مشکلات اینترنتی مهمترین معضل شبکه شاد در استان است

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: طی بازدیدها از مناطق و نواحی آموزش و پرورش وضع حضور در شبکه شاد برای معلمان و دانش‌آموزان خوب اعلام شد و تنها در برخی مواقع مشکلات اینترنتی و دانلود فایل‌ها، کاهش سرعت و دیگر موارد جزئی در استان دیده شده است.

علیرضا سلطانی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت دسترسی دانش‌آموزان به شبکه شاد و آموزش آنلاین، اظهار کرد: اکنون بر مبنای رصدهایی که در مدارس داریم از نظر موقعیتی و دسترسی به شبکه شاد برای آموزش آنلاین دانش‌آموزان در استان وضعیت مساعد و قابل قبولی گزارش شده است.

وی افزود: سال گذشته برای سامانه شاد دسترسی به آموزش و پرورش داده شده بود تا بر مبنای این دسترسی بتواند از وضعیت پوشش شبکه شاد در استان اصفهان اطلاعات آماری بگیرد، امسال این سطح دسترسی برای آموزش و پرورش هنوز فراهم نشده تا بتوان از نزدیک به این مورد دست پیدا کرد و اکنون به طور قطعی در این زمینه نمی‌توان آماری ارائه کرد و مطابق برنامه‌ریزی‌ها طی چند روز آینده این امکان فراهم خواهد شد.

اعلام مشکل دانلودها برای معلمان اصفهانی در شبکه شاد

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، گفت: اما در مورد وضعیت دسترسی دانش‌آموزان در استان اصفهان به شبکه شاد و آموزش آنلاین بر اساس سوال و پرسش‌هایی که از سطح مدارس در نواحی آموزش و پرورش استان داشتیم، در حال حاضر نسبت به سال گذشته وضعیت قابل قبولی دارد.

سلطانی ادامه داد: طی بازدیدها و پیگیری‌هایی که در مناطق و نواحی شده وضعیت حضور در شبکه شاد و دسترسی دانش‌آموزان را خوب اعلام کردند و مشکلی گزارش نشده است و تنها در بعضی مواقع مشکلات اینترنتی و کاهش سرعت و موارد جزئی دیگر وجود داشته است.

وی با تاکید بر اینکه تنها مشکلی که برای معلمان در شبکه شاد اعلام شده بحث دانلودها بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که در ساعت‌هایی از روز این دانلودها نیز بسیار خوب و بدون هیچ مشکلی صورت می‌گیرد و وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است هزینه این شبکه بسیار کمتر از دیگر شبکه‌های اجتماعی بوده و در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد. همچنین اختصاص اینترنت دانش‌آموزی که از سوی وزارت آموزش و پرورش اعلام شده بوده به صورت کشوری به همه دانش‌آموزان کشور و اصفهان تعلق گرفت.

در مدارس مناطق محروم کلاس‌ها با تعداد محدود به صورت حضوری است

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان درباره دانش‌آموزان مناطق محروم که دسترسی به اینترنت و یا شبکه شاد ندارند و ارائه بسته‌های آموزشی، تصریح کرد: در مناطق محروم مطابق شیوه‌نامه وزارت آموزش و پرورش اعلام شده است که اگر ستاد کرونا اعلام به تعطیلی کرد تعطیلی باید مانند دو هفته قبل اجرا شود، اما این هفته ستاد کرونا اعلام تعطیلی مدارس را نکرد.

سلطانی اضافه کرد: مطابق شیوه نامه‌ای که در اختیار داریم دانش‌آموزان به خصوص در مناطق محروم که تعداد آنها کمتر است با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند و معلمان نیز در مدارس حضور دارند.

به گفته وی، این دانش‌آموزان به مدارس مراجعه کردند و اکنون وضعیت حضور دانش‌آموزان در مناطق محروم و حاشیه‌ای مساعد است، در بعضی از مناطق کلاس‌ها با شش تا ۱۰ دانش‌آموز و با جمعیت کمتری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شده است و آموزش به صورت حضوری ارائه می‌شود.

رئیس اداره آموزش دوره دوم ابتدایی آموزش و پرورش اصفهان، اظهار کرد: اما در مناطقی که شدت بیماری و سرایت کرونا ویروس زیادتر بوده در حال حاضر از طریق درسنامه‌ای که برای همه پایه‌های تحصیلی تولید شده است آموزش‌ها ارائه می‌شود.

سلطانی با تاکید بر اینکه این درسنامه‌ها از پایه اول تا ششم در شبکه بارگذاری شده است و همکاران فرهنگی در حال استفاده از این بسته‌ها برای ارائه آموزش به دانش آموزان هستند، تصریح کرد: تولید بسته‌ها برای دانش‌آموزان در مناطق محروم به وسیله راهوران و سرگروه‌های آموزشی نواحی و مناطق صورت می‌گیرد و در اختیار دانش آموزان قرار داده می‌شود.

وی یادآور شد: تا کنون در آموزش و پرورش گزارشی از مناطق محروم به ادارات و نواحی اعلام نشده است که دانش آموزی از آموزش محروم مانده یا از تحصیل عقب افتاده است.

کد خبر 451007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.