اجرای ۵۰ طرح در راستای توسعه فرهنگ سلامت شهروندی

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: از ابتدای امسال تا امروز ۳۰ اجرا و طرح در حوزه تغذیه در محله‌های مختلف شهر اصفهان برگزار شده است و در مجموع ۵۰ طرح و برنامه متنوع در حوزه‌های مختلف از جمله تغذیه، سلامت جسم و سلامت روان داشته‌ایم.

هاجر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: این اداره ویژه‌برنامه «با امید و اعتماد به نفس همه چیز شدنی است» با همکاری انجمن صرع و بهزیستی اصفهان برگزار کرد.

وی تصریح کرد: این برنامه با موضوع استرس و نقش آن در خانواده در سالن اجتماعات بهزیستی با سخنرانی حامد مصلحی، مدرس دانشگاه تهران و روانشناس، در سالن اجتماعات اداره کل بهزیستی استان اصفهان واقع در ضلع شمالی پل خواجو برگزار شد.

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: بخشی از برنامه‌های این اداره با همکاری انجمن‌ها برگزار شد. رویکرد این اداره از ابتدای امسال همکاری با انجمن‌های فعال در حوزه بهداشت و سلامت جامعه و همچنین نهادهای مربوطه همچون دانشگاه علوم پزشکی یا اداره‌کل بهزیستی است.

وی با بیان اینکه همه انجمن‌ها موارد و مسائلی دارند که مطرح می‌کنند خاطرنشان کرد: مجموعه اداره سلامت در حد بضاعت از نظر مکان، سخت‌افزار، حمایت مالی و دعوت از استادان و سخنرانان با این گروه‌ها همکاری می‌کند؛ ضمن اینکه بخش دیگر کار مربوط به تبلیغات شهری و محیطی است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه مخاطب برنامه‌های این اداره از سوی مخاطبان و دغدغه‌های آن‌ها تعیین و تعریف شده است، اظهار کرد: برخی افراد از طریق فضای مجازی متوجه برنامه‌های این اداره می‌شوند و می‌توانند در این رویدادها شرکت کنند.

وی تصریح کرد: طرح‌های اجرایی در اداره سلامت شهرداری در مجموع درباره مباحث و موارد مرتبط با حوزه‌های بهداشت، سلامت و تغذیه است. این مهم به‌ویژه در سال جاری در خصوص عوارض و بیماری‌هایی از جمله اضافه وزن و مبارزه با چاقی پیگیری و اجرا شده است. علاوه بر این در حوزه سلامت روان هر فعالیت‌هایی خوبی داشته‌ایم.

تمرکز بر محور تغذیه سالم بعد از دوران شیوع کرونا

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و آثار منفی محدودیت‌های کرونایی گفت: این موضوع آثار منفی زیادی در بخش‌های مختلف به‌ویژه تغذیه داشته است؛ از همین رو این اداره بر موضوع تغذیه سالم متمرکز شد. خانه‌نشینی و محدودیت‌های کرونایی در چند سال اخیر، منجر به بروز چاقی و کم‌تحرکی در بین خانواده‌ها به‌ویژه شهرنشینان و کودکان و نوجوانان شد.

وی ادامه داد: استرس‌ها و بار روانی ناشی از بروز بیماری فراگیر کووید -۱۹ هم برای جامعه و هم برای خانوارها تأثیر و آسیب‌های زیادی به دنبال داشت، بنابراین اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلف در این رابطه، در سال جاری در دستور کار این اداره قرار گرفت.

ابراهیمی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا امروز ۳۰ اجرا و طرح حوزه تغذیه در محله‌های مختلف شهر اصفهان برگزار شده است. در مجموع ۵۰ طرح و برنامه متنوع در حوزه‌های مختلف از جمله تغذیه، سلامت جسم و سلامت روان چه به شکل مشترک با انجمن‌ها و چه به صورت موضوع‌محور از طرف اداره سلامت اجرا شده است.

وی اضافه کرد: همکاری شهرداری‌های مناطق و اداراتی همچون بهزیستی خوب بوده است و به اداره سلامت به چشم یک حمایت کننده متعامل نگاه می‌شود. از طرف دیگر ما نیز در اداره سلامت، می‌بینیم که در این رابطه و مسائلی که به آن اشاره شد، دغدغه وجود دارد و همه به دنبال انجام کارهای مؤثر در این بخش‌ها هستند.

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: بیشتر برنامه‌ها و طرح‌های اداره سلامت عمومی برای همه شهروندان شامل زنان و مردان است، تنها یک برنامه اختصاصی ویژه بانوان در روز سلامت زنان به بحث سلامت روان و نقش آن در محیط خانواده اختصاص داشت که با استقبال خوب زنان اصفهانی روبه‌رو شد.

کد خبر 626864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.