۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
سرگیجه جزو علائم کمبود ویتامین D است

گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر مصرف ویتامین D و کلسیم بر تسکین علائم کمبود ویتامین D، مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً هزار نفر را ارزیابی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از علائم کمبود ویتامین D، نوع رایجی از سرگیجه به نام سرگیجه وضعیت حمله‌ای (BPPV) به همراه حالت تهوع، استفراغ و از دست دادن تعادل است. افرادی که بیشترین کمبود ویتامین D را دارند، بیشتر از دیگران از علائم ذکر شده رنج می‌برند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف مکمل‌های ویتامین D و کلسیم می‌تواند از بروز این علائم پیشگیری کند.

گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مصرف ویتامین D و کلسیم بر تسکین علائم کمبود ویتامین D مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً هزار نفر را مورد ارزیابی قرار دادند؛ نیمی از افراد شرکت‌کننده در مطالعه از مکمل‌های ویتامین D و کلسیم استفاده کردند. افرادی که سطح ویتامین D پایینی داشتند، ۴۰۰ واحد بین‌المللی ویتامین D و ۵۰۰ میلی‌گرم کلسیم را دو بار در روز مصرف می‌کردند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مکمل‌ها احتمال بروز سرگیجه را تا ۲۴ درصد کاهش می‌دهد. افرادی که کمبود ویتامین D بیشتری داشتند، از مصرف مکمل‌ها سود بیشتری بردند و علائم مربوط به این مشکل نیز ۴۵ درصد کاهش پیدا کرد.

نتایج این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

کد خبر 660323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.