مصرف غذاهای دریایی چه تاثیری بر خطر بروز کاردیومتابولیک دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای دریایی خطر بروز بیماری‌های کاردیومتابولیک را در میان مردان پیر کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری‌های کاردیومتابولیک به مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا، سطح غیرطبیعی چربی خون، بالا بودن میزان انسولین خون و تحمل نکردن گلوکز گفته می‌شود. از آنجایی که سن یک عامل خطر برای این بیماری در نظر گرفته می‌شود، با افزایش سن احتمال بروز کاردیومتابولیک نیز بیشتر می‌شود. شواهد ارائه شده نشان می‌دهد که کیفیت و نوع مواد غذایی مصرف شده بر خطر بروز این بیماری تاثیر می‌گذارد.

گروهی از محققان بریتانیایی به منظور بررسی تاثیر مصرف غذاهای دریایی بر احتمال بروز کاردیومتابولیک، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، گروهی از مردان مسن بین ۶۰ تا ۷۹ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد پرسشنامه‌هایی در مورد سبک زندگی، مصرف دارو، وضعیت سلامتی، غذاهای مصرفی و همچنین میزان فعالیت بدنی خود تکمیل کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف غذاهای دریایی خطر ابتلا و همچنین پیشرفت کاردیومتابولیک را در میان مردان مسن کاهش می‌دهد، زیرا مصرف این مواد غذایی عوامل تاثیرگذار بر این بیماری مانند سطح کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله اروپایی Nutrition منتشر شده است.

کد خبر 668748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.