رژیم غذایی مدیترانه‌ای چه فوایدی دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای به کاهش استرس و بهبود خواب زنان باردار کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تاکنون نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان داده است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای بهبود سلامت مفید است به‌نحوی که خطر بروز بیشتر بیماری‌های قلبی عروقی، زوال عقل، دیابت، سرطان و اختلالات التهابی را کاهش می‌دهد. همچنین، به بهبود کیفیت زندگی و کاهش استرس نیز کمک می‌کند.

گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر سلامت زنان باردار، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۳۱ فرد که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند را با ۳۴۹ فرد دیگر مقایسه کردند. در این مطالعه، استرس، اضطراب، کیفیت و کمیت خواب، کیفیت زندگی و سلامت روان زنان باردار مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد زنان بارداری که از رژیم غذایی مدیترانه‌ای پیروی کرده بودند در پایان مطالعه استرس و اضطراب کمتری داشتند و کیفیت خواب آن‌ها نیز بهبود پیدا کرده بود. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت گیرد تا تاثیر طولانی‌مدت پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای مشخص شود.

در رژیم غذایی مدیترانه‌ای مصرف غذاهایی مانند سبزیجات، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، حبوبات، سیب‌زمینی، غلات کامل، نان، ادویه‌ها، ماهی، غذاهای دریایی و روغن زیتون خالص توصیه شده است. در این رژیم غذایی باید مرغ، تخم‌مرغ، پنیر و ماست به میزان متعادل مصرف شود و گوشت قرمز نیز به ندرت استفاده شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 665221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.