روش‌های مقابله با فشار خون بالا

پیروی از رژیم غذایی سالم، ورزش منظم، کنترل استرس و حفظ وزن سالم به کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فشار خون بالا یک بیماری رایج است که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، این بیماری می‌تواند خطر بروز مشکلات شدید سلامتی مانند حملات قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی را افزایش دهد؛ با این وجود، روش‌هایی وجود دارد که به کاهش فشار خون بالا، همچنین بهبود سلامت قلب کمک می‌کند، در ادامه به معرفی و بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

پیروی از رژیم غذایی سالم

توصیه شده است که افراد به منظور پیشگیری از ابتلاء به فشار خون بالا از رژیم غذایی سالم غنی از میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی پیروی کنند و مصرف نمک خود را کاهش دهند، زیرا مصرف سدیم بیش از حد می‌تواند موجب افزایش فشار خون شود؛ غذاهای فرآوری شده را با مواد غذایی تازه جایگزین کنید.

ورزش منظم

فعالیت بدنی به بهبود سلامت قلب کمک قابل‌توجهی می‌کند، ورزش منظم به کاهش فشار خون، بهبود گردش خون و حفظ وزن سالم کمک می‌کند؛ حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط در طول هفته مانند پیاده‌روی سریع، شنا یا دوچرخه‌سواری به کاهش فشار خون بالا کمک می‌کند.

کنترل استرس

استرس مزمن باعث افزایش فشار خون می‌شود، تکنیک‌های آرامش‌بخش مانند تنفس عمیق، مدیتیشن یا یوگا می‌تواند به کنترل استرس و بهبود سلامت قلب کمک کند؛ استراحت کردن، دنبال کردن سرگرمی‌ها و تقویت ارتباطات اجتماعی نیز می‌تواند در کاهش سطح استرس و بهبود سلامت قلب مؤثر باشد.

حفظ وزن سالم

اضافه وزن به قلب فشار وارد می‌کند و خطر ابتلاء به فشار خون بالا را افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است وزن خود را از طریق پیروی از رژیم غذایی سالم و ورزش منظم در محدوده مناسب حفظ کنید.

مصرف داروهای تجویز شده

ممکن است برخی افراد مبتلا به فشار خون بالا با تغییر سبک زندگی بهبود پیدا نکنند و مصرف دارو برای آن‌ها ضروری باشد، البته لازم است داروها طبق دستور پزشک مصرف شود.

کد خبر 723230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • saeid IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۸
    0 0
    باسلام واحترام ، لطفا برنامه های پزشکی تلویزیون یا رادیو را همیشه گوش کنید چون برای زندگی لازم وضروری هست . با آرزوی بهروزی برای همگان *