آموزش مجازی
-
متخصص علوم رفتاری:
جامعهآموزش مجازی عامل ایجاد «مه مغزی» در دانشآموزان است
یک متخصص علوم رفتاری گفت: تغییر سبک زندگی در دوران کرونا تحول در فرایند سیستم آموزشی فرزندان، کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی روزانه، عدم حضور در کلاس درس و ارتباط با همسالان را به دنبال داشته است که با ادامه روند آموزش مجازی مسئله «مه مغزی» برای دانشآموزان ایجاد میشود.
-
جامعهدلایل گرسنگی و سوءتغذیه نوجوانان چیست؟
مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بایدها و نبایدهای تغذیهای سلامت دانشآموزان نوجوان در ایام کرونا برای پیشگیری از چاقی را تشریح کرد.
-
رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور اعلام کرد:
فناوریحضوری شدن دانشگاه های علمی کاربردی از ۱۵ آبان/ ۱۵ درصد آموزش ها برای همیشه مجازی می ماند
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور از حضوری شدن کلاس های درس دانشگاه های علمی کاربردی سراسر کشور از روز شنبه ۱۵ آبان ماه خبر داد.
-
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
سیاستتحصیل دانشآموزان تا پایان پیک ششم مجازی باشد
یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن ابراز نگرانی نسبت به بازگشایی مدارس در آبان ماه گفت: آموزش و پرورش باید با قاطعیت و شجاعت اعلام کند آموزش دانش آموزان فعلا تا خروج از پیک احتمالی ششم در آینده مجازی خواهد بود.
-
آهنچیان:
فناوریامکان حضور ۱۰۰ درصدی دانشجویان در دانشگاهها وجود ندارد
مدیرکل دفتر برنامهریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: زیرساخت بازگشایی دانشگاهها برای پذیرش ۱۰۰ درصدی دانشجویان در زمانهای اعلام شده آماده نیست.
-
جامعهدلیل کاهش تمرکز دانشآموزان در کلاسهای مجازی چیست؟
یک روانشناس گفت: در شرایط پاندمی کووید ۱۹ و با توجه به حضور بچهها در خانه، هیجانات و انرژی جنبشی دانش آموزان تخلیه نشده و همین امر منجر به عدم تمرکز آنها و بازیگوشی در کلاسهای آنلاین میشود.
-
دکترای روانشناسی بالینی:
جامعهوالدین بر روی نقاط قوت آموزش مجازی تاکید کنند
یک دکترای روانشناسی بالینی، گفت: والدین به منظور ایجاد نگرش مثبت و تأمین بهداشت روان خود و فرزندان بر روی امتیازها و نقاط قوت آموزش مجازی تاکید کنند و تفریحهایی در چهارچوب خانه و بازی کردن با اعضای خانواده را فراهم کنند.
-
جامعهپیچ و خمهای تحصیل مجازی و آموزش آنلاین
با همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی ناخواسته مدارس کار آموزش و پرورش دچار دگرگونی و تغییر شکل فضای آموزشی در مورد تدریس به دانشآموزان شد و ارتباط معلم با تدریس مجازی همراه بود و ایجاد محتوای درسی و مدیریت کلاس مجازی از دغدغههای معلمان در این پاندمی بوده است.
-
جامعه«شاد» برای تمام کاربران بهروزرسانی شد
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش از بهروزرسانی شبکه آموزشی دانشآموزان(شاد) برای تمام کاربران خبر داد.
-
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور:
جامعه۷۰ درصد دانش آموزان دنیا دچار فقر مطلق یادگیری شدند
سرپرست مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: در دوران کرونا و تعطیلی مدرسهها، بیش از ۷۰ درصد از دانش آموزان در دنیا دچار فقر مطلق یادگیری شده اند که جبران آن سخت و زمانبر است.
