رژیم غذایی مدیترانه‌ای چه تاثیری بر احتمال بروز دیابت دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان انگلیسی به منظور بررسی تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر احتمال بروز دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های مربوط به گروهی از افراد را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد یا از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند یا رژیم غذایی معمولی خود را مصرف می‌کردند.

در این پژوهش، ۹۴۵۳ نفر به دیابت نوع دوم مبتلا بودند در حالی که ۱۲ هزار و ۷۴۹ نفر درگیر این بیماری نشده بودند. محققان پس از انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را ۱۱ درصد کاهش می‌دهد. نتایج مطالعاتی از این قبیل به پیشگیری از بروز دیابت نوع دوم کمک شایانی می‌کند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای بیشتر بر منابع غذایی گیاهی تمرکز دارد و مصرف غذاهای فرآوری شده را محدود می‌کند. افرادی که از این نوع رژیم غذایی پیروی می‌کنند، معمولاً غذاهایی مانند سبزیجات، لوبیا، آجیل، دانه‌ها، میوه، غلات کامل، ماهی، غذای دریایی و لبنیات مصرف می‌کنند و از خوردن گوشت قرمز و قند دوری می‌کنند.

نتایج این مطالعه در مجله PLOS منتشر شده است.

کد خبر 658237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.