معلمان
-
رئیس آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان:
جامعهدو هزار و ۶۱۰ دانشآموز بازمانده از تحصیل شناسایی شدند
رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از سوی وزارت آموزش و پرورش آمار پنج هزار و ۱۸ نفر دانشآموز ثبت نام نشده در مدارس استان اصفهان اعلام شد، تعداد دو هزار و ۶۱۰ نفر بازماندگان از تحصیل شناسایی شدند و آموزش مجازی به ۳۸ بیمار صعبالعلاج در دستور کار قرار…
-
وزیر آموزشوپرورش:
جامعهمشارکت خانه و مدرسه از ارکان رسیدن به اهداف نظام تعلیم و تربیت است
وزیر آموزشوپرورش، گفت: آینده جامعه در خانه و مدرسه شکل میگیرد، مشارکت خانه و مدرسه یکی از ارکان مهم دررسیدن اهداف نظام تعلیم و تربیت است.
-
سیاستطرح رتبهبندی فرهنگیان اعلام وصل شد
عضو هیئت رئیسه مجلس ۱۷ طرح جدید را اعلام وصول کرد.
-
رئیس دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان:
جامعهمشکلات اینترنتی مهمترین معضل شبکه شاد در استان است
رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: طی بازدیدها از مناطق و نواحی آموزش و پرورش وضع حضور در شبکه شاد برای معلمان و دانشآموزان خوب اعلام شد و تنها در برخی مواقع مشکلات اینترنتی و دانلود فایلها، کاهش سرعت و دیگر موارد جزئی در استان دیده شده است.
-
جامعهمدارس سمپاد، عدالت در راستای استعداد یا بیعدالتی آموزشی؟
پس از اعلام نتایج کنکور سراسری، بررسیها نشان داد تحصیلکردگان مدارس سمپاد یا استعداد درخشان سهم بسزایی در کسب رتبههای برتر کنکور دارند که حدود ۷۰ درصد است و تنها حدود پنج درصد از افراد برتر کنکور در مدارس دولتی تحصیل کردهاند.
-
رئیس آموزش پیش دبستانی آموزش و پرورش اصفهان، خبر داد:
جامعهارائه آموزش مجازی رایگان به نوآموزان جامانده از سناد
رئیس اداره آموزش پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان از آموزش رایگان و مجازی نوآموزان ثبت نام نشده در سامانه سناد و ابلاغ این بخشنامه به استان اصفهان خبر داد.
-
مدیرکل فناوری اطلاعات آموزشوپرورش خبرداد:
جامعه۱۰۰ هزار معلم در حال طی دورههای آموزش مجازی
مدیرکل دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزشوپرورش از پوشش کل معلمان ذیل طرح آموزش برای تدریس در فضای مجازی خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار نفر در حال طی کردن این دوره هستند.
-
جامعهدانشآموزان نابینا و کسب آموزش آسانتر با تحقق مدرسه تلویزیونی
رئیس اداره آموزش و پرورش مدارس استثنایی اصفهان با اشاره به تحقق ایجاد مدرسه تلویزیونی برای چند گروه از دانشآموزان استثنایی محدودیتهای این دانشآموزان اعم از نابینا، ناشنوا و جسمی حرکتی در آموزشهای آنلاین را تشریح کرد.
-
جامعهدشواری آموزش برای دانشآموزان ناشنوا در اپیدمی کرونا
آموزش آنلاین میزان رفتوآمد دانشآموزان ناشنوا را کاهش داد اما محدودیتهای ارتباطی آنان در وضعیت مجازی را بسیار بیشتر از گذشته افزایش داده و به تعبیری آموزش از راه دور در دوران کرونا برای ناشنوایان دشواری دوچندانی داشته است.
-
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی خبر داد:
جامعهارائه خدمات به دانشآموزان روستایی و عشایری استثنایی در ۱۳۶۴ کلاس درس
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز روستا و عشایر، خدمات به دانش آموزان روستایی در حوزه استثنایی را تشریح کرد.