-
معاون آموزش ابتدایی استان اصفهان:
جامعه۵ هزار بازمانده از تحصیل در کرونا/ واکسیناسیون معلولان محدودیتهای خاص دارد
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: قریب به پنج هزار و ۲۳ نفر بازمانده از تحصیل در استان داشته ایم و از این تعداد خوشبختانه سه هزار و ۴۰۲ نفر شناسایی شده و وارد چرخه آموزشی شدند و تعداد هزار و ۶۲۱ نفر با وجود بسیج همگانی و تلاش گسترده هنوز شناسایی نشده اند.
-
چند رسانه ایبازگشایی مدارس در پیک پنجم کرونا + جزئیات واکسیناسیون معلمان و دانش آموزان
واکسیناسیون علیه کرونا از ۲۱ بهمن سال گذشته در کشور آغاز شد و پس از ۶ ماه در مردادماه نوبت به معلمان رسید؛ بیش از ۹۰ درصد معلمان تا شهریورماه ۱۴۰۰ واکسینه شدند و واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال به بالا در دستور کار قرار گرفته است تا شاید روزنهای باشد برای بازگشایی مدارس.
-
فیلم/
چند رسانه ایسایه سنگین کرونا بر سوادآموزی
با شیوع کرونا بسیاری از آموزشهای حضوری در مدارس، دانشگاهها و مراکز آموزشی تعطیل و آموزشهای مجازی اهمیت ویژه ای پیدا کرد و وارد عرصه آموزشهای رسمی مدارس و دانشگاهها شد.
-
جامعهنیمکتهای مجازی نمیتواند دانشآموزان را به رشد حقیقی برساند
مدیرکل سابق انجمن اولیا و مربیان با اشاره به این که باید مدرسه را به عنوان اولویت اول برای آموزش مهارتهای رفتاری و اجتماعی بچهها در نظر بگیریم، بر ضرورت بازگشایی حضوری مدارس تاکید کرد و گفت: نیمکتهای مجازی قادر به رساندن دانش آموزان به رشد حقیقی نیستند.
-
جامعهسایه کرونا بر سر بازماندگان از تحصیل و افزایش کودکان کار
بازماندن از تحصیل قصه تازهای نیست و بارها شاهد نمونههای عینی آن در جامعه بودهایم که افرادی با وجود میل به تحصیل، امکان حضور در کلاس درس معلم را ندارند و این بار کرونا نقش مهمی در بازماندگی از تحصیل و البته افزایش تعداد کودکان کار داشته است.
-
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
فناوریدورههای تکمیلی برای افزایش توانایی دانشجویان در پساکرونا برگزار شود
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تأثیرات میان مدت و بلند مدت باید به طور دقیقتر بررسی شده و شاید نیاز باشد دورههای تکمیلی برای آموزش توانمندیهای لازم به دانشجویان برگزار شود، هدف اصلی دانشگاهها تداوم آموزش با حفظ کمیت و به ویژه با کیفیت است.
-
جامعهاز اول تیرماه شاد به شیوه فعلی رایگان نخواهد بود
رییس مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که شاد از اول تیرماه، به شیوه فعلی، رایگان نخواهد بود گفت: ارائه آموزش رایگان از طریق واگذاری سیمکارت مخصوص و فعالسازی بستههای ویژه آموزش مجازی پیگیری خواهد شد.
-
ایمنا بررسی میکند؛
فناوریلایوبوک (Live Book) چیست؟
دانشآموزان در "لایوبوک" به جای هزینه کردن برای تهیه منابع کمک آموزشی، تمام نیازهای درسی خود همچون آموزش، تثبیت، سنجش و بازخورد را از طریق یک سامانه دریافت میکنند.
-
جامعهنخستین داروخانه مدل کشور در مشهد راهاندازی شد
رییس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این دانشکده برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و راهاندازی "داروخانه مدل" با هدف ارائه خدمات آموزشی در این حوزه کرده است.
