گیاه‌خواری چه تاثیری بر دیابت دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی بر پایه گیاهان به بهبود دیابت نوع دوم کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین پیروی کردن از رژیم غذایی بر پایه گیاهان و دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای رسیدن به این هدف، اطلاعات پزشکی مربوط به ۵۹ بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد از رژیم غذایی بر پایه گیاهان پیروی می‌کردند و میانگین سن آن‌ها ۷۱.۵ سال بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی بر پایه گیاهان به بهبود دیابت نوع دوم کمک می‌کند. بیماران شرکت‌کننده در مطالعه بهبود قابل توجهی در سطح قند خون را تجربه کردند و ۳۷ درصد آن‌ها نیز به صورت کامل بهبود پیدا کردند. مطالعات پیشین نیز نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی بر پایه گیاهان به کاهش فشار خون، کاهش سطح کلسترول، بهبود سلامت قلب و دیابت کمک می‌کند.

به گفته محققان، غذاهای سرشار از فیبر باعث می‌شود مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید؛ در این صورت احتمال پرخوری کاهش پیدا می‌کند. غذاهای پرفیبر می‌تواند مانع افزایش قند خون شود. به‌طور کلی، پیروی کردن از یک رژیم غذایی متعادل و حاوی غذاهای با فیبر بالا، پروتئین‌های بدون چربی، میوه‌ها، سبزی‌ها همچنین کربوهیدرات‌های پیچیده می‌تواند به بهبود سطح گلوکز خون کمک کند.

نتایج این مطالعه در مجله آمریکایی Lifestyle Medicine منتشر شده است.

کد خبر 670000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.