-
سرپرست نظارت و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان خبر داد:
جامعهبرگزاری آزمون اصلح ورودیهای ۹۸ و سنوات گذشته در آذرماه
سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، آزمون جامع مهارت آموزان (اصلح) را اساسیترین مولفه کیفیت بخشی به تامین منابع انسانی در آموزش و پرورش دانست.
-
جامعهنحوه نمرهدهی به دانش آموزان با مجازی شدن آموزشها اعلام شد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول شبکه شاد درباره روند ارزشیابیهای نهایی در شیوه آموزش غیرحضوری و استفاده از شبکه شاد در سال تحصیلی جاری توضیح داد.
-
جامعهامکان اشتراک گذاری دسکتاپ از طریق OBS در شبکه شاد
با افزایش ظرفیتها در نسخه جدید شبکه آموزشی دانش آموز(شاد)، امکان اشتراکگذاری دسکتاپ از طریق OBS در آن فراهم شد.
-
با هدف پاسخگویی به پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ابلاغ شد؛
جامعهشیوهنامه اجرایی بیستویکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری
با هدف پاسخگویی به پرسش مهر ۱۴۰۰-۱۳۹۹ شیوهنامه اجرایی بیستویکمین فراخوان ملی پرسش مهر ریاست جمهوری به استانها ابلاغ شد.
-
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:
جامعهتهیه اطلس یادگیری برای دانشآموزان استثنایی
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی در شرایط حاضر تهیه اطلس یادگیری برای تمامی دانش آموزان استثنایی است، گفت: اطلاعات ۴۰ درصد دانشآموزان استثنایی در خصوص شیوههای دسترسی به آموزش و اطلس یادگیری هنوز در سامانه ثبت نشده که نیازمند پیگیری مدام رؤسای ادارات استانها…
-
وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛
جامعهکنکور اهداف نظام تعلیم و تربیت را تامین نمیکند
وزیر آموزشوپرورش در هفتمین برنامه از سلسله برنامههای گفتگوی هفته، گفت: کنکور اهداف نظام تعلیم و تربیت را تامین نمیکند اظهار کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای تقویت حضور موثر و کارآمد دانش آموزان در المپیادها برنامه ریزی میکنیم.
-
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد:
جامعهآغاز تدوین بسته تحولی مراکز مشکلات ویژه یادگیری
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از تدوین بسته تحولی توسعه جامع کمی و کیفی مراکز مشکلات ویژه یادگیری توسط متخصصین و صاحبنظران تا یک ماه آینده خبر داد.
-
عکسآموزش مجازی در سال تحصیلی جدید
با گذشت چند هفته ای از شروع سال تحصیلی جدید و شیوع گسترده ویروس کرونا بیشتر کلاس ها به صورت مجازی و آموزش آنلاین برگزار می شود. دانش آموزان هم از طریق برنامه شاد یا شبکه های مجازی و تلویزیون دروس را فرا می گیرند.
-
جامعه۸۵ درصد وقت دانشآموزان در اختیار آموزش و پرورش نیست
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ۸۵ درصد وقت دانشآموزان در اختیار ما نیست و این موضوع دغدغه جدی ما بوده است گفت: با ایجاد شبکه شاد و ظرفیتی که در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت معاونت پرورشی و فرهنگی در این زمینه پیشتاز شده است.
-
وزیر آموزشوپرورش در شبکه جهانی جامجم؛
جامعه۶۷ درصد معلمان دنیا برای اولین بار آموزش مجازی را تجربه میکنند
وزیر آموزشوپرورش در شبکه جامجم، گفت: ۶۷ درصد معلمان دنیا برای اولین بار آموزش مجازی را تجربه میکنند، تمام صفحات کتابهای درسی بارکددار خواهند شد.
-
سیاستتصویب کلیات طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریس
نمایندگان مجلس با کلیات اصلاح ماده الحاقی به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حقالتدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش موافقت کردند و این طرح به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ارجاع شد.
