برگزاری آزمون اصلح ورودی‌های ۹۸ و سنوات گذشته در آذرماه

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، آزمون جامع مهارت آموزان (اصلح) را اساسی‌ترین مولفه کیفیت بخشی به تامین منابع انسانی در آموزش و پرورش دانست.

به گزارش ایمنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، با اشاره به احساس مسئولیت مسئولان و استادان دانشگاه فرهنگیان نسبت به محقق شدن اهداف یادگیری‌های آموزشی در مهارت آموزان بر اساس برنامه‌های درسی از پیش تعیین شده، اظهار کرد: سنجش و ارزیابی صحیح و مطلوب مهارت آموزان متقاضی فعالیت در آموزش و پرورش در حیطه‌های مختلف دانش، نگرش، مهارت و قضاوت درست در خصوص هر یک از این اهداف از جمله مهم‌ترین اجزای فرایند یاددهی، یادگیری به شمار می‌رود.

وی برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را گامی مهم در راستای ارزیابی آموخته‌های فراگیران دانست و گفت: این ارزیابی زمانی اثر بخش و پایدار است که مجموعه سوالات هر آزمون بر اساس معیارهای صحیح علمی و استاندارد تهیه شده باشد.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر تلاش درخور توجه کارکنان مرکز سنجش دانشگاه فرهنگیان، در راستای طراحی سوالات آزمون اصلح آذر ماه سال جاری، تصریح کرد: بهره مندی و استفاده این مرکز از استادان مجرب و متخصصان فن برای تهیه و تنظیم سوالات آزمون برابر با رعایت همه حیطه‌های شناختی با تلاش و کوشش مستمر در حال انجام است.

کچوئیان، برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را آخرین حلقه از حلقه‌های سنجش و ارزیابی مطلوب مهارت آموزان دانست و ادامه داد: این آزمون گام آخر به منظور اندازه‌گیری سطح یادگیری مهارت آموزان متقاضی ورود به آموزش و پرورش در هر یک از حیطه‌های دانش، نگرش و مهارت با هدف اخذ تصمیم‌گیری نهایی درباره آموخته‌ها، دانش، مهارت معلمی و در نهایت قضاوت ارزشی پیرامون این افراد به منظور ورود به نظام آموزش و پرورش کشور است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، برگزاری آزمون جامع مهارت آموزان را سنجش پایانی عملکرد مهارت آموزان و میزان یادگیری آنها در حیطه‌های مختلف یادگیری و مقایسه نتایج حاصل با اهداف آموزشی از پیش تعیین شده اعلام کرد و افزود: نتایج کسب شده بیانگر میزان دستیابی مدرسان به فعالیت‌های آموزشی مثبت در مهارت آموزان و همچنین تلاش مهارت آموزان برای رسیدن به نتایج مطلوب است.

این مقام مسئول با اشاره به ارزشیابی که جزئی لاینفک از نگرش سیستماتیک به آموزش و یادگیری و ذکر و با معرفی منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش به عنوان کلید طلایی بهبود کیفیت و بهره وری سازمانی، اظهار کرد: فعالیت سنجش و ارزیابی فقط یک بار پس از اجرای برنامه‌های آموزشی صورت نمی‌گیرد. بلکه انجام این مهم در طول خدمت به طور مستمر به منظور تطبیق عملکرد نیروی انسانی خلاق و پویا با اهداف پیش رو لازم و ضروری است.

دبیر شورای تخصصی نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان در خصوص جایگاه ویژه ارزیابی و سنجش در هر برنامه آموزشی، خاطر نشان کرد: کلیه فعالیت‌ها و فرآیندهای آموزشی مهارت آموزان تحت تأثیر آزمون جامع آذرماه سال جاری است.

وی با بیان اینکه آموزش به خودی خود باعث افزایش بهره‌وری نیروی انسانی نیست، اضافه کرد: تعیین اثر بخشی آموزش‌ها فرآیندی پیچیده و مستلزم به کارگیری تکنیک‌های آزمون و سنجش است.

کچوئیان، خطاب به مهارت آموزان متقاضی شرکت در آزمون جامع آذرماه سال جاری، گفت: طی روزهای آتی، جزئیات بیشتر در خصوص آزمون جامع مهارت آموزان ورودی سال ۱۳۹۸ و سنوات گذشته در قالب اخبار، مصاحبه‌ها و اطلاعیه‌های مرتبط به اطلاع مدیران امور پردیس‌های استان، پردیس‌ها و مراکز، اعضای هیأت علمی، مدرسان و مهارت آموزان مشمول خواهد رسید.

کد خبر 449275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.