لیموترش باعث پیشگیری از سنگ کلیه می‌شود؟

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا با لیمو ترش، لیمو سرشار از ویتامین C، نوشیدنی ضدویروس با لیموترش، زنجبیل و عسل، درخشندگی پوست با لیمو ترش، خواص ضد باکتری و وجود آنتی اکسیدان‌ها در لیموترش و خاصیت های دارویی لیمو ترش را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لیموترش برای سلامتی و زیبایی فواید و خواص بسیار زیادی دارد و در درمان بعضی مریض‌ها مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا بسیار کاربردی است. لیمو جزو خوراکی‌های رایج در هر آشپزخانه‌ای است. از لیمو می‌توانیم در پخت غذا یا درست کردن نوشیدنی استفاده کنیم. لیمو نه تنها میوه‌ی طعم‌داری است که می‌تواند طعم غذا را تغییر دهد، بلکه خواص شگفت‌انگیز بسیاری نیز دارد.

لیموترش سرشار از ویتامین C

لیمو جز مرکبات است؛ یعنی این میوه سرشار از ویتامین C است. لیمو دارای کالری اندکی است؛ و علاوه بر ویتامین C حاوی کلسیم، پتاسیم، فیبر پکتین، و مقداری کمی ویتامین A، فسفر، آهن، و منیزیوم است. لیمو یک ضد باکتری و ضد عفونی طبیعی است و می‌تواند علیه بسیاری از عفونت‌ها مبارزه کند.

ترکیب آب و لیمو روحیه‌مان را شاداب می‌کند و با نوشیدن آن احساس می‌کنیم حال‌مان بهتر است؛ ولی فواید لیمو به همین جا ختم نمی‌شوند. این موجود شگفت‌انگیز طبیعی بی‌شمار فایده دارد که سخاوتمندانه همه را در اختیارتان گذاشته است. لیمو می‌تواند پوست صورتتان را درخشان کند، لک‌ها را بر طرف نماید، به موهای‌تان درخشندگی ببخشد، دستگاه ایمنی‌تان را تقویت کند، سرعت بروز نشانه‌های پیری را کاهش دهد، و فشار خون‌تان را تنظیم کند.

نوشیدنی ضدویروس با لیموترش، زنجبیل و عسل

شاید برایتان کمی عجیب باشد که یک نوشیدنی با سه ترکیب ساده لیموترش، زنجبیل و عسل بتواند شما را از شر ویروس‌ها و سرماخوردگی نجات دهد. اما بهتر است به معجزه‌ی این شربت خانگی ساده و ارزان قیمت باور داشته باشید که با لیموترش، زنجبیل و عسل تهیه می‌شود.

لیموترش باعث پیشگیری از سنگ کلیه می شود؟

این شربت ساده باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن شده و مشکلات تنفسی ناشی از آلرژی‌ها و عفونت‌های ویروسی را کاهش می‌دهد. توصیه می‌کنیم این سه ماده غذایی مفید را در منزل داشته باشید؛ به ویژه اینکه پاییز در راه است. چون شما را از ابتلاء به آنفلوآنزا، سرماخوردگی و دیگر آلرژی‌های تنفسی حفظ کرده و به درمان آن‌ها کمک زیادی می‌کنند.

فواید لیموترش برای زیبایی، پوست، مو و سلامتی

۱. آب و لیمو سموم را از بدن دفع می‌کند

از آنجا که لیمو دارای خواص ضد باکتری است و هم‌چنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است، می‌تواند مواد زائد را از بدن‌تان بزداید. نوشیدن روزانه یک لیوان آب ولرم و لیمو در هر صبح، طبیعی‌ترین و آسان‌ترین راه برای سم‌زدایی از بدن‌تان است. این کار سموم را از بدن‌مان دفع می‌کند و داخل‌مان را تمیز نگه می‌دارد.

۲. پوست را درخشان می‌کند

لیمو فواید شگفت‌انگیزی برای زیبایی دارد. می‌توانید با مصرف لیمو پوست صورت‌تان را درخشان کنید. لیمو دارای خواص سفید کنندگی طبیعی است. مصرف این میوه می‌تواند رنگ پوست صورت‌تان را روشن کند، آفتاب سوختگی را ترمیم کند، و ظاهر لک‌های پوستی را روشن نماید.

