چه ارتباطی بین مصرف کربوهیدرات و کاهش خطر ابتلا به دیابت وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف کمتر کربوهیدرات خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین مصرف کربوهیدرات و خطر ابتلاء به دیابت، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف دو گروه ۷۵ نفره را مورد مطالعه قرار دارند. گروه اول از رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات پیروی کردند در حالی که گروه دوم از رژیم غذایی عادی خود استفاده کردند. ۶ ماه بعد، گروه رژیم کم کربوهیدرات افت بیشتری در هموگلوبین A1C داشتند که نشانگری برای سطح قند خون است.

قند خون شرکت‌کنندگان در مطالعه از سطح پیش دیابت تا دیابت متغیر بود. گروه کم‌کربوهیدرات شاهد کاهش ۰.۲۳ درصدی سطح A1C نسبت به گروه رژیم غذایی معمولی بود. درحالی‌که چربی‌ها حدود نیمی از کالری مصرف شده توسط افراد گروه کم کربوهیدرات را تشکیل می‌دادند، اما عمدتاً چربی‌های تک غیراشباع و پلی غیراشباع سالم موجود در غذاهایی مانند روغن زیتون و آجیل بودند.

پیش‌دیابت فرد را در معرض افزایش خطر ابتلاء به دیابت نوع دوم و حمله قلبی یا سکته مغزی قرار می‌دهد. دیابت زمانی رخ می‌دهد که بدن آن‌طور که باید از انسولین استفاده نمی‌کند و نمی‌تواند سطح قند خون را تنظیم کند. حدود ۹۰ درصد از افرادی که این بیماری را دارند به دیابت نوع دوم مبتلا هستند. علائم این بیماری شامل تاری دید، بی‌حسی دست‌ها و پاها و خستگی کل بدن می‌شود و می‌تواند به بیماری قلبی از دست دادن بینایی و بیماری کلیوی منجر شود.

کد خبر 616026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.