دوره‌های تکمیلی برای افزایش توانایی دانشجویان در پساکرونا برگزار شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تأثیرات میان مدت و بلند مدت باید به طور دقیق‌تر بررسی شده و شاید نیاز باشد دوره‌های تکمیلی برای آموزش توانمندی‌های لازم به دانشجویان برگزار شود، هدف اصلی دانشگاه‌ها تداوم آموزش با حفظ کمیت و به ویژه با کیفیت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدرضا صبری در پنلی که با موضوع " کووید -۱۹ و آموزش عالی؛ تداوم آموزش در پسا کرونا " در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: در اپیدمی اخیر که به طور ناگهانی شایع شد، آموزش عالی آسیب جدی دید. در روزهای ابتدایی تصمیم بر تعطیلی دانشگاه‌ها گرفته شد، اما این کار با توجه به طولانی شدن بیماری امکان پذیر نبود که آموزش مجازی به عنوان راه حل آن به کار گرفته شد.

وی با بیان اینکه این بیماری ناشناخته بود، تأثیرات کوتاه مدت این بیماری مشاهده شد، اما تأثیرات میان مدت بلند مدت آن نیز اهمیت دارد، افزود: عملکرد برخی از دانشجویان با توجه به تعطیل شدن خوابگاه‌ها و از بین رفتن نشاط زندگی دانشجویی مختل شد، بسیاری از خانواده‌ها از نظر درآمد با مشکل مواجه شدند، همچنین تهیه امکاناتی همچون تبلت نیز هزینه‌بر بود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به محدودیت‌های عمده‌ای که در اثر پاندمی کرونا در جا به جایی‌های بین‌المللی ایجاد شد، گفت: تأثیرات روانی از جمله از بین رفتن نشاط دانشجویان ناشی از برنامه‌های فرهنگی در آینده مشخص خواهد شد، زیرا اکنون دانشجو در محیط خانواده خود ایزوله شده و حتی جدیدالورودان حس دانشجو شدن ندارند.

صبری افزود: اساتید به ویژه حق‌التدریس‌ها با مشکلات مالی مواجه شدند، در این مدت به دلیل پهنای باند اینترنتی با برخی دانشجویان نتوانستیم به صورت آنلاین کلاس برگزار کنیم، برخی از افراد مشکل برخورداری از امکانات داشته و مسیر طولانی حضور اساتید را کمرنگ‌تر کرد. اکنون فقط کارکنان فنی برای پشتیبانی از دروس آنلاین در دانشگاه حضور دارند و ارتباط سایر کارکنان با دانشجویان نیز کم شد.

وی تصریح کرد: تدوین قوانین و مقررات آموزش مجازی، هماهنگی مؤسسات آموزش عالی با مخابرات و نهادهای مرتبط با اینترنت و نیازهای فنی و تکنولوژیک منجر به رفتار متفاوت دانشگاه‌ها در مقابله با این پاندمی شد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تطبیق با شرایط در دانشگاه‌های مختلف با سرعت متفاوت انجام شد، برآورد صحیحی از تأثیر این بحران در عملکرد سیستم آموزشی وجود ندارد، بسیاری از دروس عملی کارآموزشی تحت تأثیر گرفته که توانایی دانشجویان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

صبری تصریح کرد: تأثیرات میان مدت و بلند مدت باید به طور دقیق‌تر بررسی شده و شاید نیاز باشد دوره‌های تکمیلی برای آموزش توانمندی‌های لازم به دانشجویان برگزار شود. هدف اصلی دانشگاه‌ها تداوم آموزش با حفظ کمیت و به ویژه با کیفیت است.

کد خبر 505619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.