مصرف شکلات به بهبود عملکرد ذهن کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در شکلات‌ها و توت‌ها به تقویت حافظه کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان آمریکایی به منظور بررسی تأثیر مصرف بعضی از مواد غذایی بر بهبود عملکرد ذهن، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، ۳۵۰۰ بزرگسال سالم را مورد ارزیابی قرار دادند. این افراد یا دارونما مصرف کردند یا مکمل فلاوانول را به صورت قرص دریافت کردند. این مکمل‌های حاوی ۵۰۰ میلی‌گرم فلاوانول است.

افراد شرکت‌کننده در مطالعه به سوالاتی در مورد رژیم غذایی و به آزمون‌های مربوط به ارزیابی عملکرد ذهن نیز پاسخ دادند، این آزمون‌ها یک، دو و سه سال بعد نیز دوباره تکرار شد. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مکمل حاوی فلاوانول به تقویت حافظه افرادی که با افزایش سن از مشکلات حافظه و اختلالات ذهنی رنج می‌بردند، کمک کرده بود.

به گفته محققان، مصرف غذاهای سرشار از فلاوانول به بهبود سلامت ذهنی و کاهش خطرات مزمن مربوط به مغز و دیگر اعضای بدن کمک می‌کند. انواع توت‌ها، شکلات و میوه‌ها و سبزیجات حاوی مقدار زیادی فلاوانول هستند. مصرف مواد مغذی در کنار خواب کافی، ورزش کردن، نوشیدن آب کافی و دوری از سیگار باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود و احتمال بروز اختلالات حافظه در پی افزایش سن را کاهش می‌دهد.

نتایج این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

کد خبر 664561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.