۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۶
مصرف لیموترش چه مزایایی دارد؟

مصرف لیموترش موجب کاهش فشار خون بالا، کنترل وزن، پیشگیری از بروز سنگ کلیه، افزایش جذب آهن، پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی و مقابله با عفونت و التهاب می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، لیموترش نه‌تنها طعم و مزه خوبی دارد، بلکه به دلیل فواید سلامت شگفت‌انگیزی که دارد، منحصربه‌فرد است؛ لیموترش سرشار از ویتامین C، فیبر، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت انسان مفید است، در ادامه به بررسی مزایای مصرف لیموترش می‌پردازیم:

کاهش سطح کلسترول و فشار خون

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که لیمو با کاهش سطح کلسترول و فشار خون به داشتن قلبی سالم‌تر کمک می‌کند، اسید سیتریک موجود در لیموترش نقش مهمی در کاهش خطر ابتلاء به مشکلات قلبی عروقی ایفا می‌کند.

کنترل وزن

لیموترش به دلیل خواص افزایش‌دهنده متابولیسم، می‌تواند به کنترل وزن کمک کند؛ علاوه بر این، احساس سیری که القا می‌کند می‌تواند پرخوری را مهار کند و موجب کاهش وزن شود.

پیشگیری از بروز سنگ کلیه

با مصرف روزانه آب لیموترش خطر بروز سنگ کلیه کاهش پیدا می‌کند، حجم ادرار افزایش می‌یابد و احتمال رسوب مواد در کلیه کمتر می‌شود، بنابراین توصیه شده است لیموترش را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید.

افزایش جذب آهن

اسید سیتریک موجود در لیموترش موجب افزایش جذب آهن می‌شود و با اختلال کم‌خونی مقابله می‌کند، اضافه کردن لیموترش به رژیم غذایی می‌تواند یک استراتژی قابل توجه برای تقویت بدن در برابر کم‌خونی باشد.

پیشگیری از بروز مشکلات گوارشی

لیموترش با تحریک تولید بزاق فرآیند هضم غذا را تسهیل می‌کند و احتمال بروز یبوست را کاهش می‌دهد، گنجاندن آب لیموترش در رژیم غذایی یک روش عالی برای حفظ سلامت سیستم گوارش است.

مقابله با عفونت و التهاب

لیموترش با خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی به تقویت سیستم ایمنی کمک می‌کند، توصیه شده است به‌منظور تقویت بدن در برابر عفونت و التهاب، مقداری لیمو را به برنامه روزانه خود اضافه کنید.

کد خبر 729878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.