رژیم‌ غذایی فستینگ چه تاثیری بر دیابت نوع دوم دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی فستینگ خطر ابتلا به دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان استرالیایی به منظور بررسی ارتباط بین رژیم غذایی فستینگ و احتمال بروز دیابت نوع دوم، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، رژیم غذایی فستینگ متناوب با محدودیت زمانی را با یک رژیم غذایی کم کالری در بین بیش از ۲۰۰ نفر مقایسه کردند تا مشخص شود کدام یک تأثیر بیشتری بر کاهش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم دارد.

محققان گلوکز موجود در جریان خون افراد را بررسی می‌کردند، در صورتی که سطح گلوکز موجود در خون بیش از حد بالا باشد، نشان‌دهنده خطر بروز بیماری دیابت نوع دوم است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که فقط بین ساعت هشت صبح تا ظهر به مدت سه روز در هفته غذا می‌خوردند و چهار روز دیگر هفته به صورت معمول غذا مصرف می‌کردند، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی کم کالری پیروی می‌کردند، بهبود بیشتری در متابولیسم قند خون برای حداقل شش ماه تجربه کردند.

به گفته محققان، پیروی کردن از رژیم غذایی فستینگ متناوب با محدودیت زمانی خطر بروز دیابت نوع دوم را کاهش می‌دهد. البته همه افراد نمی‌توانند از این نوع رژیم غذایی پیروی کنند. برای نمونه، رژیم غذایی فستینگ متناوب با محدودیت زمانی برای زنان باردار، افراد مبتلا به اختلال خوردن یا دیابت مناسب نیست. همچنین، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای باید قبل از پیروی کردن از رژیم غذایی فستینگ، با پزشک خود مشورت کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Nature Medicine منتشر شده است.

کد خبر 653905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.