۵ هزار بازمانده از تحصیل در کرونا/ واکسیناسیون معلولان محدودیت‌های خاص دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: قریب به پنج هزار و ۲۳ نفر بازمانده از تحصیل در استان داشته ایم و از این تعداد خوشبختانه سه هزار و ۴۰۲ نفر شناسایی شده و وارد چرخه آموزشی شدند و تعداد هزار و ۶۲۱ نفر با وجود بسیج همگانی و تلاش گسترده هنوز شناسایی نشده اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیلاسادات ابطحی شامگاه سه شنبه _۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰_ با اشاره به حضور دانش آموزان بدو ورود به دبستان برای سال تحصیلی جدید در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: امسال شاهد حضور ۹۱ هزار و ۹۲۳ دانش آموز بدو ورود به دبستان خواهیم بود، برای ثبت نام این دانش آموزان سنجش سلامت به طور کامل پیگیری شده است و به روند ثبت نام توجه شده تا کودکانی که بازمانده از تحصیل نداشته باشیم و اقناع خانواده‌ها برای پیگیری تحصیلی صورت گرفته است.

اولویت اطلس دسترسی کودکان به آموزش مجازی

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌ها و بررسی اطلس دسترسی کودکان برای استفاده از فضای مجازی و ساماندهی معلمان کلاس اول در الویت بوده است و آموزش همکاران فرهنگی و به روز کردن آنها برای پیشبرد کارها برای سال تحصیلی جدید در دستور کار قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته محتواهای ارزشمندی در حوزه آموزش ابتدایی تهیه شده بود که در کانال‌ها و شبکه برای دسترسی معلمان بارگذاری شده است و بسته‌های آموزشی و محتواهای درسی را برای سال تحصیلی جدید خواهیم داشت تا آموزش بهینه ای را برای مقطع ابتدایی برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش آموزان داشته باشیم.

ارائه آموزش‌های حمایتی برای دانش آموزان آسیب دیده

ابطحی در مورد آمار بازماندگان از تحصیل در کرونا، گفت: قریب به پنج هزار و ۲۳ نفر بازمانده از تحصیل در استان داشته‌ایم و از این تعداد خوشبختانه سه هزار و ۴۰۲ نفر شناسایی شده و وارد چرخه آموزشی شدند و تعداد هزار و ۶۲۱ نفر با وجود بسیج همگانی و تلاش گسترده هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همه دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی دچار آسیب شده بودند به خصوص دانش آموزان اتباع در دوره تابستان با طرح تثبیت یادگیری تحت آموزش‌های حمایتی قرار گرفته‌اند و در شهریورماه اعلام نتایج خوبی در این زمینه گزارش شده است.

سلامت دانش آموزان در اولویت است

محمدرضا ناظم زاده، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه آگاه هستیم که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری دانش آموزان در مدراس نمی‌شود، اما سلامت دانش آموزان در اولویت است، با ایجاد شرایط بهتر و مجوز ستاد ملی کرونا آموزش حضوری به آرامی در مدارس استان خواهیم داشت و برای عملی شدن این اتفاق نیازمند اقناع خانواده‌ها با مساعدت اصحاب رسانه هستیم.

وی تاکید کرد: برای کاهش نگرانی کاذب خانواده‌ها باید همکاران رسانه‌های سازمان آموزش و پرورش را یاری کنند و این اطمینان را به خانواده بدهند که نگرانی آنها از حضور فرزندان در مدارس بی مورد است و در صورت تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا اجازه بدهند دانش آموز آنها دو یا سه در طول هفته در مدرسه حضور پیدا کند.

واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ تا ۱۸ سال در برنامه‌های آینده

آذرکیوان امیرپور، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص واکسیناسیون فرهنگیان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: انجام واکسیناسیون با تأیید سازمان غذا و دارو است هم اکنون ۸۰ درصد از فرهنگیان استان واکسینه شده‌اند و مشکلی برای واکسیناسیون فرهنگیان نداریم و ۲۰ درصد جامانده‌ها به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای واکسینه نشده‌اند.

وی تاکید کرد: پروتکل‌های بهداشتی تحت عنوان شیوه نامه صفر شش به تمام مدارس ابلاغ شده و مدارس دولتی و غیر دولتی موظف به رعایت این پروتکل‌ها هستند، طی هفته‌های گذشته تزریق دوز دوم واکسن فرهنگیان انجام شده است و روند واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ تا ۱۸ سال در برنامه‌های آینده به صورت تک دوز و با تأیید سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت صورت می‌گیرد.

واکسیناسیون معلولین محدودیت‌های خاص دارد

محسن الماسی، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان اصفهان در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان استثنایی در این نشست خبری، اظهار کرد: همه دنیا برای واکسیناسیون آحاد جامعه برای مقابله با ویروس کرونا تلاش می‌کنند واکسیناسیون در حوزه معلولین محدودیت‌های خاص خود را دارد، به دلیل اینکه بیشتر دانش آموزان بیماری‌های زمینه‌ای دارند و احتمال دارد تزریق برخی واکسن‌ها برای آنها عوارضی را به دنبال داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: اولویت اول آموزش استثنایی سلامت دانش آموزان است و در مرحله بعدی با کسب اطمینان از سلامت دانش آموزان به تدریج و آهسته برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۰ در محیطی امن و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقدام می‌شود.

کد خبر 522154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.