سامانه یکپارچه خودرو وارداتی + قیمت جدید و ورود به سایت ثبت نام

سامانه یکپارچه عرضه خودرو وارداتی در آبان ۱۴۰۲ باز و قیمت محصولات جدید اعلام شد.

به گزارش ایمنا، امکان ویرایش و انتخاب خودرو وارداتی برای برخی از متقاضیان سامانه فروش یکپارچه خودرو فراهم شد.

ثبت نام سامانه یکپارچه خودرو

متقاضیانی که در سامانه یکپارچه ثبت نام کرده‌اند و اولویت آن‌ها مشخص شده می‌توانند در این بخشنامه ثبت نام و صرفاً جهت انتخاب خودرو اقدام کنند.

زمان ثبت نام سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

ثبت نام برای متقاضیان واجد شرایط تا ساعت ۲۳:۵۹ روز جمعه پنجم آبان ماه ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

سامانه یکپارچه خودرو وارداتی + قیمت جدید و ورود به سایت ثبت نام

سامانه ثبت نام خودرو وارداتی

سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به نشانی saleauto.ir مشخصات فنی خودروهای عرضه شده را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

https://esalecar.ir/ نیز آدرس اینترنتی سامانه یکپارچه است.

محصولات سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

چانگان CS ۵۵ از سایپا، فولکس واگن جتا VS ۷ ماموت خودرو، هونگچی اچ ۵ از بهمن موتور، هیوندای توکسان از کرمان موتور، تویوتا کرولا از معین موتور، هیوندای اکسنت از کرمان موتور، بستیون تی ۷۷ از بهمن موتور، دانگ فنگ از ایران خودرو، خودروی کیا سلتوس کوشا خودرو در این مرحله عرضه می‌شوند.

قیمت خودرو وارداتی

سامانه یکپارچه خودرو وارداتی + قیمت جدید و ورود به سایت ثبت نام

جزییات ثبت نام خودرو وارداتی

  • قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.
  • قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می‌شود.
  • ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.
  • مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می‌شود.
  • عدم واریز وجه حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف می‌گشود.
  • حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده ۳ ماه است و واردکنندگان باید حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوت‌نامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.
  • در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعمل‌های صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نیست.
  • تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.
  • آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده‌اند ولی هنوز دعوت نامه‌ای از شرکت‌ها دریافت نکرده و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می‌توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.
  • در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی به قوت خود باقی است.
  • در صورت لغو سفارش قبلی، اولویت قبلی برای دریافت خودروی حذف و باید انتخاب جدید انجام شود.
  • تا زمانی که متقاضیان عرضه‌های قبلی خودروی خود را تحویل نگرفته‌اند، عرضه جدیدی برای آن خودروها برای سایر اولویت‌ها صورت نخواهد گرفت.
  • اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.
کد خبر 698857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.