خواص باور نکردنی مویز برای درمان فشار خون/تاثیر استرس بر اضافه وزن

مصرف نوشیدنی‌های قندی و خطر افزایش سرطان روده در زنان، هفت دلیل مصرف روزانه اسفناج، شیوع عارضه قلبی عروق کرونر در بین جوانان، خواص باور نکردنی مویز برای درمان فشار خون، تخم مرغ یک ماده غذایی مفید برای بدن و تاثیر استرس بر اضافه وزن را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اسفناج، منبع غنی از مواد معدنی، ویتامین‌ها و سایر ریزمغذی‌ها است و می‌تواند بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد، مواد مغذی موجود در اسفناج منجر به تقویت تعادل در سالمندان می‌شود و برای بهبود عملکرد شناختی نیز مفید است.

بهبود سطح حافظه، تقویت سلامت بینایی، بهبود سوخت ساز و ساز، جلوگیری از آترواسکلروز (ناشی از سخت شدن شریان‌ها است و یکی از بیماری‌های خاموش محسوب می‌شود) هفت دلیل سالم، افزایش روزانه اسفناج به رژیم غذایی است.

خواص باور نکردنی مویز برای درمان فشار خون/تاثیر استرس بر اضافه وزن

مصرف نوشیدنی‌های قندی و خطر افزایش سرطان روده در زنان

به گفته محققان دانشگاه واشنگتن، زنانی که روزانه دو بار یا بیشتر نوشیدنی‌های حاوی قند نظیر نوشابه گازدار، آبمیوه یا نوشابه‌های ورزشی و انرژی زا مصرف می‌کنند دو برابر با خطر سرطان روده قبل از ۵۰ سالگی روبرو هستند.

محققان با بررسی اطلاعات تغذیه‌ای زنان دریافتند نوشیدن زیاد نوشابه‌های حاوی قند در بزرگسالی با ریسک بالاتر بیماری مرتبط است. حتی این احتمال در زنانی که در ابتدای جوانی بیشتر نوشابه‌های قندی مصرف کرده بودند بیشتر بود.

این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه این نوع نوشیدنی‌ها در بزرگسالی با ۱۶٪ خطر بالاتر ابتلاء به سرطان روده بزرگ ارتباط دارد، اما در زنان ۱۳ تا ۱۸ سال، هر نوشیدنی با ۳۲٪ افزایش خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ قبل از ۵۰ سالگی ارتباط داشت.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که جایگزینی نوشیدنی‌های حاوی قند با نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی، قهوه یا شیر با کاهش ۱۷ تا ۳۶ درصدی خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ همراه است

خواص باور نکردنی مویز برای درمان فشار خون

مویز خشکباری سرشار از آهن، آنتی‌اکسیدان و فیبر است، خواص زیادی از مویز در تحقیقات ذکر شده است، فقط ۱۰۰ گرم از آن حاوی انرژی و مواد مغذی بسیار، ازجمله کربوهیدرات، چربی، پروتئین، مواد معدنی و غیره است.

مویز به حفظ انرژی هم کمک می‌کند، به این دلیل که حاوی انواع ویتامین‌های B است، حاوی پروتئین است و ماهیچه‌ها را تقویت می‌کند، مویز علاوه بر ویتامین B سرشار از ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K است.

مویز مقدار مضر کلسترول را کاهش می‌دهد، منبعی عالی فیبرهای حل‌شدنی هست که به تنظیم قند خون کمک می‌کند، مویزها نوعی عنصر شیمیایی به نام بور (boron) دارد که موجب استحکام استخوان‌ها می‌شود. رژیم غذایی سرشار از بور خطر پوکی استخوان را کاهش می‌دهد، کلسیم در برابر بیماری‌های مختلف مثل سرطان، دیابت و فشارخون بالا از بدن محافظت می‌کند.

سلنیوم و فسفر موجود در مویز می‌توانند از پرفشاری خون پیشگیری کنند، آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مویز سلول‌های صدمه‌دیده چشم را ترمیم می‌کند، مویز حاوی آهن است و گردش خون را بهبود می‌بخشد و به ما کمک می‌کند که از بیماری‌های خونی در امان بمانیم.

مویز حاوی منیزیم است که بدن را آرام می‌کند، برخی از دردهای عضلانی را کاهش می‌دهد، مویز حاوی سدیم است و این ماده معدنی می‌تواند مایعات بدن را به‌خوبی حفظ کند.

خواص باور نکردنی مویز برای درمان فشار خون/تاثیر استرس بر اضافه وزن

تأثیر استرس بر اضافه وزن

مطالعات نشان می‌دهد که استرس تنها بر عادات غذایی شما تأثیر نمی‌گذارد بلکه می‌تواند متابولیسم شما را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، محققان تاکید دارند تجربه یک یا چند واقعه استرس زا یک روز قبل از صرف تنها یک وعده غذایی پرچرب، می‌تواند باعث کاهش سرعت متابولیسم بدن شود به طوری که زنان به طور بالقوه می‌توانند در طول یک سال ۱۱ کیلوگرم افزایش وزن داشته باشند.

