۱۰۰ هزار معلم در حال طی دوره‌های آموزش مجازی

مدیرکل دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات وزارت آموزش‌وپرورش از پوشش کل معلمان ذیل طرح آموزش برای تدریس در فضای مجازی خبر داد و گفت: ۱۰۰ هزار نفر در حال طی کردن این دوره هستند.

به گزارش ایمنا، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش‌وپرورش، محمود حبیبی در مصاحبه با برنامه رویداد رادیو گفت‌وگو با اشاره به زیست‌بوم نرم‌افزار «شاد» در سال جدید تحصیلی، اظهار کرد: مشکلاتی که در سال تحصیلی گذشته داشتیم را برطرف کرده‌ایم و با پایداری بیشتر خدمات را به مردم منتقل می‌کنیم.

وی افزود: در حوزه فناوری و زیرساخت و سیستم نرم‌افزاری در حال اقدام هستیم و به‌زودی خدمات الکترونیکی را دقیق‌تر و کامل‌تر به مردم انتقال می‌دهیم.

حبیبی درباره موانع پیش روی فناوری اطلاعات در آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: از نظر سخت‌افزاری و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز کشور شرایطی خاص داریم ولی سعی کردیم با کمترین چالش، بهترین زیرساخت‌ها را ایجاد و تقویت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه نرم‌افزاری با چالش‌های مختلفی روبرو بوده‌ایم و با سیستم‌های نرم‌افزاری متفاوت و عدم یکپارچگی اطلاعات بین سیستم‌ها مواجه شدیم و تلاش داریم یکپارچگی اطلاعات و فرآیندها را ایجاد کنیم تا خدمات بهتری را به مردم ارائه دهیم.

حبیبی در پاسخ به یکی از شنونده‌های برنامه ارائه خدمات شاد را رایگان دانست و تأکید کرد: ۲۰ گیگابایت اینترنت رایگان و هدیه برای ارائه آموزش‌ها در این نرم‌افزار مصرف نمی‌شود و این میزان اینترنت صرفاً برای تحقیقات دانش‌آموزی یا محتواهایی است که خارج از برنامه شاد انجام می‌شود که دروس عملی را نیز دربر می‌گیرد.

این مقام مسئول، اظهار کرد: پهنای باند شبکه شاد رایگان است که اگر خارج از این شبکه از اینترنت استفاده کنند، به هزینه اینترنت اضافه می‌شود.

حبیبی ادامه داد: نرم‌افزار شاد برای همه دروس و مقاطع تحصیلی مختلف و دروس عملی و غیره کاربرد دارد. دوره آموزشی الگوی تدریس را به‌عنوان آموزش ضمن خدمت فرهنگیان آغاز کردیم و ۱۰۰ هزار نفر در حال طی کردن این دوره هستند.

وی از پوشش کل جمعیت معلمان ذیل طرح آموزشی نرم‌افزار شاد و الگوی آموزش تدریس در فضای مجازی طی سه هفته آینده خبر داد و گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی به‌خوبی انجام خواهد شد و مشکلی پیش رو نخواهیم داشت.

کد خبر 449872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.