چه میزان از افراد درگیر پیش‌دیابت هستند؟

به نظر می‌رسد که ۲۰ درصد مردم دنیا سطح گلوکز بالایی دارند و درگیر پیش‌دیابت هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که ۳۷ میلیون نفر در ایالات متحده آمریکا درگیر بیماری دیابت هستند، تخمین زده شده است که بیش از هشت میلیون نفر نیز از بیماری خود آگاهی ندارند. تقریباً ۳۸ درصد جمعیت بزرگسال یا ۹۶ میلیون نفر نیز پیش‌دیابت دارند، نیمی از این افراد سن بالای ۶۵ سال دارند. با تشخیص زودهنگام پیش‌دیابت می‌توان فرآیند آن را معکوس کرد.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی میزان شیوع پیش‌دیابت در میان افراد، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۸۴ نفر را مورد ارزیابی قرار دادند و سطح گلوکز خون آن‌ها را به مدت دو هفته با استفاده از ابزار خاص اندازه‌گیری می‌کردند. همچنین، این افراد تحت معاینه پزشک نیز قرار گرفتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۲۰ درصد افراد شرکت‌کننده در مطالعه سطح گلوکز خون بالایی داشتند، اما پزشک آن‌ها را سالم در نظر گرفته بود. نتایج مطالعاتی از این قبیل به تشخیص زودهنگام پیش‌دیابت و مدیریت و کنترل این بیماری کمک می‌کند. لازم است افراد به منظور پیشگیری از بروز پیش دیابت و دیابت نوع دوم، بر نوع کالری دریافتی خود، زمان غذا خوردن و میزان فعالیت بدنی خود بیشتر تمرکز کند. همچنین، توصیه شده است که افراد به میزان کافی بخوابند و از استرس و اضطراب نیز دوری کنند.

نتایج این مطالعه در مجله Mayo Clinic Proceedings: Digital Health منتشر شده است.

کد خبر 665213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.