تشدید محدودیت ها در استان اصفهان/ تعلیق طرح زوج و فرد تا ۱۰ اردیبهشت

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان در خصوص آخرین مصوبات ستاد کرونا برای تشدید محدودیت‌ها در پنج محور اصلی طرح جامع هوشمند توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الله غلامی سه‌شنبه _۳۱ فروردین ماه_ در نشست خبری آنلاین ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت استان اصفهان در مقابله با شیوع کرونا بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، اظهار کرد: همچنان شیب ابتلاء و بستری کرونا ویروس در استان رو به بالا است و آمارها نشان‌دهنده پنج تا هفت برابر شدن مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌های ناشی از کرونا ویروس است و حدود ۳۵ تا ۴۵ درصد تست‌های کرونا ویروس مثبت و روزانه افراد بسیاری فوت می‌کنند و متوسط سن بستری نیز کاهش یافته است.

میزان رعایت‌ها به ۷۵ درصد رسیده است

وی در خصوص میزان رعایت پنج محور طرح جامع هوشمند، ادامه داد: با تاکید مکرر بر رعایت محدودیت‌های اعمال شده و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با شیوع کرونا و نظارت دو چندان در هفته گذشته، رعایت‌ها به حدود ۷۵ درصد و در برخی از محدودیت‌ها میزان رعایت‌ها به حدود ۹۰ درصد نیز رسیده است و امیدواریم با همکاری مردم و صنوف میزان رعایت‌ها به حدود ۹۵ درصد برسد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از محورهای محدودیت‌ها تعداد کارکنان ادارات و آموزش و پرورش است و امشب نهایی شد که تمام مراکز آموزشی و مدارس حداکثر سه نفر از کادر اداری در محل کار حضور یابند و سایر افراد نیز دور کار باشند و آموزش حضوری نیز به طور کامل تعطیل است.

برخورد بازرسان استانداری با ادارات متخلف

وی تاکید کرد: ادارات نیز باید با یک سوم کارکنان فعالیت کنند و سایر کارمندان باید به صورت دور کاری فعالیت کنند و این دستورالعمل به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است و بازرسی استانداری به شدت این موضوع را کنترل و بررسی می‌کند و با متخلفان برخورد خواهد شد.

غلامی در خصوص ترددها و میزان تخلفات، تصریح کرد: تمام دوربین‌ها از هفته گذشته فعال شده و بیش از ۳۳ دوربین ثبت تخلفات و ترددها را مستقیماً رصد می‌کنند و حدود ۴۴۰ دوربین کنترل ترافیک و نظارت کلانشهر اصفهان با حضور نیروی انتظامی در مرکز کنترل ترافیک و نظارت تصویری متخلفان به ویژه منع ترددهای شبانه را اعمال قانون می‌کنند.

وی با بیان اینکه تیم‌های میدانی نیروی انتظامی به پلیس راهور اضافه خواهند شد، افزود: این تیم‌ها به پلیس راهور اضافه می‌شود تا ترددهای شبانه را از ساعت ۱۰ به بعد کنترل کنند و ورود خودروهای غیربومی نیز به شدت کنترل می‌شود.

ممنوعیت ورود به آرامستان‌های استان از روز جمعه

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان با بیان اینکه از روز جمعه ممنوعیت ورود به آرامستان‌ها را خواهیم داشت، گفت: با توجه به شیوع کرونا در اصفهان و افزایش مرگ‌ومیرها میزان مراجعه به آرامستان‌ها نیز افزایش یافته، بنابراین ورود به آرامستان‌ها نیز ممنوع است و افراد فقط برای دفن اموات با تعداد محدود می‌توانند به آرامستان‌ها مراجعه کنند.

تعلیق طرح زوج و فرد تا ۱۰ اردیبهشت

وی با اشاره به کاهش ساعت فعالیت مترو، افزود: به دلیل کاهش تردد و کنترل شیوع کرونا ویروس ساعت فعالیت مترو از یک تا ۱۰ اردیبهشت از ۶ صبح تا ساعت ۱۸ خواهد بود و طرح زوج و فرد از اول تا ۱۰ اردیبهشت تعلیق می‌شود تا از حمل و نقل عمومی کاسته و افراد بیشتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

تبلیغات تورهای گردشگری در فضای مجازی ممنوع است

غلامی در خصوص ممنوعیت فعالیت تورهای گردشگری و هتل‌ها، اضافه کرد: تبلیغ تورهای گردشگری در فضایی مجازی ممنوع است و با متخلفان برخورد قضائی می‌شود و پروانه کسب آن‌ها نیز معلق خواهد شد.

نظارت کامل برای ورود عشایر به استان اصفهان

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در استان اصفهان افزود: برای کارنامه‌های مالی و چک‌های برگشتی و سایر فعالیت‌های مربوط به بانک‌ها جلساتی با ارگان‌های ذی‌ربط با حضور استاندار برگزار خواهد شد تا فرصتی به افراد داده و تا حدودی از فشارهای اقتصادی بر اصناف کاسته شود، مصوبات لازم در این زمینه را اعلام می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه بوستان‌ها همچنان تعطیل است، اظهار کرد: فعالیت در پارک‌ها تحت هر عنوانی ممنوع و شهرداری‌ها موظف به تعطیلی مراکز متخلف هستند.

غلامی با توضیح اینکه از هفته‌های آینده عشایر به سه شهرستان استان اصفهان وارد خواهند شد، ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه لازم در این زمینه را با کمک بهداشت و درمان انجام داده‌ایم تا کمتر به مناطق مسکونی و کلونی جمعیت بروند و نیمه قرنطینه باشند.

کد خبر 488293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضایی IR ۲۳:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
    1 0
    تا ادارات وشرکتهای تعطیل نشوند وبا این وضع سرویس ایاب وهاب ومخالفت مدیران برای مرخصی کرونایی اوضاع همین جور نگران کننده است واسترس همراه خانواده های کارگران وکارکنان.. طرف خانوادش کرونا داره مخفی میکنه ومیاد سر کار وبعددو روز خودش خانوادش هم کرونا میگیره وبستری میشه اینقدر ادمهابیشعورند ومراعات بقیه رانیمکنند..اگر من کرونا بگیرم هم برا استاندار هم فرماندار شاهین شهر وهم مدیران شرکتم شکایت میکنم به دستور رئیس قوه قضایه که در خصوص سلامتی افراد سهل انگاری مانند ویک شرکت چند هزار نفری بیخ گوش شاهین شهر را نظارت نمکنند
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
    0 0
    خواهشا همه با هم رعایت کنیم ماسک .نطافت .فاصله مگه چقدر سخته