هونگچی H۵‌ بهمن موتور + بررسی مشخصات خودرو و قیمت Hongqi H۵‌

خودرو هونگچی H۵‌ محصول جدید شرکت بهمن موتور است. بررسی قیمت، معرفی، مشخصات فنی و امکانات رفاهی این خودرو مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، گروه بهمن موتور فعالیت خود را در سال ۱۳۳۱ با نام ایران خلیج کو آغاز و در سال ۱۴۰۰ اولین SUV تولید داخل به نام دیگنیتی پرایم را عرضه کرد. برند جدید بهمن موتور BM Cars نام دارد که مخفف عبارت Bahman Motor Cars است. شرکت بی ام کارز محصولات برندهایی مانند بستیون، هونگچی، هاوال، MG و KG Mobility را وارد می‌کند.

معرفی هونگچی H۵‌

خودرو هونگچی H۵ یک سدان از برند لوکس و با کیفیت هونگچی چین است. برند هونگچی در اصل یکی دیگر از زیر برندهای گروه فاو چین که فعالیتش تنها در تولید خودروهای لوکس هست. اکنون این خودرو به عنوان لوکس‌ترین و گرانقیمت‌ترین محصول وارداتی به ایران است و با کیفیت مناسب و سطح بالایی از امکانات رفاهی عرضه می‌شود. خودروی هونگچی H۵ است که در سال ۲۰۱۸ رونمایی شده و در رده‌بندی سدان‌های هونگچی، پایین‌تر از مدل‌های H۷ و H۹ قرار دارد اما نکته بسیار مهم این خودرو بهره‌مندی از پلتفرم مشترک با مزدا ۶ است که باعث شده کیفیت قابل قبولی داشته باشد.

خودرو سدان

سدان (Sedan) متداول‌ترین شکل طراحی بدنه خودرو است و به خودروهای سواری معمولی یا اصطلاحاً صندوقدار گفته می‌شود که دارای سقف ثابت، صندوق عقب مجزا و دو ردیف صندلی بوده و می‌تواند دو یا چهار در داشته باشد.

هونگچیh5

مشخصات فنی هونگچی H۵

زیر کاپوت این خودرو موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژر قرار دارد که حداکثر ۱۶۹ اسب‌بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. این پیشرانه در ترکیب با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه، قدرت را به محور جلو انتقال می‌دهد. مصرف سوخت ترکیبی این تیپ از هونگچی H۵ برابر ۶.۲ لیتر در صد کیلومتر است. شتاب صفر تا صد رسمی این نسخه نیز ۹.۵ ثانیه اعلام شده است. حداکثر سرعت هونگچی H۵ با این ترکیب از مشخصات فنی ۲۱۵ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. البته این خودرو با پیشرانه دو لیتری توربوشارژر نیز قابل انتخاب است که ۲۲۴ اسب‌بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. گیربکس در نظر گرفته شده برای این تیپ، از نوع هشت سرعته اتوماتیک است. در نسخه قوی‌تر هونگچی H۵ همچنان انتقال قدرت به محور جلو انجام می‌شود. مصرف سوخت این تیپ برابر با ۶.۴ لیتر در صد کیلومتر است. همچنین شتاب صفر تا صد رسمی آن ۷.۸ ثانیه خواهد بود. حداکثر سرعت این تیپ نیز ۲۳۰ کیلومتربرساعت است. سیستم تعلیق هونگچی H۵ در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک یا چنداتصاله است. بنابراین سواری راحت و در عین حال ایمنی را از این خودرو شاهد خواهیم بود. ترمزهای خودرو در چهار چرخ نیز از نوع دیسکی هستند. هر دو پیشرانه در نظر گرفته شده برای هونگچی H۵ نیز از استاندارد عدم آلایندگی یورو ۶ پیروی می‌کنند، بنابراین برای پر کردن باک خودرو به سوخت باکیفیت نیاز خواهید داشت. در نهایت باید اشاره کنیم که هونگچی H۵ با پیشرانه هیبریدی نیز به بازار عرضه شده است. این تیپ از ترکیب موتور دو لیتری توربوشارژر به همراه پیشرانه برقی ۵۰ کیلوواتی استفاده می‌کند.

