مصرف غذاهای ناسالم بر کیفیت خواب عمیق تاثیر می‌گذارد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف رژیم‌های غذایی سرشار از قند و چربی کیفیت خواب عمیق را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان سوئدی به منظور بررسی تأثیر مصرف غذاهای ناسالم بر کیفیت خواب عمیق، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، ۱۵ مرد سالم را مورد ارزیابی قرار دادند، این افراد به مدت یک هفته از دو رژیم غذایی متفاوت با قند و چربی بالا یا قند و چربی پایین پیروی کردند.

محققان پس از یک هفته، الگوهای خواب افراد شرکت‌کننده در مطالعه را با استفاده از روش خاص ارزیابی کردند. مدت زمان خواب همچنین مراحل و الگوهای مختلف خواب از جمله مواردی همچون الگوهای نوسانی مورد بررسی قرار گرفت. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که مدت زمان و ساختار خواب افراد در هر دو گروه مشابه بود، در حالی که کیفیت خواب آن‌ها متفاوت بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد کیفیت خواب افرادی که از رژیم غذایی با قند و چربی بالا پیروی کرده بودند، کمتر از افرادی بود که از رژیم غذایی با قند و چربی پایین‌تر استفاده کرده بودند. محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف مواد غذایی ناسالم بر کیفیت خواب تأثیر منفی می‌گذارد. بنابراین توصیه شده است که به منظور داشتن خواب باکیفیت، از رژیم غذایی سالم پیروی کنید و از مصرف غذاهای با چربی و قند بالا دوری کنید.

نتایج این مطالعه در مجله Obesity منتشر شده است.

کد خبر 666160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.