-
جامعهاُفت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان
رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانیهای جهانی در دوران کرونا است.
-
جامعهتلفیق شیوههای مجازی و حضوری؛ بهترین نوع آموزش در پساکرونا
یادگیری تلفیقی با داشتن مزیتهای هر دو روش آموزش حضوری و مجازی یک رویکرد مؤثر برای افزایش اثربخشی یادگیری و سهولت دسترسی به اهداف آموزشی در آینده و پساکرونا خواهد بود.
-
جامعهمشکل اینترنت مدارس مانع اصلی هوشمندسازی
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، بر برقراری اینترنت پایدار مدارس استان در دوران امتحانات تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات هوشمندسازی مدارس، اقدامات پیشگیرانه را باید مخابرات منطقه اصفهان با همکاری آموزش و پرورش استان انجام دهند.
-
فناوریراه اندازی مرکز آموزش مجازی امنیت سایبری
رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران از شروع به کار سامانه آموزش مجازی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات خبر داد.
-
باباپور خبر داد:
جامعهجذب ۶۴۴۰ بیسواد و کمسواد در نهضت سوادآموزی استان اصفهان
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ارائه آموزشها در بحران کرونا به صورت غیرحضوری و مجازی، نیمه حضوری و حضوری برگزار شده است و سال گذشته شش هزار و ۴۴۰ نفر بیسواد و کمسواد جذب نهضت سوادآموزی شدند که از این تعداد حدود هزار و ۱۰۰ نفر اتباع خارجه هستند.
-
فناوریاینترنت رایگان اساتید
شاتل موبایل جهت تسهیل «آموزش از راه دور» در روزهای همهگیری بیماری کرونا، ۲۰ گیگابایت اینترنت همراه سه ماهه به استادان دانشگاه و حوزه هدیه داد.
-
مدیرکل آموزش فنیوحرفهای استان اصفهان خبر داد:
جامعهتضمین اشتغال در آموزشهای دوگانه/همکاری بیش از ۲۰ اتحادیه صنفی با فنیوحرفهای
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان اصفهان گفت: افرادی که در اجتماع جویای کار فنی هستند و به دنبال پشت میزنشینی نیستند، به دنبال کسب آموزشهای دوگانه باشند به دلیل اینکه در این سیستم آموزشی شغل آنها تضمین میشود.
-
جامعهدلایل آموزش و پرورش استان اصفهان برای برگزاری امتحانات حضوری
رئیس اداره آموزش دوره اول و دوم متوسطه، آموزش و پرورش اصفهان، گفت: در حال حاضر مسئولان آموزش و پرورش استان اصفهان با حضوری بودن امتحانات دانشآموزان پایه نهم و دوازدهم موافق هستند، در این دو پایه تحصیلی اگر امتحان به صورت حضوری نباشد توازن رشتهها و شاخهها همه با بیعدالتی بهم میریزد.
-
غلامی اعلام کرد:
جامعهتشدید محدودیت ها در استان اصفهان/ تعلیق طرح زوج و فرد تا ۱۰ اردیبهشت
سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونا برای تشدید محدودیتها در پنج محور اصلی طرح جامع هوشمند توضیحاتی ارائه داد.
-
فرهنگتقویت روحیه تیمی نوجوانان در وبینار "هفت سکوی ردپا"
"هفت سکوی ردپا" عنوان رویداد توانافزایی مهارتی نوجوانان است که از سوی خانه جوان وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و با همکاری ادارهکل آموزش و پرورش استان ویژه دانشآموزان هنرستانی در حال برگزاری است.
-
فناوریلغو همه فعالیتهای حضوری دانشگاه علم و صنعت
با توجه به تشدید شیوع کرونا در تهران و تغییر شرایط از نارنجی به قرمز، دانشگاه "علم و صنعت" اعلام کرد که فعالیت های حضوری این دانشگاه تا اطلاع ثانوی لغو میشوند.