مصرف کدام مواد غذایی باعث کاهش اضطراب می‌شود؟

مصرف مواد غذایی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳، منیزیم، ویتامین D، ویتامین‌های گروه B و ویتامین C به بهبود اضطراب کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اضطراب با علائمی مانند حالت نگرانی دائمی، بی‌قراری، خستگی، مشکلات تمرکز، تحریک‌پذیری و تنش عضلانی مشخص می‌شود. گاهی اوقات مصرف دارو به کاهش اضطراب روزانه کمک می‌کند، پیروی کردن از رژیم غذایی سالم نیز در این زمینه تاثیرگذار است. در ادامه به بررسی مواد غذایی مفید برای کاهش اضطراب می‌پردازیم:

اسیدهای چرب امگا ۳

اسیدهای چرب امگا ۳ به دلیل خواص ضدالتهابی که دارند، می‌توانند با افزایش تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین که خلق‌وخو را تنظیم می‌کند باعث کاهش اضطراب می‌‎شود. نتایج مطالعه‌ای که در مجله JAMA Network Open منتشر شده است نشان می‌دهد افرادی که دوزهای بالایی از امگا ۳ مصرف می‌کنند، کاهش علائم اضطراب را تجربه می‌کنند. غذاهای سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ شامل ماهی‌های چرب مانند سالمون، گردو و بذر کتان می‎‌شود.

مصرف کدام مواد غذایی باعث کاهش اضطراب می‌شود؟

منیزیم

منیزیم نقش اساسی در بهبود عملکرد سیستم عصبی دارد و با افزایش تولید ملاتونین و سروتونین به بهبود اضطراب کمک می‌کند. کمبود منیزیم در بدن با افزایش اضطراب و استرس همراه است. غذاهایی مانند سبزیجات با برگ سبز، آجیل، دانه‌ها و غلات کامل سرشار از منیزیم هستند.

ویتامین D

ویتامین D که با نام ویتامین خورشید نیز شناخته می‎‌شود برای سلامت روان مفید است. سطوح پایین ویتامین D با افزایش خطر اضطراب و افسردگی مرتبط است، گذراندن وقت در فضای باز و مصرف غذاهای سرشار از ویتامین D مانند ماهی‌های چرب، محصولات لبنی غنی شده و زرده تخم‌مرغ می‌تواند به کاهش اضطراب کمک کند.

مصرف کدام مواد غذایی باعث کاهش اضطراب می‌شود؟

ویتامین‌های گروه B

ویتامین‌های گروه B، به ویژه B6 و B12، نقش مهمی در بهبود خلق‌وخو برعهده دارد. غذاهایی مانند گوشت بدون چربی، مرغ، لوبیا و سبزیجات با برگ سبز حاوی ویتامین‌های ضروری B هستند. ممکن است برای تامین ویتامین B مورد نیاز بدن خود از مکمل‌ها استفاده کنید.

مصرف کدام مواد غذایی باعث کاهش اضطراب می‌شود؟

ویتامین C

ویتامین C به ترمیم و محافظت از سلول‌های بدن کمک قابل‌توجهی می‌کند و باعث کاهش اضطراب می‎‎‌شود. افرادی که درگیر کمبود ویتامین C هستند، احساس خستگی یا افسردگی می‌کنند. غذاهای سرشار از ویتامین C شامل پرتقال، زغال اخته و فلفل قرمز می‎‌شود.

مصرف کدام مواد غذایی باعث کاهش اضطراب می‌شود؟

کد خبر 699160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.