با جایگزین‌های گیاهی برای روغن ماهی آشنا شوید

از جمله جایگزین‌های گیاهی برای روغن ماهی می‌توان به بذر کتان، گردو، دانه چیا و کلم بروکسل اشاره کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روغن ماهی سرشار از امگا -۳ است که برای سلامتی مزایای متعددی به همراه دارد، اما اگر گیاه‌خوار هستید یا نمی‌توانید روغن ماهی مصرف کنید، لازم است از جایگزین‌های گیاهی آن استفاده کنید، در ادامه به معرفی و بررسی جایگزین‌های گیاهی روغن ماهی می‌پردازیم:

بذر کتان

بذر کتان یکی از شناخته‌شده‌ترین منابع امگا ۳ بوده و سرشار از فیبر، پروتئین و مواد معدنی مانند منگنز است، بنابراین می‌توان بذر کتان را به وعده‌های غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید، همچنین می‌توان از بذر کتان روی اسموتی‌ها یا ماست استفاده کرد.

گردو

گردو سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، همچنین حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است، بنابراین برای سلامتی بسیار مفید است؛ می‌توان گردو را به سالاد اضافه کرد یا همراه با مواد غذایی دیگر مصرف کرد.

دانه چیا

دانه چیا حاوی مقدار زیادی فیبر، آنتی‌اکسیدان، مواد معدنی و اسیدهای چرب امگا ۳ است، همچنین یک منبع پروتئین در نظر گرفته شده است، بنابراین توصیه شده است دانه چیا را به رژیم‌های غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

کلم بروکسل

یک منبع عالی از امگا ۳ کلم بروکسل شناخته شده است، این گیاه سرشار از فیبر، پروتئین، ویتامین C و دیگر مواد مغذی است؛ می‌توان از کلم بروکسل بخارپز شده یا تفت داده شده کنار وعده‌های غذایی استفاده کرد.

کد خبر 756108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.