سوران آلبرز، اظهار کرد: نیازهای روزمره کار و زندگی در خانه و حتی حضور مداوم دستگاه‌های الکترونیکی، افراد را بیشتر در معرض خطر پرخوری ناشی از استرس قرار می‌دهد. بهترین راه برای مقابله با استرس یا غذا خوردن هیجانی، آگاهی از آنچه باعث استرس می‌شود و آمادگی برای مبارزه با آن است

وی تاکید کرد: اگر فردی مستعد پرخوری هیجانی هستید، عوامل محرک خود را بشناسید و بدانید چه چیزی باعث استرس شما می‌شود و آماده مواجهه درست با آن باشید. بخشی از آمادگی این است که خود را به تنقلات سالم مسلح کنید، سپس اگر احساس نیاز به میان وعده داشتید، با حداقل مصرف، خود را سیر کنید.

شیوع عارضه قلبی عروق کرونر در بین جوانان

یک متخصص قلب و عروق درباره علل ابتلاء به بیماری قلبی شایع میان جوانان، اظهار کرد: با توجه به زندگی ماشینی، کاهش تحرک و مصرف غذاهای آماده، زمینه برای ایجاد انواع بیماری‌های قلبی ایجاد می‌شود و در حال حاضر در کشور ما یکی از شایع‌ترین مشکلات قلبی، عارضه قلبی عروق کرونر است.

حمیدرضا بای، افزود: قبلاً این عارضه در افراد بالای ۶۰ یا ۷۰ سال شایع بود، اما در سالیان اخیر سن ابتلاء به این عارضه بسیار کاهش داشته است. در افراد کم سن و سال، از آنجایی که قلب هنوز فرصت نکرده است تا رشد کافی داشته باشد و رگ‌هایش منشعب شود تا خون رسانی ورت گیرد؛ تظاهر گرفتگی عروق کرونر در افراد جوان، تظاهر بدتری خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ بای افزود: اگر یکی از رگ‌های قلب فردی که تحرک ندارد، ۷۰ درصد دچار گرفتگی شود، فرد نمی‌تواند متوجه ابتلایش به عارضه قلبی شود در حالی که اگر همین مشکل برای فردی که روزانه فعالیت کافی دارد پیش بیاید، به سرعت نمود بیرونی پیدا می‌کند و بعد از زمان مشخصی فعالیت، متوجه احساس درد و گرفتگی در ناحیه قلب می‌شود و باید به سرعت برای درمان اقدام کند.

وی تصریح کرد: افراد هفته‌ای پنج بار در پنج جلسه مساوی و هر بار حداقل نیم ساعت فعالیت بدنی داشته باشند همچنین توصیه می‌شود استفاده از گوشت قرمز و غذاهای فرآوری شده مثل سوسیس و کالباس، باید خیلی محدود شود.

خواص باور نکردنی مویز برای درمان فشار خون/تاثیر استرس بر اضافه وزن

کلسترول موجود در تخم مرغ برای انسان مضر است؟

میخائیل گینسبورگ، متخصص تغذیه روسی اعلام کرد که طبق نتایج مطالعات اخیر آنگونه که تصور می‌شد، کلسترول موجود در تخم مرغ برای بدن مضر نیست، اعتقاد بر این بوده است که کلسترول موجود در تخم مرغ به طور خاص باعث آترواسکلروز یا تصلب شرایین می‌شود، اما این نظر اخیراً تغییر کرده است.

وی افزود: به تازگی، شواهدی به دست آمده که نشان می‌دهد کلسترول رژیم غذایی بر میزان کلسترول" بد "در خون تأثیر نمی‌گذارد، زیرا کلسترول در واقع یک ماده غذایی خوب است و بدن از آن در تولید اسیدهای صفراوی، تعدادی از هورمون‌ها و ویتامین D تحت تأثیر نور خورشید استفاده می‌کند.

گینزبورگ، تصریح کرد: به طور کلی تخم مرغ یک ماده غذایی مفید برای بدن است، زیرا حاوی مواد مغذی بسیاری است، تخم مرغ فقط پروتئین نیست، بلکه حاوی مواد مهم دیگری مانند فسفولیپیدها و لاسیتین نیز است.

وی اظهار کرد: تخم مرغ حاوی ویتامین‌های محلول در چربی، ویتامین A و D است که اغلب در غذاهای زمینی یافت نمی‌شود، بلکه در غذاهای دریایی باید آن را جستجو کرد، تخم مرغ همچنین حاوی ویتامین B۶ و B۱۲ است، تخم مرغ یک غذای روزانه برای انسان است، بنابراین می‌توان پنج روز در هفته از آن استفاده کرد.

کد خبر 493203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.