به گزارش ایمنا، به نقل از اداره اطلاع رسانی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده، اظهار کرد: استقبال دانش آموزان از کلاسهای حضوری در استانها و مناطق روستایی، عشایری و شهرهایی که جمعیت کمتری داشتهاند، پرشور و چشمگیر بوده است.
وی با بیان اینکه در مناطق شهری؛ در حال جمعبندی آمار نهایی استقبال دانشآموزان هستیم تا بتوانیم در پایان ماه مهر ارزیابی دقیقتری داشته باشیم، اضافه کرد: معلم مسئول یادگیری تک تک دانش آموزان بوده و باید نقشه یادگیری را برای دانش آموزان تهیه و ترسیم کند.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: برنامه وزارت آموزش و پرورش صرف نظر از شرایط این است که همه دانشآموزان باید برنامه آموزشی داشته باشند. مدیران مدارس و مسئولان مناطق موظف به پیگیری هستند که هیچ دانشآموزی به دلیل عدم دسترسی به زیرساختهای فناوری از جریان آموزش بازنماند.
حکیمزاده تاکید کرد: به منظور تداوم امر آموزش برای دانشآموزانی که از گوشیهای هوشمند و یا زیرساختهای اینترنتی محروم میباشند، بسترهای جایگزین که شامل درسنامه، بستههای آموزشی و آموزش از طریق مدرسه تلویزیونی ایران است، فراهم شده است.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش راهبران آموزشی را مسئول توزیع بستههای آموزشی، با رعایت پروتکلهای بهداشتی در مناطق عشایری دانست و گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی در مناطقی که امکان استفاده از محتوای الکترونیکی وجود نداشته، بستههای آموزشی توزیع شده است.
وی، بحث بازخورد و ارزشیابی را یکی از اجزای مهم تدریس در نقشه یادگیری برشمرد و خاطر نشان کرد: معلم، مسئول یادگیری تک تک دانشآموزان بوده و باید نقشه یادگیری را برای دانشآموزان تهیه کند.
معاون وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه در فضای مجازی ارزشیابی تعریف خاص خود را دارد، افزود: در مجموع تحقق اهداف برنامه درسی مدنظر است، از این رو در سال تحصیلی جاری، مجموع فعالیتهای دانشآموزان به صورت حضوری و مجازی و بسترهای دیگر مبنای آموزش خواهد بود.
به گفته حکیم زاده هدف از این آموزشها، کسب مهارتهایی است که در برنامه درسی پیش بینی شده است. فعالیتهای آموزشی و یادگیری پیشدبستانی مجازی از ۱۹ مهرماه جاری و همزمان با هفته کودک در سراسر کشور و از طریق شبکه آموزش، صداوسیمای استانها و شبکه شاد، آغاز میشود.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش، استفاده از بستر فضای مجازی را برنامه ویژه وزارت؛ برای آن دسته از نوآموزان جدیدی که ثبتنام نکردهاند، دانست و اضافه کرد: بر اساس اهداف یازده گانه برنامه درسی دوره پیش دبستانی و با در نظر گرفتن ضرورت آماده کردن دانشآموزان برای سال آینده و ارتباط مؤثر با خانوادهها برنامههایی به صورت استانی در بستر فضای مجازی آماده میشود.
معاون ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تهیه درسنامههایی با حمایت والدین، اظهار کرد: این برنامه به شکلی اجرا میشود که جذب ۱۰۰ درصدی نوآموزان را داشته باشیم. مدارس هوشمند جز برنامههای وزارت بوده که از گذشته استانها در این زمینه تلاشهای بسیار خوبی شده و این موضوع در بیرجند بسیار خوب پیش رفته است.
معاون وزیر آموزش و پرورش استفاده از بستر فناوریها برای غنیسازی آموزش را یکی از برنامههای اصلی وزارت، در شرایط کرونا دانست که امروز با شتاب بیشتر دنبال میشود و ادامه داد: علی رغم اینکه از اسفندماه مدارس تعطیل بودند و آموزشها از بستر فضای مجازی و تلویزیون دنبال شد، اما وزیر آموزش و پرورش تمام تلاش خود را به کار گرفت تا فوق العاده ویژهی فرهنگیان را برقرار کند.
این مقام مسئول در وزارت آموزش و پرورش در خصوص ارائه بسته تشویقی از سوی وزارت برای معلمان، تصریح کرد: اکنون در شرایط خاصی به سر میبریم که همه اقشار جامعه به خصوص پزشکان بیش از توان خود تلاش میکنند و معلمان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و میبایست کارها را با همدلی و مسئولیت پذیری پیش برد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به پیش بینیهای صورت گرفته، علی رغم شرایط دشوار و شیوع ویروس کرونا اجازه نخواهیم داد آموزش به هیچ عنوان تعطیل شود.
نظر شما