۷ ویتامین ضد سرطان را به رژیم تان اضافه کنید

خطرات مصرف مرغ نیم پز، اهمیت پرهیز از مصرف ۸ ماده غذایی بدون تاریخ انقضا، کاهو سکنجبین بهترین عصرانه فصل بهار، اضافه کردن ۷ ویتامین ضد سرطان به رژیم غذایی، سه نوشیدنی راهکاری ساده برای کنترل فشار خون و لزوم مصرف ۴ مکمل برای افراد بالای ۵۰ سال را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به عنوان یک قاعده کلی، مصرف غذا بعد از اتمام تاریخ مصرف آن ارزش هیچ خطری را ندارد و این تاکید بیشتر در مورد غذاهایی از قبیل گوشت بسته بندی شده، تخم مرغ، سالاد آماده، جوانه‌ها، میگو، گوشت گاو، پنیرهای نرم و مرغ است چون احتمال شکل گیری باکتری‌ها و در نتیجه مسمومیت غذایی از طریق آنها جدی است.

۷ ویتامین ضد سرطان را به رژیم تان اضافه کنید

سه نوشیدنی راهکاری ساده برای کنترل فشار خون

بالا بودن سطح فشار خون باعث فشار به قلب و عروق و ناکارآمدی آن‌ها می‌شود، با این حال، سه راهکارساده و گیاهی وجود دارد که می‌تواند به تنظیم فشار خون افراد کمک کند، این راهکارها عبارتند از: دانشمندان می‌گویند مصرف روزانه چای ترش در افراد بالغ که از فشار خون بالای ملایم و نیز فشار خون بالای شدید رنج می‌برند می‌تواند به طور مؤثر به کنترل و تنظیم فشار خون کمک کند.

محققان پی بردند مصرف آب انار باعث کاهش فشار خون سیستولیک می‌شود و برای سلامت قلب بسیار مفید است، محققان می‌گویند کامبوجا همانند ماست سرشار از پروبیوتیک (باکتری‌های مفید) است، کامبوجا تأثیر مستقیمی در تقویت سیستم ایمنی بدن، کاهش وزن، جلوگیری از ابتلاء به سرطان، و خلاصی از فشار خون بالا و بیماری‌های قلبی دارد.

لزوم مصرف ۴ مکمل برای افراد بالای ۵۰ سال

متخصصان انگلیسی می‌گویند مصرف برخی مکمل‌های غذایی با افزایش سن ضروری است. ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش انکارناپذیری در تضمین سلامتی بدن دارند. متخصصان می‌گویند افراد بالای ۵۰ سال باید توجه ویژه‌ای به مصرف مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین‌های D، B۱۲ و مواد معدنی شامل آهن و کلسیم داشته باشند.

فواید ویتامین D برای سلامتی بدن بی شمار است، این ویتامین نقشی حیاتی در سلامت و استحکام استخوان‌ها دارد. تحقیقات متعدد نشان داده است، ویتامین D باعث کاهش ابتلاء به پوکی استخوان، کاهش ابتلاء به برخی سرطان‌ها، و بیماری‌های قلبی می‌شود.

متخصصان همواره تاکید دارند افراد کهنسال برای سلامت استخوان‌های خود باید مصرف کلسیم را در دستور کار قرار دهند، مصرف کافی کلسیم می‌تواند خطر ابتلای افراد به پوکی و نرمی استخوان را کاهش دهد.

آهن یک عنصر بسیار حیاتی بوده که برای ساخت گلبول‌های قرمز خون ضروری است. کمبود آهن در بدن بدان معناست که گلبول‌های قرمز سالم به اندازه کافی وجود ندارد و فرد به کم خونی (آنمی) مبتلا است.

