برای کاهش استرس و محافظت از قلب کاکائو بخورید

بهترین نوع تغذیه برای کاهش اضطراب کنکوری‌ها، علائم کمبود ویتامین دی در بدن و راهکارهای درمان آن، بیرون از خانه غذا خوردن و خطر مرگ زودهنگام، درمان عفونت گوش با ماده غذایی سیر، خواص بی‌نظیر سبزی ریحان و لزوم خوردن کاکائو برای کاهش استرس و محافظت از قلب را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم روح‌الامینی، مشاور تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان قشم در خصوص اهمیت تغذیه مناسب برای کاهش اضطراب کنکوری‌ها، اظهار کرد: توصیه می‌شود برای حفظ آرامش و کاهش اضطراب از عسل، خوراک عدسی، نان و پنیر و گردو استفاده شود.

وی افزود: خوردن غذاهای حاوی پروتئین و کلسیم مانند شیر و تخم مرغ در وعده صبحانه سبب ایجاد آرامش نیز می‌شود همچنین مصرف ریحان، نعناع، کاهو و سیب باعث کاهش اضطراب می‌شود.

وی تصریح کرد: مصرف بیش از حد کافئین برخلاف اینکه دانش‌آموزان تصور می‌کنند باعث افزایش انرژی و بهبود کیفیت یادگیری می‌شود، می‌تواند نتیجه عکس هم داشته باشد و باعث افزایش تنش و کاهش کیفیت خواب شود که در نتیجه خستگی و پرش ذهن را به دنبال خواهد داشت در این خصوص روح‌الامینی اظهار داشت: از مصرف قهوه یا چای یا نوشابه‌ها ۶ ساعت قبل از خواب نباید استفاده شود.

این کارشناس تغذیه در رابطه با بهبود یادگیری، گفت: مصرف منابع منیزیوم مانند بادام، گردو، فندق، کشمش و نخودچی در زمان درس خواندن باعث افزایش یادگیری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ماست و دوغ ترش خواب‌آور است و بهتر است کمتر استفاده شود اما در بین لبنیات، ماست شیرین اشکالی ندارد از خوردن شیرینی، چیپس، غذاهای شور، تخمه، غذای چرب و فست فود و غذاهای چرب در شب امتحان خودداری کنید.

برای کاهش استرس و محافظت از قلب کاکائو بخورید

خواص بی‌نظیر سبزی ریحان

سبزی ریحان دارای طبع کمی گرم و خشک است، برای استفاده از خواص دارویی و درمانی این سبزی، می‌توان آن را به صورت دمنوش یا جوشانده استفاده کرد، جوشانده این سبزی دارای خاصیت ضد تشنج است، همچنین خوردن ریحان باعث تسکین سردردهای میگرنی است و کسانی که از تنگی نفس و یا سرفه رنج می‌برند می‌توانند به کمک ریحان درد خود را تا حد زیادی کاهش دهند.

از خواص ریحان برای دستگاه گوارش، کمک به درمان سو هاضمه، درمان نفخ معده، عفونت و زخم‌های گوارشی است، مواد مؤثر موجود در ریحان برای حفظ سلامت قلب بسیار مفید است و به پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی کمک می‌کند.

از خواص دمنوش ریحان استفاده از آن برای درمان سرماخوردگی و پیشگیری از ابتلاء به آن است، همچنین جوشانده برگ‌های ریحان دارای ویژگی تب بر است، جویدن سبزی ریحان برای رفع بوی بد دهان مفید است، مصرف ریحان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده، مقاومت بدن را در برابر بیماری‌ها افزایش می‌دهد.

علائم کمبود ویتامین D در بدن و راهکارهای درمان آن

ویتامین D برای سلامت استخوان و تعدادی دیگر از اندام‌های بدن مانند ماهیچه‌ها، دندان‌ها و حتی تقویت سیستم ایمنی بدن، اهمیت بسیار زیادی دارد، درد و ضعف ماهیچه‌ها، سردرد و سرگیجه، عفونت‌های مکرر، مشکلات گوارشی، عرق بیش از حد، احساس افسردگی و ریزش مو از علائم کمبود ویتامین دی در بدن است.

برای جبران کمبود ویتامین دی خوردن مواد غذایی مثل زرده تخم مرغ، ماهی‌های چرب مانند سالمون و تن، جگر گوساله یا برخی از انواع پنیر و همچنین لبنیات، غلات، آبمیوه و نوشیدنی‌های گیاهی غنی شده (مانند شیر بادام) حاوی منابع ویتامین D توصیه می‌شود.

استفاده از مکمل‌های غذایی ویتامین D. به طور کلی توصیه می‌شود که بزرگسالان زیر ۷۰ سال، در روز ۶۰۰ واحد ویتامین D مصرف کنند و افراد بالای ۷۰ سال نیز روزانه ۸۰۰ واحد دریافت کنند.
اما وقتی پزشک، بیماری را به دلیل کمبود ویتامین D درمان می‌کند (به ویژه اگر این کمبود شدید باشد)، ممکن است تا زمانی که مشکل بیمار برطرف شود، تا ۴۰۰۰ واحد در روز را تجویز کند، گرفتن در معرض نور خورشید نیز راه مناسب دیگری برای رساندن ویتامین D به بدن است.

