فراخوان دومین مهرواره ویژه کلاس‌اولی‌ها

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: در فراخوان دومین مهرواره، دانش‌آموزان یکی از داستان‌های کتاب‌ «قصه‌های شهر من» را مطالعه و سپس تا بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند، داستان مورد مطالعه را در قالب یک اجرا به‌صورت ارسال فایل ویدئویی پنج‌دقیقه‌ای ارسال کنند.

سیدمهدی سجادزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از مباحثی که شهرداری اصفهان همواره روی آن تأکید داشته، مباحث آموزشی شهروندی است. به همین دلیل اداره‌ای تحت عنوان «توسعه فرهنگ شهروندی» ذیل معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، تأسیس و در حال فعالیت است.

وی افزود: اصفهان در حوزه آموزش‌های فرهنگ شهروندی نسبت به سایر شهرهای ایران پیش رو است، به‌گونه‌ای که شهر اصفهان نسبت به سایر شهرها در رتبه اول آموزش‌های فرهنگ شهروندی قرار دارد.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان، تصریح کرد: این اداره برای مخاطبان زیادی، برنامه و دوره‌های آموزش فرهنگ شهروندی دارد که یکی از این جامعه هدف، کودکان و دانش‌آموزان هستند. این اداره یکی از سیاست‌ها و رویکرد فعالیت‌ها و اقدامات خود را در حوزه آموزش‌های فرهنگ شهروندی به دانش‌آموزان مقطع اول تا ششم ابتدایی قرار داده که از سوی دانش‌آموزان و مدارس استقبال خوبی از فعالیت‌های این اداره صورت گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات این اداره برای دانش‌آموزان مقطع اول ابتدایی، انتشار کتاب «قصه‌های شهر من» بوده است که این کتاب به‌صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان این منقطع تحصیلی قرار گرفت. در این کتاب مجموعه داستان‌هایی با موضوعات مختلف فرهنگ شهروندی در حوزه‌های ترافیک، آلودگی هوا، محیط‌زیست است که دانش‌آموز پس از مطالعه با مباحث آموزش فرهنگ شهروندی به زبان ساده و تأثیرگذار قصه آشنا می‌شود.

فراخوان دومین مهرواره ویژه کلاس اولی‌ها

فراخوان دومین مهرواره ویژه کلاس اولی‌ها

سجادزاده گفت: امسال دومین جلد کتاب «قصه‌های شهر من» توسط تیم اتاق فکر اداره توسعه فرهنگ شهروندی که متشکل از صاحب‌نظران روانشناسی تربیت کودک، جامعه‌شناسی، علوم و ارتباطات منتشر شد که طی فراخوانی که روزهای گذشته صورت گرفت، قرار است دانش‌آموزان مقطع پایه تحصیلی اول ابتدایی تحت عنوان «دومین مهرواره» در این طرح شرکت کنند.

وی اضافه کرد: در فراخوان دومین مهرواره، دانش‌آموزان یکی از داستان‌های کتاب «قصه شهر من» را مطالعه و سپس تا بیستم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۲ فرصت دارند، داستان مورد مطالعه را در قالب یک اجرا به‌صورت ارسال فایل ویدئویی پنج‌دقیقه‌ای به نشانی الکترونیکی isfahanghese@gmail.com ارسال کنند.

رئیس اداره توسعه فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان گفت: این طرح با مشارکت اداره کل آموزش پرورش و کانون پرورش فکری کودکان استان اصفهان در حال برگزاری است و نتایج فیلم‌های برگزیده تیرماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فیلم‌های برگزیده قرار است در شبکه شاد منتشر می‌شود، گفت: علاقه‌مندان جهت دریافت فایل قصه‌های شهر من به کانال اصفهان شهروندی در پیام‌رسان ایتا به آدرس @isfshahrvandi مراجعه کنند.

کد خبر 645943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.