ویتامین B۱۲ به وسیله سلول‌های بدن به ویژه سلول‌های مغز و ستون فقرات مورد استفاده قرار می‌گیرد، کمبود این ویتامین می‌تواند باعث بروز عوارضی مانند گیجی، تحریک و زودرنجی و توهم را به همراه داشته باشد، تحقیقات نشان داده است کمبود ویتامین B۱۲ در بدن می‌تواند به کم خونی و خستگی و بی حالی منجر شود.

۷ ویتامین ضد سرطان را به رژیم تان اضافه کنید

کاهو سکنجبین بهترین عصرانه فصل بهار

کاهو یک سبزی مغذی و پرفیبر است و به رفع یبوست کمک می‌کند و طبع سرد آن از خشکی و گرمی مزاج می کاهد، اگر برگ‌های کاهو تیره‌تر باشد مواد مغذی زیادتری در خود ذخیره کرده و نسبت به برگ‌های جوان و روشن کاهو ارزش بیشتری دارد.

ساقه کاهو در مقایسه با برگ کاهو فیبر بیشتری داشته و با لینت مزاج به دفع سموم و کنترل کلسترول خون کمک می‌کند، کاهو در مقایسه با برخی سبزیجات، نیترات کودهای شیمیایی را به میزان بیشتری در خود ذخیره می‌کند، اما اگر برگ‌های خارجی کاهو را که معمولاً ضخیم و از بین رفته هستند قبل از خوردن جدا کرده و دور بریزید، عامل انتقال سموم آفت کش به دیگر برگ‌های کاهو از بین می‌رود.

کاهو همراه سکنجبین نیکوترین اثر را در اعتدال و لینت مزاج دارد و بهتر است سکنجبین را به صورت خانگی و با عسل یا شیره تهیه کنید، اگر مقدار سرکه سکنجبین از اعتدال خارج شود طبع آن سرد و برای مبتلایان به زخم معده و روده زیانبار می‌شود و اگر شیرینی آن زیاد شود طبع آن گرم و بسیار چاق کننده خواهد شد.

خطرات مصرف مرغ نیم پز

محققان نوعی باکتری در مرغ نیم‌پز یافته‌اند که می‌تواند منجر به بروز سندرم گیلن‌باره (GBS) شود، این سندرم علت فلج عصبی- عضلانی است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد در صورتی که مرغ با حداقل دمای مناسب درونی پخته نشده باشد، باکتری Campylobacter jejuni موجود در غذا می‌تواند منجر به بروز بیماری «سندرم گیلن باره» شود. با ما همراه شوید.

بیماری «سندرم گلین باره» هم در موارد شدید آلودگی به کامپیلوباکتر ممکن است فرد را مبتلا کند، البته عمده‌ترین مشکلی که با مصرف مرغ نیم پز یا خام از این باکتری به وجود می‌آید، بیشتر معده را درگیر می‌کند.

شایع‌ترین بیماری‌های ناشی از این دو باکتری در دستگاه گوارش و روده‌ها است که خوشبختانه به دلیل اینکه مردم کشور ما از گوشت خام استفاده نمی‌کنند، ابتلاء به بیماری‌های این دو باکتری خیلی زیاد نیست.

تأکید می‌شود برای پاک کردن و خرد کردن گوشت مرغ از دستکش استفاده شود، همچنین بهتر است گوشت را شسته و آن را منجمد کنند و حتماً به صورت کاملاً پخته یا کباب شده آن را مصرف کنند.

۷ ویتامین ضد سرطان را به رژیم تان اضافه کنید

هیچ ماده غذایی به تنهایی نمی‌تواند ریسک ابتلاء به سرطان را کاهش دهد ولی ترکیب مناسبی از مواد غذایی گوناگون حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی، می‌تواند این خطر را تا حد زیادی کاهش دهد.