برای کاهش استرس و محافظت از قلب کاکائو بخورید

بیرون از خانه غذا خوردن و خطر مرگ زودهنگام

محققان ارتباط بین غذا خوردن در خارج از خانه و خطر مرگ را بررسی کردند و نتیجه گرفتند که غذا خوردن در محیط‌های خارج از منزل به طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ و میر ناشی از آن ارتباط دارد.

اگرچه برخی از رستوران‌ها غذاهای با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، اما کیفیت رژیم غذایی برای وعده‌های غذایی خارج از خانه، به ویژه از فست فودهای زنجیره‌ای، معمولاً در مقایسه با وعده‌های غذایی پخته شده در خانه پایین است.

شواهد نشان داده است که وعده‌های غذایی خارج از خانه دارای چگالی انرژی، چربی و سدیم بالایی هستند و میزان میوه، سبزیجات، غلات کامل و مواد مغذی محافظ مانند فیبرهای غذایی و آنتی اکسیدان‌ها در آنها کمتر است.

وی بائو»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آیووا، در خصوص، اظهار کرد: تحقیقات نشان می‌دهد که غذا خوردن در خارج از خانه با افزایش خطر بیماری‌های مزمن مانند چاقی و دیابت و نشانگرهای زیستی سایر بیماری‌های مزمن همراه است.»

محققان تاکید می‌کنند که مصرف مکرر وعده‌های غذایی خارج از خانه یک عادت سالم نیست و باید مردم را ترغیب کرد که وعده‌های غذایی بیشتری را در خانه تهیه کنند.

برای کاهش استرس و محافظت از قلب کاکائو بخورید

طبق نتایج یک تحقیق جدید، افزایش مصرف فلاوانول ها از افراد در مقابل مشکلات قلبی ناشی از استرس نظیر سکته، بیماری قلبی و ترومبوز محافظت می‌کند، فلاوانول ها گروهی از مولکول‌هایی هستند که به طور طبیعی در میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شوند.

محققان دانشگاه بیرمینگام انگلستان پی بردند هنگامی که به افراد نوشیدنی کاکائو حاوی مقادیر بالای فلاوانول داده شد، رگ‌های خونی در هنگام استرس ذهنی عملکرد بهتری نسبت به نوشیدن یک نوشیدنی غنی شده بدون فلاوانول داشتند.

در اثر عملکرد اندوتلیوم، غشای نازکی از سلول‌های پوششی در قلب و رگ‌های خونی به کاهش خطر بیماری عروق محیطی، سکته، بیماری قلبی، دیابت، نارسایی کلیه، رشد تومور، ترومبوز و بیماری‌های عفونی ویروسی شدید کمک می‌کند. می‌دانیم که استرس ذهنی می‌تواند بر عملکرد رگ‌های خونی تأثیر منفی بگذارد.

«کاتارینا رندیرو»، سرپرست تیم تحقیق، در این خصوص، اظهار کرد: ما دریافتیم که نوشیدن کاکائو غنی از فلاوانول می‌تواند یک استراتژی مناسب غذایی برای کاهش اختلالات موقت در عملکرد اندوتلیال به دنبال فشار روانی باشد و همچنین جریان خون را در دوره‌های استرس زا بهبود دهد.

وی افزود: فلاوانول‌ها در طیف وسیعی از میوه‌ها و سبزیجات بسیار متداول هستند. با استفاده از مزایای قلبی عروقی شناخته شده این ترکیبات در دوره‌های آسیب پذیری عروقی حاد (مانند استرس)، می‌توانیم رهنمودهای بهتری را در مورد نحوه استفاده بیشتر از مواد غذایی در زمان‌های پراسترس به افراد ارائه دهیم. انواع مواد خوراکی غنی از فلاوانول عبارتند از سیب، انگور سیاه، توت سیاه، گیلاس، تمشک، گلابی، چای سبز و کاکائو فرآوری نشده است.

برای کاهش استرس و محافظت از قلب کاکائو بخورید

درمان عفونت گوش با ماده غذایی سیر

عفونت گوش معمولاً به خاطر تجمع باکتری‌ها یا ویروس‌ها در گوش میانی اتفاق می‌افتد و در کودکان بیشتر از افراد بالغ، شایع است، با اینکه در صورت شدید بودن مشکل توصیه می‌شود به پزشک مراجعه کنید، اما چند درمان خانگی نیز وجود دارد که می‌توانند به التیام یا کاهش التهاب و درد حاصل از عفونت گوش کمک کنند.

در میان همه گزینه‌ها، سیر یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت درمان عفونت گوش و مشکلات مربوط به آن است، همه ما از خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و آنتی اکسیدانی سیر با خبر هستیم. شکی نیست که این حبه با بوی تند خود، یکی از شگفتی‌های غذایی است، این ترکیبات موجود در سیر به از بین بردن باکتری‌های عامل عفونت کمک می‌کند و درد و التهاب را کاهش می‌دهد.

سیر سرشار از آسیلین است که علیه باکتری‌ها و ویروس‌های عامل عفونت کار می‌کند، سیر حاوی مقداری ترکیبات معطر است که به صورت طبیعی ضد عفونی کننده هستند، این ترکیبات می‌توانند به پوست و بافت اطراف پرده گوش، جذب شوند.

کد خبر 485601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.