ارتباط بین دیر خوابیدن و خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیر خوابیدن خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین دیر خوابیدن و خطر ابتلاء به دیابت و بیماری قلبی، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۵۱ فرد بدون بیماری قلبی یا دیابت را بر اساس چرخه طبیعی خواب در قالب شب‌زنده‌دار یا سحرخیز طبقه‌بندی کردند. شرکت‌کنندگان در مطالعه یک رژیم غذایی کنترل‌شده مصرف کردند و یک شب ناشتا بودند، در حالی که سطح فعالیت آن‌ها به مدت یک هفته کنترل می‌‎شد. محققان همچنین حساسیت به انسولین را اندازه‌گیری کردند و نمونه‌های تنفسی گرفتند تا بررسی کنند که مردم چقدر از چربی و کربوهیدارت‌ها برای سوخت‌وساز استفاده می‌کنند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد احتمال بروز مقاومت به انسولین در میان افراد سحرخیز کمتر است و نسبت به افراد شب‌زنده‌دار، از چربی بیشتری برای انرژی در هنگام استراحت و حین ورزش استفاده می‌کنند. زمانی که بدن به خوبی به هورمون انسولین پاسخ نمی‌دهد، قند خون در جریان خون انباشته می‌شود و در نهایت به دیابت نوع دوم منجر می‌‎شود.

علاوه بر این، شب‌زنده‌دارها نسبت به افراد سحرخیز کمتر ورزش می‌کنند و چربی کمتری می‌سوزانند که باعث می‌‏شود چربی در جریان خون انباشته شود و زمینه را برای بروز بیماری قلبی فراهم می‌کند. متخصصان توصیه می‌کنند که به منظور بهبود سلامتی خود، به محض اینکه از خواب بیدار شدید صبحانه بخورید و سعی کنید ناهار را هر روز در ساعت مشخص مصرف کنید. صبح‌ها تا حد امکان نور طبیعی دریافت کنید و ورزش کنید. همچنین، دریافت کافئین را به دقت کنترل کنید و سعی کنید از مصرف مقادیر زیاد آن در ساعات قبل از خواب خودداری کنید و از خوردن وعده غذایی اصلی در اواخر عصر دوری کنید.

کد خبر 607989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.