چه ارتباطی بین رژیم‌ غذایی کتوژنیک و بیماری‌ قلبی وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که رژیم‌ غذایی کتوژنیک ممکن است خطر بروز بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم غذایی کتوژنیک که شامل مقدار بسیار کمی کربوهیدرات و مقادیر زیاد چربی است محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به طور کلی به برنامه‌های غذایی که مصرف کربوهیدرات را کاهش می‌دهد و استفاده از چربی را افزایش می‌دهد، LCHF گفته می‌شود.

گروهی از محققان کانادایی به منظور بررسی ارتباط بین رژیم غذایی کتوژنیک و احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۷۰ هزار و ۶۸۴ فرد را مورد ارزیابی قرار دادند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه هر ۲۴ ساعت یک بار پرسشنامه مربوط به رژیم‌غذایی خود را تکمیل می‌کردند، سطح کلسترول خون آن‌ها نیز اندازه‌گیری می‏‌شد. این افراد به مدت ۱۱.۸ سال پیگیری شدند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مقدار کلسترول بد (LDL) موجود در خون افرادی که از رژیم غذایی LCHF پیروی می‌کردند، بیشتر از دیگر افراد بود. افرادی که بیشترین مقدار LDL را در خون خود داشتند، به میزان قابل‌توجهی در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی قرار گرفتند.

به گفته محققان، افرادی که از رژیم غذایی LCHF پیروی می‌کنند، باید آگاه باشند که این نوع رژیم غذایی باعث افزایش سطح کلسترول بد خون می‌‎شود و خطر بروز بیماری‌های دیگر را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین توصیه می‎‌شود افراد سطح کلسترول خون خود را کنترل کنند و سعی کنند دیگر عوامل خطر بیماری قلبی یا سکته مغزی مانند دیابت، فشار خون بالا، نداشتن تحرک بدنی و سیگار کشیدن را بررسی کنند.

کد خبر 645857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.