-
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خبر داد:
جامعهارائه بسته تشویقی آموزش و پرورش برای معلمان
معان آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، گفت: بسته تشویقی از سوی وزارت برای معلمان در نظر گرفته شده چرا که در شرایط خاصی به سر میبریم که همه اقشار جامعه به خصوص پزشکان بیش از توان خود تلاش میکنند و معلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
-
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی خبر داد:
جامعهکمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در کشور
رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنائی با اشاره به کمبود ۲۱۰ مدرسه استثنایی در سراسر کشور، از ایجاد ۱۰ مرکز ارتقا و بهبود مدیریت برای مدیران مدارس استثنایی کشور خبر داد.
-
جامعهفرصت آموزش مجازی در پساکرونا تغییری برآمده از بحران
فرصت آموزش مجازی و ایجاد زیرساختهای لازم آن برای کشوری که همواره رشد کندی در روند آموزش داشته است فرصتی است برآمده از دل یک بحران که نتیجه آن علاوه بر تغییر و رشد، صرفهجویی در موضوعات مختلفی همچون نیروی انسانی، فضای مدارس و چاپ کتب درسی در نظام آموزش و پرورش خواهد بود.
-
وزیر آموزش و پرورش؛
جامعهسوادآموزی پاسخ به یک نیاز مهم اجتماعی است
وزیر آموزش و پرورش گفت: سواد آموزی یک نیاز اجتماعی است و از مدیران سازمان نهضت سواد آموزی خواست تا پس از ۴۱ سال از تاسیس این سازمان، با مرور تجربیات ارزنده این نهاد و تحولاتی که در میزان با سوادی انجام شده و پاسخگویی به نیازهای جدید ماموریتهای سازمان را بررسی و در صورت لزوم در آن بازنگری کنند.
-
جامعهآمار ثبت نام در هنرستانها افزایش یافت/ نحوه برگزاری کارگاههای عملی
مدیرکل دفتر آموزشهای فنی و حرفهای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۲۳ هزار نفری آمار ثبتنام در هنرستانها طبق آخرین گزارشات دریافتی از سامانه سناد خبر داد و گفت: آموزش حضوری در هنرستانها بر اساس شیوه نامه ارسالی آموزش و پرورش در حال انجام است.
-
جامعهجای خالی زبان اشاره ویژه دانشآموزان ناشنوا در شبکه شاد
مدیرعامل انجمن ملی زبان اشاره ایران با اشاره به مشکلات کودکان ناشنوا در استفاده از شبکه شاد گفت: این شبکه به علت شرایط خاصی که دارد باید در آن از برخی علائم استفاده شود و همزمان با آموزش معلم، زبان اشاره هم مورد استفاده قرار گیرد که معلمهای عمومی ما این اشارهها را نمیدانند.
-
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:
اقتصادمبنای همسان سازی حقوق بازنشستگان ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغلان است
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه برای اولین بار در طول اجرای همسانسازی حقوق بازنشستگان، این قانون به جای بودجهمحوری، مدلمحور شده است، گفت: براین اساس حقوق بازنشستگان باید به ۹۰ درصد میانگین حقوق شاغل هم گروه طراز شده و اعتبارلازم برای آن دیده شده است.
-
جامعهبرنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفهای معلمان ابلاغ شد
در راستای ارتقای توانمندیها و توسعه شایستگیهای معلمان برنامه سنجش صلاحیت و توسعه شایستگی حرفهای منابع انسانی (معلمان) ابلاغ شد.
-
جامعهزبان «چینی» و زبانهایهای خارجی جدید وارد مدارس میشوند؟
سرپرست معاونت برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش درباره جایگاه زبانهای خارجی در تدوین راهنماهای برنامه درسی تحولی و احتمال ورود زبانهای خارجی جدید به فهرست آموزشی زبانهای خارجی مصوب توضیحاتی ارائه کرد.