انواع مواد مغذی برای مبارزه با سرطان در دسترس هستند اما مشکل این است که رژیم‌های غذایی ما اغلب فاقد مقادیر کافی از این مواد مغذی است:

سلنیوم: در مناطقی از جهان که سطح سلنیوم خاک بالا است، مرگ و میر کمتری ناشی از سرطان ریه، سینه، روده بزرگ، تخمدان، گردن رحم، مثانه، لوزالمعده و سرطان مری گزارش شده است. از آنجا که بدن نیاز کمی به این ماده معدنی دارد، انجمن سرطان آمریکا توصیه کرده است که با یک رژیم غذایی سالم و همراه با مقدار زیادی میوه‌ها و سبزیجات می‌توان این میزان سلنیوم را به دست آورد. آجیل، غذاهای دریایی، غلات سبوس دار، گوشت و مرغ، نیز حاوی سلنیوم هستند.

امگا ۳: برخی تحقیقات نشان می‌دهد زنانی که دو بار در هفته ماهی‌های چرب مصرف می‌کنند کمتر دچار ابتلاء به سرطان آندومتر می‌شوند. با این حال روغن ماهی فواید دیگری هم دارد از جمله اینکه منجر به جلوگیری از بیماری‌های قلبی یا سکته مغزی می‌شود ضمن اینکه با کاهش خطر ابتلاء به افسردگی نیز ارتباط دارد.

بتاکاروتن: بتاکاروتن نوعی آنتی اکسیدان مرتبط با ویتامین آ است که در میوه‌ها و سبزیجات به رنگ نارنجی وجود دارد. هویج، طالبی، کدوحلوایی، زردآلو و انبه و همچنین سبزیجات با برگ سبز مانند اسفناج و کلم منابع غنی بتاکاروتن هستند که می‌توانند موجب کاهش خطر بروز سرطان شوند، با این حال بیش از ۵ هزار واحد بتاکاروتن در روز را نباید دریافت کرد.

۷ ویتامین ضد سرطان را به رژیم تان اضافه کنید

ویتامین دی: مطالعات نشان داده اند کسانی که سطوح بالای ویتامین دی را دریافت می‌کنند، در معرض خطر کمتری از ابتلاء به سرطان سینه، تخمدان، کلیه، روده، پانکراس، پروستات و سرطان‌های دیگر هستند. بیش از ۹۰ درصد از ویتامین دی از راه نور خورشید سنتز می‌شود اما بیشتر مردم به خاطر ترس از ابتلاء به سرطان پوست کمتر در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرند در حالی که استفاده از کرم‌های ضد آفتاب استاندارد و رعایت موارد جلوگیری از آفتاب سوختگی، خطر ابتلاء به این سرطان را کاهش می‌دهد. دریافت روزانه هزار تا ۲ هزار وحد ویتامین دی در روز از طریق رژیم غذایی یا مکمل‌های این ویتامین برای جلوگیری از سرطان‌های یادشده مفید است.

کورکومین: کورکومین، ماده فعال بیولوژیک زردچوبه، علاوه بر اثرات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، اثرات ضد سرطانی و ویژگی‌های ممانعت از ایجاد سرطان را هم داراست.

ویتامین‌های گروه ب: بعضی تحقیقات نشان داده است که ویتامین‌های گروه ب از جمله اسید فولیک یا همان ویتامین ب ۹، می‌تواند خطر ابتلاء به برخی سرطان‌ها را کاهش دهد. افرادی که اسید فولیک بیشتری دریافت می‌کنند، خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ و سرطان کبد کمتر است. فولات، برای سلول‌ها و بافت‌های تکثیر یافته بسیار مفید است. برای مبتلایان به سرطان، مصرف مکمل فولات بسیار خوب است.

آنتی اکسیدان‌ها: آنتی اکسیدان‌ها، باعث قطع رشد سلول‌های سرطانی در محیط آزمایشگاهی شده اند. افرادی که مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها مانند چای سبز می‌نوشند و از سیگار اجتناب می‌کنند، کمتر در معرض خطر سرطان مری هستند.

کد خبر 484040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.