یک لیموی تازه را بردارید و آب آن را بگیرید. آب لیموی تازه را روی پوست صورت‌تان بمالید. چهار تا پنج دقیقه صورتتان را ماساژ دهید و سپس آن را بشویید. این کار را به صورت روزانه انجام دهید؛ بعد از مدتی تفاوت قابل ملاحظه‌ای را در رنگ پوست‌تان مشاهده خواهد کرد. با این کار پوست‌تان نرم‌تر و درخشان می‌شود. اگر دارای پوست حساسی هستید، لیمو را مستقیماً به صورتتان نمالید. مقداری گلاب یا عسل به آب لیمو اضافه کنید و آن‌گاه از آن استفاده نمایید.

۳. لیمو ضد پیری است

مقدار بالای آنتی‌اکسیدان‌های موجود در لیمو باعث می‌شود این میوه‌ی پرخاصیت با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند و بروز نشانه‌های پیری را به تأخیر بیندازد. رادیکال‌های آزاد دلیل عمده‌ی پیری هستند. رادیکال‌های آزاد ظرفیت تولید مجدد سلول‌های پوست را کاهش می‌دهند. آنتی‌اکسیدان‌ها با این رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و ظرفیت بازسازی سلول‌ها را بهبود می‌بخشند. مصرف مرتب آب و لیمو بروز چین و چروک‌ها، خطوط، و دیگر نشانه‌های پیری را به تاخیر می‌اندازد.

۴. لیمو دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند

وجود مقادیر زیاد ویتامین C در لیمو باعث می‌شود این میوه بتواند قدرت مقاومت‌مان را در برابر بیماری‌ها افزایش دهد. توانایی بدن‌مان در مبارزه علیه بیماری‌ها و عفونت‌ها با مصرف لیمو افزایش می‌یابد. هم‌چنین مصرف لیمو استرس را کاهش می‌دهد و آرام‌مان می‌کند.

۵. پاکسازی کبد

لیمو دارای اسید سیتریک است که می‌تواند تولید مایع صفرا را افزایش دهد. مایع صفرا سموم را از کبد دفع، و آن را پاکسازی می‌کند.

۶. لیمو درد مفاصل و التهاب را کاهش می‌دهد

لیمو می‌تواند اسید اوریک را حل کند. اسید اوریک مهم‌ترین دلیل برای بروز التهاب مفاصل است. لیمو هم‌چنین درد ماهیچه‌ها را نیز تسکین می‌دهد.

۷. آب و لیمو عفونت ویروسی را برطرف می‌کند

لیمو قدرت دستگاه ایمنی بدن‌تان را افزایش می‌دهد. به علاوه، ویروس نمی‌تواند در حرارت بالا دوام بیاورد. از این رو، هر وقت به عفونت ویروسی دچار شدید، یک لیوان آب گرم و لیمو بنوشید؛ حالتان حتماً بهتر می‌شود.

۸. لیمو قدرت مغز را افزایش می‌دهد

پتاسیم موجود در لیمو کارکرد سلول‌های عصبی ما را افزایش می‌دهد. این ماده سلول‌های مغز را تغذیه می‌کند و حافظه را بهبود می‌بخشد.

۹. لیمو گوارش را بهبود می‌دهد

بهبود عملکرد دستگاه گوارش از دیگر فواید لیمو برای سلامتی است. سو هاضمه می‌تواند باعث بروز بیماری‌های بسیاری شود. لیمو سو هاضمه، نفخ معده، و حتی آروغ را تسکین می‌دهد. لیمو سموم را از مجاری گوارش دفع می‌کند، و جذب و مصرف مواد مغذی را بهبود می‌بخشد.

۱۰. درمان گلو درد

از آن‌جا که لیمو دارای خاصیت ضد التهابی است، می‌تواند به درمان گلو درد و لوزه کمک کند. لیمو هم‌چنین می‌تواند سوزش سر معده را نیز تسکین دهد.

۱۱. لیمو باعث افزایش سریع انرژی می‌شود

آیا احساس خستگی می‌کنید؟ یک لیوان آب و لیمو بنوشید تا به سرعت انرژی‌تان افزایش یابد و روحیه‌تان شاد شود.

