مشکل اینترنت مدارس مانع اصلی هوشمندسازی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، بر برقراری اینترنت پایدار مدارس استان در دوران امتحانات تاکید کرد و گفت: برای رفع مشکلات هوشمندسازی مدارس، اقدامات پیشگیرانه را باید مخابرات منطقه اصفهان با همکاری آموزش و پرورش استان انجام دهند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان، جعفر مطلب‌زاده در جلسه کنترل پروژه هوشمندسازی مدارس، اظهار کرد: باید مدارسی که در طرح هوشمندسازی از کیفیت مطلوب اینترنت برخوردار نیستند شناسایی شوند و مخابرات منطقه اصفهان برای برطرف کردن مشکل در اسرع وقت اقدامات اصلاحی را انجام دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان افزود: شناسایی مشکلات اینترنت مدارس اکنون از طریق دسترسی‌های مسئولان انفورماتیک آموزش و پرورش به راحتی قابل رصد است و با بررسی پهنای باند ورودی مدارس مشکلات شناسایی می‌شود.

مطلب‌زاده تصریح کرد: در جلسه کنترل پروژه، آموزش نحوه استفاده از پورتال مخابرات به مسئولان انفورماتیک آموزش و پرورش استان ارائه شده و دسترسی‌های آن‌ها پس از طی مراحل قانونی فعال شده است.

وی افزود: فهرستی از مدارس که سرویس ADSL یا مودم سیار ندارند تهیه و پیگیری‌های لازم برای تأمین اینترنت رایگان آنها در دست انجام است. تاکنون ۲۰۰ مدرسه در روستاهای استان به اینترنت سیار و حدود ۳۲۰۰ مدرسه در شهر و روستاهای استان به سرویس اینترنت ثابت متصل و از اینترنت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

کد خبر 494076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.