ارتباط بین دیر غذا خوردن و مصرف غذاهای فوق‌فرآوری‌شده چیست؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دیر غذا خوردن، باعث افزایش میزان مصرف غذاهای فوق‌فرآوری‌شده می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رژیم‌غذایی ناسالم جزو عوامل خطر برای چاقی و اختلالات مربوط به آن است. بنابراین همواره توصیه می‌‎شود که مصرف قند، نمک و چربی را کاهش دهید و بیشتر از فیبر، ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید. گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین دیر غذا خوردن و مصرف غذاهای فوق‌فرآوری‌شده، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۴۰۵۳ مرد و ۴۶۵۳ زن با میانگین سنی ۵۶.۹ سال را مورد ارزیابی قرار دادند.

در این پژوهش، اطلاعات مورد نیاز در مورد رژیم غذایی افراد شرکت‌کننده در مطالعه از طریق مصاحبه تلفنی جمع‌آوری شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که شب‌ها دیرهنگام غذا مصرف می‌کنند، بیشتر از مواد غذایی فوق‌فرآوری شده استفاده می‌کنند. این افراد تمایل ندارند در این زمان از غذاهای تازه و کمتر فرآوری شده مصرف کنند.

به گفته پژوهشگران، افرادی که شب‌ها دیر غذا می‌خوردند، کیفیت رژیم غذایی نسبتاً ضعیفی دارند. بنابراین توصیه می‌شود افراد در زمان مناسب وعده‌های غذایی خود را مصرف کنند تا خطر ابتلاء به مشکلات مربوط به آن مانند چاقی و دیگر اختلالات کاهش پیدا کند. البته لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله Nutrients منتشر شده است.

کد خبر 649614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.