اجرای طرح «حرف‌های به دردبخور» در مدارس ابتدایی اصفهان

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت:سه ماه قبل فراخوانی برای گروه‌های نمایشی فعال در زمینه تولیدات گروه سنی کودک اعلام شد. ۳۰ گروه در این رویداد شرکت کردند و در تالار هنر شهرداری اصفهان آثار و ایده‌هایشان را ارائه دادند.

هاجر ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: «حرف های به‌درد بخور» عنوان طرح سلامت محوری است که در ۳۰۰ مدرسه ابتدایی شهر اصفهان اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش از برگزاری این طرح، نشست‌ها و تبادل نظرهایی با مدیران مربوطه در آموزش و پرورش برگزار کرده‌ایم تصریح کرد: طرح مورد نظر شامل نمایش‌ها و برنامه‌های شاد و موزیکال در قالب تئاتر است.

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: محتوای طرح حرف‌های به درد بخور به گونه‌ای طراحی شده که مطالب آموزشی در حوزه تغذیه سالم و مصرف درست آب را به بچه‌ها و دانش آموزان نشان داده و می‌آموزد.

وی تصریح کرد: تئاترها با موضوع مصرف صحیح آب و تغذیه سالم هستند و در کنار آن مسابقه و شعرخوانی هم در مدارس اجرا می‌شود.

حرف‌های به درد بخور در ۳۰۰ دبستان

ابراهیمی افزود: ۷۵۰ مدرسه ابتدایی در شهر اصفهان وجود دارد که به مرور این طرح را در همه مدارس اجرا خواهیم کرد. برای امسال از بیستم دی تا بیستم اسفندماه ۳۰۰ مدرسه از این تعداد را پوشش خواهیم داد.

وی اظهار کرد: طرح مورد اشاره با فعالیت هفت گروه نمایشی در ۳۰۰ مدرسه اجرا خواهد شد و هر گروه ۴۰ دبستان را پوشش خواهد داد.

مدیر اداره سلامت شهرداری اصفهان درباره فرآیند انتخاب این گروه‌ها خاطر نشان کرد: سه ماه قبل فراخوانی برای گروه‌های نمایشی فعال در زمینه تولیدات گروه سنی کودک اعلام شد. ۳۰ گروه در این رویداد شرکت کردند و در تالار هنر شهرداری اصفهان آثار و ایده‌هایشان را ارائه کردند که در ادامه آثار طی سه مرحله بازبینی و ارزیابی شد و در نهایت هفت گروه انتخاب شدند.

وی ادامه داد: در همین زمینه اداره سلامت شهرداری محتوای طرح و نمایش‌ها را در اختیار گروه‌های تئاتر کودک قرار داده بود. در ادامه گروه‌ها اقدام به تولید آثار نمایشی و تنظیم سناریوها کردند. در نهایت نیز نمایش‌ها دوباره با حضور مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش بازبینی شد.

ابراهیمی با بیان نحوه اجرای نمایش‌ها در مدارس افزود: با توجه به آلودگی هوا طرح در سالن‌های مدارس اجرا خواهد شد و درصورت مساعد بودن هوا در محوطه‌ها و حیاط مدارس هم امکان اجرای برنامه وجود دارد.

وی تصریح کرد: همه تئاترها به شکل خیابانی با محور تغذیه سالم و با محوریت رده سنی مقطع ابتدایی به‌ویژه کلاس سوم تا ششم طراحی شده‌اند.

مدیر اداره سلامت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان چاقی، اضافه وزن و بی‌تحرکی را عارضه مهم امروز در بین دانش آموزان برشمرد و گفت: این آسیب‌ها در یک دهه آینده بروز و ظهور بیشتری دارند و گسترس تکنولوژی‌های ارتباطی، محدودیت‌های کرونایی و زندگی در خانه‌های آپارتمانی از جمله عوامل ایجاد و تشدید آنها هستند.

وی با بیان اینکه کم تحرکی به کندذهنی منجر می‌شود تصریح کرد: در برگزاری این رویداد به این نتیجه رسیدیم این موارد و آسیب‌ها را به خود بچه‌ها در میان بگذاریم و به آن‌ها گوشزد کنیم. چرا که هر چقدر برای پدرها و مادرها کارگاه و نشست‌های آموزشی برگزار کنیم، هر چند مفید و مؤثر است اما آن اثری که به شکل مستقیم بر روی بچه‌ها می‌گذارد، روی پدران و مادران ندارد، چون این موارد ملکه ذهن آنها می‌شود و راحت تر مطالب را می‌پذیرند.

کد خبر 631084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.