مشخصات فنی هونگچی H۵

نام خودرو: هونگچی H۵

کشور سازنده: چین

سال (طراحی): ۲۰۲۳

موتور: ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه

حجم موتور: ۱۹۸۹ سی سی

تنفس موتور: توربوشارژ

انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو

حداکثر قدرت: ۲۲۲ اسب بخار در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: ۳۴۰ نیوتن متر در ۱۶۵۰ دور در دقیقه

جعبه دنده: ۸ سرعته خودکار

شتاب ۰ تا ۱۰۰ برابر با: ۷.۸ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۳۰ کیلومتر در ساعت

وزن: ۱,۵۷۸ کیلوگرم

اندازه: (میلیمتر) ۴,۹۴۵ طول - ۱,۸۴۵ عرض - ۱,۴۷۰ ارتفاع

فاصله بین دو محور: ۲,۸۷۵ میلیمتر

مصرف سوخت ترکیبی: ۶.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک: ۵۸ لیتر

امکانات و تجهیزات هونگچی

از چرم و مواد مرغوب در ساخت کابین هونگچی H۵ استفاده شده و وجود یک صفحه نمایش بزرگ عمودی که اکثر تنظیمات خودرو را برعهده گرفته است. امکانات رفاهی هونگچی H۵ در تمامی تیپ‌ها مشابه هستند. از جمله تجهیزات هونگچی H۵ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل، سنسور پارک و دوربین عقب، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی، ترمز کمکی، چراغ‌های LED، مسیریاب ماهواره‌ای، کنترل صوتی، چهار کیسه هوا، کنسول ردیف جلو و عقب، سانروف، پاور ویندوز و سنسور باران.

کیسه هوا

  • کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی، پرده‌ای، زانوی راننده

سیستم صوتی

  • صفحه نمایشگر لمسی ۱۲.۶ اینچی، ۸ بلندگو، قابلیت Mirror Link تلفن همراه

ترمز و پایداری

  • ABS – EBD – EPB – HAC – ESP – AEB – TCS – HBA – HBB – Auto Hold

دیگر امکانات

  • اتو استارت-استاپ، رینگ ۱۸ اینچی آلومینیومی، سنسور هشدار نقطه کور، سنسور هشدار بین خطوط، سیستم کمکی تثبیت بین خطوط LKA، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌ها TPMS، سنسور پارک در جلو و عقب، سنسور تصادف از جلو، روکش چرمی صندلی‌ها، دوربین ۳۶۰ درجه، شارژ وایرلس، دوربین ثبت وقایع، کلاستر ۱۲.۳ اینچی، سنسور نور و باران، استارت دکمه‌ای، سانروف، آینه‌های جانبی برقی با گرمکن

قیمت هونگچی h5

رقبای هونگچی H۵ در بازار

لوکس‌ترین خودرویی وارداتی به ایران در حال حاضر هونگچی H۵ است که دارای کیفیت بسیار بالا و قابلیت رقابت با خودروهای کره‌ای و بعضاً اروپایی را دارد. دو رقیب دیگر هونگچی H۵ در آستانه واردات به ایران قرار دارند. رقیب اول هونگچی H۵، دانگ فنگ شاین مکس ایران خودرو و رقیب دوم آن فونیکس آریزو ۸ است که به صورت مونتاژی و توسط مدیران خودرو به دست مشتریان خواهد رسید. هر سه این خودروها از نظر امکانات رفاهی در سطح مشابهی نسبت به یکدیگر قرار دارند. با این حال عملکرد فنی آریزو ۸ بالاتر از دو رقیب دیگر قرار می‌گیرد و عرضه دانگ فنگ شاین مکس نیز گسترده‌تر از دو رقیب دیگر انجام خواهد شد. در میان خودروهای چینی نیز فعلاً دو حریف جدی برای هونگچی H۵ وجود دارد؛ یکی از آنها کی‌ام‌سی J۷ از شرکت کرمان موتور است و دیگری نیز چری آریز و۸ خواهد بود که احتمالاً در سال ۱۴۰۳ و توسط شرکت مدیران خودرو، به ایران می‌آید.

قیمت هونگچی H۵ در بازار

قیمت هونگچی H۵ در بازار مدل ۱۴۰۲ تولیدشرکت بی ام کارز بهمن موتور ۱,۹۵۰,۰۰۰,۰۰۰ تومان اعلام شده است.

کد خبر 698881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Zahrahesam GB ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    0 0
    عالی
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    سلام لطفا نمایندگی که ااین ماشین را بتوان بازدید کرد ار سال بفرمایید . همه نمایندگی ها این ماشین را برای نمایش دارند .