مواد غذایی حاوی فلاونول به تقویت عملکرد مغز کمک می‌کند

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مواد غذایی حاوی فلاونول‌های آنتی‌اکسیدانی باعث تقویت عملکرد مغز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان دانشگاه راش در شیکاگو به منظور بررسی تاثیر مواد غذایی حاوی فلاونول بر عملکرد مغز افراد مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، داده‌های پزشکی ۹۶۱ بزرگسال با میانگین سنی ۸۱ سال که زوال عقلی نداشتند را جمع‌آوری کردند. شرکت‌کنندگان به طور متوسط طی هفت سال، پرسش‌نامه‌های سالانه رژیم غذایی را تکمیل کردند و تست‌های شناختی و حافظه را نیز انجام دادند. این آزمون‌ها شامل به خاطر سپردن لیست کلمات، یادآوری اعداد و قرار دادن آن‌ها به ترتیب صحیح بود.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که بیشتری میزان فلاونول را مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که کمترین میزان فلاونول‌ها را در روز مصرف می‌کنند کاهش حافظه آهسته‌تری داشتند. برای نمونه افرادی که روزانه یک وعده سبزیجات با برگ سبز مصرف کرده بودند سرعت زوال شناختی‌شان در مقایسه با افرادی که هیچ غذایی حاوی فلاونول مصرف نمی‌کردند حدود ۳۲ درصد کمتر بود.

غذاهایی که نقش بیشتری در کاهش زوال ذهنی داشتند شامل انواع توت‌ها، کلم پیچ، لوبیا، چای، اسفناج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی، سیب، چای، پرتقال، گلابی، روغن زیتون و سس گوجه فرنگی بود. متخصصان به این نتیجه رسیدند که بهترین راه برای حفظ سلامت جسمی و روانی شامل یک سبک زندگی سالم همراه با رژیم غذایی متنوع از میوه‌ها و سبزیجات، فعالیت بدنی و تمرینات شناختی است.

کد خبر 624263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.