جذب ۶۴۴۰ بی‌سواد و کم‌سواد در نهضت سوادآموزی استان اصفهان

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ارائه آموزش‌ها در بحران کرونا به صورت غیرحضوری و مجازی، نیمه حضوری و حضوری برگزار شده است و سال گذشته شش هزار و ۴۴۰ نفر بی‌سواد و کم‌سواد جذب نهضت سوادآموزی شدند که از این تعداد حدود هزار و ۱۰۰ نفر اتباع خارجه هستند.

نسرین باباپور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت سوادآموزی استان در سال ۹۹، اظهار کرد: شناسایی و جذب سوادآموزان در شرایط کنونی فرآیندی بسیار سخت و پیچیده است اما مجاهدت‌های جهادگران سوادآموزی در زیست بوم جدید قابل تقدیر است، آنها از هیچ تلاشی برای جذب و آموزش دریغ نورزیده و حتی با حضور در منازل سوادآموزان آموزش را تعطیل نکردند.

اجرای طرح سوادآموزی اتباع خارجی و سوادآموزی در زندان‌ها

وی افزود: استان اصفهان بر اساس سرشماری سال ۹۵ جزو پنج استان با سواد کشور است، درصد باسوادی استان حدود ۹۶ درصد بوده است که برای شناسایی و جذب آمار باقی مانده افراد بی‌سواد و کم‌سواد در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال نیاز به عزم بسیج عمومی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی است.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: سوادآموزی به عنوان فرصت دوم آموختن و سرمایه‌گذاری زیربنایی برای آینده و اولین قدم به سوی توانمندسازی افراد جامعه برای استفاده از اشکال جدید سواد است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان درباره طرح‌های اجرا شده در نهضت سوادآموزی استان، گفت: از طرح‌هایی که در حوزه سوادآموزی اجرا می‌شود طرح آموزش اولیای بی‌سواد دانش آموزان است که با استفاده از ظرفیت مدارس و هماهنگی مدیران پرتلاش و دلسوز صورت می‌گیرد، جذب افراد بی‌سواد و کم‌سواد در مراکز یادگیری محلی مراکزی که علاوه بر آموزش پایه سواد، مهارت‌های زندگی، اجتماعی، حقوق شهروندی و شغلی و حرفه‌ای را به افراد سوادآموز ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۶ مرکز یادگیری محلی در استان فعالیت می‌کنند و طرح سوادآموزی اتباع خارجی به منظور ارتقای شاخص باسوادی و آموزش سواد به مهاجران مقیم ایران برای تقویت و ترویج فرهنگ اسلامی و توانمندسازی مهاجرین خارجی با اولویت اتباع کشور افغانستان در جهت بهبود زندگی فردی و اجتماعی شکل گرفته است.

باباپور، اظهار کرد: طرح سوادآموزی زندان‌ها از دیگر طرح‌هایی است که با هدف آموزش سواد پایه و مهارت‌های اساسی زندگی به زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد ارائه می‌شود و با مشارکت سازمان زندان‌ها این طرح در استان در حال اجرا است.

جذب هزار و ۱۰۰ نفر از اتباع خارجه بی‌سواد

وی درباره نرخ بی‌سوادی و آمار بی‌سوادان استان تصریح کرد: سال گذشته شش هزار و ۴۴۰ نفر بی‌سواد و کم‌سواد جذب شده‌اند که از این آمار حدود هزار و ۱۰۰ نفر اتباع خارجه هستند.

باباپور در خصوص وضعیت ارائه آموزش‌های نهضت سوادآموزی در پاندمی کرونا، اظهار کرد: ارائه آموزش‌ها با توجه به وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و آبی مناطق در بحران کرونا به صورت غیر حضوری و مجازی، نیمه حضوری و حضوری برگزار شده است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در زمینه آموزش مجازی در استان همه دروس به صورت محتوای الکترونیکی آماده و در اختیار آموزش دهندگان قرار گرفته است و آمار سوادآموزان تحت پوشش مراکز یادگیری محلی در سال ۹۹ هزار و ۲۳۵ نفر بوده است.

کد خبر 491974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.