عادت‌های نامناسب غذایی سلامت افراد را به خطر می‌اندازد

عادت‌های ناسالم غذایی خطر بروز چاقی، سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عوامل متعددی وجود دارد که بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارد، یکی از آن‌ها عادات مناسب غذایی است. متخصصان معتقدند که عادت‌های نامناسب غذایی خطر بروز بیماری‌های تهدیدکننده زندگی را افزایش می‌دهد. از جمله عادات ناسالم غذایی می‌توان به حذف وعده صبحانه و مصرف ناهار سنگین، کاهش مصرف آب در طور روز، نداشتن برنامه منظم برای غذا خوردن، مصرف غذاهای ناسالم و فرآوری شده، سریع غذا خوردن و نداشتن یک رژیم غذایی متعادل اشاره کرد. در ادامه به بررسی تاثیر عادت‌های ناسالم غذایی بر سلامت انسان می‌پردازیم:

بروز اختلال در عملکرد دستگاه گوارش

عادت‌های ناسالم غذایی به سرعت بر بدن تاثیر نمی‌گذارد، بلکه با گذشت زمان سلامت بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث می‌شود بدن مواد مغذی مورد نیاز خود مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی کافی را دریافت نکند. عادت‌های نامناسب غذایی بر سیستم گوارشی تاثیر می‌گذارد و تعادل اسید معده را مختل می‌کند.

اضافه وزن و چاقی

داشتن عادت‌های نامناسب غذایی باعث افزایش وزن و چاقی می‌شود. شاخص توده بدنی بالای ۳۰ چاق در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، حذف وعده صبحانه یکی از دلایل اصلی نوسانات قند خون در بدن است. در این شرایط، سطح انسولین دچار اختلال می‌شود و خطر ابتلا به دیابت نوع دوم افزایش پیدا می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود، وعده صبحانه را حذف نکنید و مواد مغذی لازم را دریافت کنید.

افزایش خطر ابتلا به سرطان

مصرف غذاهای ناسالم مانند نوشیدنی‌های شیرین و غذاهای فرآوری شده خطر ابتلا به سرطان‌هایی مانند سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. غذاهای ناسالم که باعث بروز چاقی می‌شود، یک عامل خطر برای سرطان‌های تیروئید، کلیه، رحم، تخمدان، کبد، کیسه صفرا، معده، پانکراس و سینه در نظر گرفته می‌‎شود.

تضعیف سلامت قلب

رژیم غذایی سرشار از نمک باعث افزایش فشار خون می‌شود که برای سلامت قلب خطرناک است. در حالت ایده‌آل، یک فرد بزرگسال باید کمتر از ۲۳۰۰ میلی‌گرم نمک در روز مصرف کند. غذاهای بسته‌بندی شده و همچنین فرآوری شده حاوی سدیم بسیاری است که به سلامت انسان آسیب وارد می‌کند.

کد خبر 667566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.