عادت‌های غذایی برای از بین بردن چربی شکم

عادت‌های غذایی مانند مصرف سبزیجات با برگ سبز، نوشیدن قهوه، نوشیدن چای سبز، استفاده از پروتئین و نوشیدن آب قبل از غذا به از بین بردن چربی شکم کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تجمع چربی در شکم برای سلامتی خطرناک است و باعث بروز چندین اختلال مانند دیابت، فشار خون بالا، کلسترول و همچنین بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. توزیع بافت چربی در بدن با توجه به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، فعالیت بدنی یا ژنتیک متفاوت است. در ادامه به بررسی بعضی از عادت‌های غذایی که به از بین بردن چربی شکم کمک می‌کند، می‌پردازیم:

مصرف سبزیجات با برگ سبز

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف سبزیجات با برگ‌های سبز مانند کلم و اسفناج به کاهش چربی‌های شکمی کمک می‌کند. سبزیجات با برگ سبز کالری کمی دارند و حاوی مواد مغذی زیادی مانند ویتامین K، منیزیم، فولات، کلسیم، ویتامین C و فیبر نامحلول هستند.

نوشیدن قهوه

کافئین نه تنها باعث هوشیاری می‌شود، بلکه متابولیسم بدن را نیز تقویت می‌کند، این عامل باعث کاهش وزن می‌شود. البته هنگام نوشیدن قهوه از مصرف شکر و خامه خودداری کنید، زیرا این مواد حاوی کالری زیادی هستند.

نوشیدن چای سبز

کاتچین موجود در چای سبز باعث سوزاندن کالری بیشتری می‌شود که در این صورت کاهش وزن را به دنبال خواهد داشت. نتایج یک مطالعه انجام شده نشان می‌دهد بزرگسالان چاقی که نوشیدنی کافئین‌دار حاوی کاتچین مصرف می‌کردند، نسبت به افرادی که دارونمای حاوی کافئین، اما بدون عصاره چای سبز را مصرف می‌کردند در حین ورزش چربی شکمی بیشتری می‌سوزانند.

استفاده از پروتئین

متخصصان معتقدند که باید به منظور سرکوب احساس گرسنگی، کربوهیدرات‌ها را با منبع پروتئین ترکیب کنید. پروتئین کندتر هضم می‌شود، بنابراین بعد از غذا برای مدت طولانی‌تری احساس سیری خواهید کرد، در این صورت دیرتر تمایل به خوردن خوراکی خواهید داشت. به همین دلیل، توصیه شده است که در کنار کربوهیدرات‌ها از مواد پروتئینی مصرف کنید.

نوشیدن آب قبل از غذا

به گفته متخصصان، نوشیدن آب در طول روز می‌تواند به هیدراته نگه داشتن بدن کمک کند و گرسنگی و تمایل به غذا خوردن را از بین ببرد.

کد خبر 660921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.