیعی بدن به استرس است که می‌تواند ناشی از ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی است. رایج‌ترین علائم اضطراب شامل افزایش ضربان قلب، تنفس سریع و پی‌درپی، بی‌قراری و مشکلات تمرکز می‌شود. در ادامه به بررسی روش‌های طبیعی تسکین اضطراب و علائم مربوط به آن می‌پردازیم:

داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی نه تنها به بهبود سلامت جسمی، بلکه به بهبود سلامت روان نیز کمک می‌کند. ورزش کردن توجه شما را به موضوعی که باعث اضطراب می‌شود، دور می‌کند. نوع ورزش به علاقه و سلیقه فرد بستگی دارد.

ترک سیگار

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هرچه زودتر سیگار کشیدن را ترک کنید، خطر ابتلا به اختلال اضطراب بیشتر به تعویق می‌افتد. افراد سیگاری معمولی در شرایط استرس‌زا، سیگار می‌کشند، در حالی که سیگار کشیدن باعث می‌شود اضطراب فرد شدیدتر شود.

محدود کردن مصرف کافئین

با توجه به پژوهش‌های انجام شده، مصرف کافئین ممکن است باعث ایجاد اختلالات اضطراب شود یا علائم مربوط به آن را وخیم‌تر کند. به نظر می‌رسد که کاهش مصرف کافئین یا قطع مصرف آن به بهبود علائم اضطراب کمک قابل‌توجهی می‌کند. توصیه شده است که آب را جایگزین نوشیدنی‌های حاوی کافئین کنید و در طول چند هفته مصرف آن را کاهش دهید.

داشتن خواب کافی و باکیفیت

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که بزرگسالان به هفت تا ۹ ساعت خواب در روز نیاز دارند. برای داشتن خواب باکیفیت و کافی در طول شب، در تخت‌خواب خود از گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ استفاده نکنید. قبل از خواب، کافئین یا وعده‌های غذایی سنگین مصرف نکنید. هر شب سر ساعت منظم بخوابید، اتاق خواب خود را تاریک و خنک نگاه دارید و قبل از خواب نگرانی‌ها و ناراحتی‌های خود را یادداشت کنید.

انجام دادن مدیتیشن

انجام مدیتیشن باعث می‌شود فرد احساس آسودگی کند و نگرانی و اضطراب نداشته باشد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۳۰ دقیقه مدیتیشن در طول روز به تسکین علائم اضطراب کمک می‌کند و به عنوان یک ضدافسردگی عمل می‌کند.

پیروی از رژیم غذایی متعادل

سطح پایین قند خون، کم‌آبی یا وجود مواد شیمایی در غذاهای فرآوری شده مانند طعم‌دهنده‌های مصنوعی، رنگ‌های مصنوعی و مواد نگهدارنده ممکن است باعث بروز تغییرات خلقی در برخی افراد شود. یک رژیم غذایی با قند بالا نیز ممکن است بر خلق و خوی افراد تأثیر بگذارد. اگر بعد از غذا خوردن اضطراب شما تشدید شد، عادات غذایی خود را بررسی کنید. همچنین، توصیه شده است به منظور کاهش اضطراب، هیدراته بمانید، غذاهای فرآوری شده را حذف کنید و از یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از کربوهیدرات‌های پیچیده، میوه‌ها، سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی پیروی کنید.

تمرین تنفس

تنفس سریع و کم عمق ممکن است نشان‌دهنده اضطراب باشد. این مشکل احتمالاً با علائم دیگر مانند ضربان قلب سریع، سرگیجه یا حتی حمله پانیک همراه باشد. تمرینات تنفس می‌تواند به بازیابی الگوهای تنفسی طبیعی و کاهش اضطراب کمک کند.

رایحه‌درمانی

رایحه‌درمانی هزاران سال است که توسط انسان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و به ارتقای سلامت ذهن کمک می‌کند. این روش باعث بهبود خلق‌وخو، خواب بهتر و کاهش ضربان قلب و فشار خون می‌شود. رایحه درمانی با استفاده از عصاره گیاهان طبیعی و روغن‌های خاص انجام می‌شود.

نوشیدن چای بابونه

نوشیدن یک فنجان چای بابونه به بهبود اضطراب کمک می‌کند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که عصاره بابونه باعث بهبود اختلالات خواب ناشی از استرس و اضطراب می‌شود.

کد خبر 667747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.