۱۲. لیمو افسردگی را درمان می‌کند

اضطراب و افسردگی در یک فرد با کمبود پتاسیم در بدن وی در ارتباط است. لیمو میزان مورد نیاز پتاسیم را تأمین می‌کند و به این ترتیب، باعث بهبود فعالیت سلول‌های عصبی و درمان افسردگی می‌شود.

۱۳. لایه‌برداری از پوست لب

آب لیمو می‌تواند به عنوان لایه‌بردار پوستِ لب به کار رود. پیش از خواب به لب‌ها آب لیمو بزنید و فردا صبح آن را بشویید. این کار سلول‌های مرده و خشک شده را از سطح لب‌ها می‌زداید و آن‌ها را گوشتالوتر نشان می‌دهد.

۱۴. برای خلاصی از بوی عرق

از آن‌جا که لیمو به صورت طبیعی ضد قارچ و ضد باکتری است، می‌تواند بوی بد عرق را از بین ببرد. در دوران باستان، زن‌ها عادت داشتند برای خلاصی از بوی عرق، لیمو را با فشار به زیر بغل‌های‌شان می‌مالیدند.

۱۵. لیمو باعث بهبود اجابت مزاج می‌شود

آب لیمو سموم را از بدن‌مان می‌زداید و عملکرد دستگاه گوارش‌مان را بهبود می‌بخشد؛ و از این طریق، باعث بهبود اجابت مزاج می‌شود.

۱۶. پیشگیری از سنگ کلیه

مصرف روزانه آب و لیمو باعث افزایش سطح سیترات در ادرار می‌شود؛ و به این ترتیب، از تشکیل سنگ‌های کلسیمی در کلیه پیشگیری می‌کند.

۱۷. لیمو باعث سفید شدن آرنج و زانوهای تیره می‌شود

پوست آرنج و زانوها نسبت به سایر نقاط بدن کمی تیره‌تر هستند. مالیدن مرتب لیمو یا پوست لیمو به آرنج و زانوها می‌تواند پوست آن نواحی را روشن‌تر کند.

لیموترش باعث پیشگیری از سنگ کلیه می شود؟

۱۸. لیمو چربی اضافه را کنترل می‌کند

آن‌هایی که دارای پوست چرب هستند می‌توانند از مزایای لیمو برای کنترل این چربی بهره‌مند شوند. مالیدن لیمو روی صورت، یک روز در میان، نه تنها پوست صورت‌تان را باز و روشن می‌کند، بلکه منافذ بزرگ پوست را کم‌تر و چربی اضافه آن را کنترل می‌کند.

۱۹. ارزش غذایی بالا

لیمو در دسته مرکبات دارای خواص درمانی متعدد و و حاوی مقادیر زیادی ویتامین علاوه بر مواد مغذی ضروری برای سلامت بدن است. ارزش غذایی ۱۰۰ گرم لیموشیرین که معادل یک عدد لیمو شیرین بزرگ است حاوی ۲۹/۸ کالری، ۰/۷۴ گرم پروتئین ۱۰/۵ گرم قند ۰/۱۴ گرم چربی ۲/۸ گرم فیبر ۱۰ میکروگرم اسید فولیک ۱۵۰ میلی‌گرم پتاسیم و ۵۳ میلی‌گرم ویتامین c است.

۲۰. تقویت کننده زیبایی و جوانی

لیمو ترش هم یک ماده تقویت کننده زیبای است و باعث افزایش سلامتی، طراوت، شادابی، جوانی و نیروی حیات، مانع شل شدن و چروک پوست و پیری زودرس می‌شود.

۲۱. پاکسازی لکه‌های پوستی

یک خاصیت لیمو ترش برای پاکسازی لکه‌های پوستی است که می‌توانید آب لیمو ترش را روی پوست بمالید و از شب تا صبح روز آن بماند، همچنین از عصاره لیمو ترش با گلیسیرین می‌توانید خستگی پوست و ترک‌های پوست را از بین ببرید.

۲۲. خاصیت درخشان کنندگی موها

اگر تمایل دارید موهایتان شفاف و درخشان شود کافیست مقداری لیمو ترش تازه با آب سرد ترکیب کنید و روی موها بریزید و سپس موها را بشویید.

کد خبر 585532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.