اُفت ۵۰ تا ۶۳ درصدی یادگیری درس «ریاضی» دانش آموزان

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی آموزش و پرورش گفت: دسترسی به آموزش و کیفیت آموزش از نگرانی‌های جهانی در دوران کرونا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی، باقرزاده با اشاره به اینکه موضوع دسترسی و کیفیت در سطح ملی و بین المللی دچار فراز و فرودهایی شده است، اظهار کرد: مطالعات بین المللی در حوزه آموزش در دوران کرونا انجام گرفته است و این آمارها باید در دوران پسا کرونا مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد و کاستی‌های این دوران پس از کرونا جبران شود.

وی ادامه داد: در سطح بین المللی مطالعات مستمری انجام شده است و یک مطالعه موردی که بین دانش آموزان پایه‌های سوم تا هفتم و در بین بیش از ۵ میلیون دانش‌آموز با رویکر آینده نگرانه نشان می‌دهد؛ ۳۲ تا ۳۷ درصد افت کیفی در درس علوم و ۵۰ تا ۶۳ درصد افت یادگیری در درس ریاضی پیش بینی شده است. همچنین با شبیه سازی داده‌های ۱۵۷ کشور جهان نشان می‌دهد، آموزش در کنار معیشت، بین ۳ دهم تا ۹ دهم باعث افت کیفی شده است، همچنین طولانی شدن تعطیلی مدارس می‌تواند باعث کاهش نرخ برگشت ناپذیری دانش آموزان به مدارس می‌شود و افت یادگیری بر اثر انباشت افت در یادگیری‌های قبلی هم خواهیم داشت.

باقرزاده با اشاره به دستورهای جلسات امروز و فردا، اظهار کرد: بررسی شرایط موجود و برنامه‌ریزی برای آینده از دستورات این جلسه است تا سال تحصیلی آینده در زمان مناسب و با کیفیت بالا آغاز شود.‌

کد خبر 496284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.