چه ارتباطی بین مصرف مواد مغذی و زمان خواب وجود دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که کربوهیدرات و ویتامین‌های B12 و C بیشتری مصرف می‌کنند، تمایل دارند زودتر بخوابند و زودتر از دیگران نیز بیدار شوند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی ارتباط بین مصرف مواد مغذی و زمان خواب، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، الگوهای خواب و تغذیه ۲۳ فوتبالیست زن را ارزیابی کردند. افراد شرکت‌کننده در مطالعه برای ۳۱ شب متوالی یک حلقه هوشمند در دست داشتند تا خواب آن‌ها ردیابی شود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ورزشکارانی که کربوهیدرات و ویتامین‌های B12 و C بیشتری مصرف می‌کردند، تمایل داشتند زودتر بخوابند و همچنین زودتر از دیگران بیدار شوند. این مواد مغذی باعث افزایش میزان هورمون‌های حیاتی مانند سروتونین و ملاتونین می‌شود، این هورمون‌ها خواب را تنظیم می‌کنند.

به گفته محققان، بیشتر ورزشکاران شرکت‌کننده در مطالعه به طور متوسط هفت تا هشت ساعت در طول شب می‌خوابند و میزان توصیه شده ویتامین‌ها را مصرف می‌کنند. با این وجود، تقریباً نیمی از آن‌ها دچار کمبود ویتامین‌های A و K همچنین پروتئین بودند و تقریباً همه آن‌ها به میزان کافی ویتامین D و کربوهیدرات مصرف نمی‌کردند.

نتایج این پژوهش هیچ رابطه علت و معلولی را نشان نمی‌دهد. محققان معتقدند که لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه برای افراد بیشتری انجام شود تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 656401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.