با گیاهان سرشار از امگا ۳ آشنا شوید

تخم کتان، دانه چیا، گردو، لوبیا، دانه کنف و سبزیجات با برگ سبز سرشار از امگا ۳ هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اسیدهای چرب امگا ۳ که یک ماده مغذی ضروری است، برای سلامت قلب، بهبود عملکرد مغز و سلامت عمومی حیاتی است؛ با وجود اینکه ماهی اغلب به عنوان منبع اصلی امگا ۳ در نظر گرفته می‌شود، اما بعضی از غذاهای گیاهی نیز شامل این ماده مغذی است، در ادامه به بررسی منابع گیاهی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ می‌پردازیم:

تخم کتان

تخم کتان حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است، می‌توان تخم کتان آسیاب شده را به ماست، فرنی یا اسموتی اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شد.

دانه چیا

از آنجا که دانه چای منبع گیاهی عالی اسیدهای چرب امگا ۳ است، می‌توان آن را به نوشیدنی‌ها، سالادها یا محصولات پخته شده اضافه کرد.

گردو

یکی از معدود آجیل‌هایی که حاوی مقادیر قابل‌توجهی از اسیدهای چرب امگا ۳ است، گردو در نظر گرفته شده است، می‌توان گردو را به عنوان میان وعده مصرف کرد یا آن را به سالاد، غلات یا محصولات پخته شده اضافه کرد.

لوبیا قرمز

لوبیا قرمز علاوه بر اینکه یک حبوبات سالم است، منبع گیاهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ است، همچنین سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است که همه به بهبود سلامت قلب و مغز کمک می‌کند.

دانه کنف

دانه‌های کنف سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است، می‌توان این دانه‌ها را به سالاد، ماست، اسموتی یا غلات اضافه کنید و از مزایای آن بهره‌مند شوید.

سبزیجات با برگ سبز

بعضی از سبزیجات برگ‌دار مانند کلم بروکسل، کلم پیچ و اسفناج دارای مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا ۳ است، مصرف طیف وسیعی از سبزیجات برگ‌دار می‌تواند میزان اسیدهای چرب امگا ۳ بدن را افزایش دهد.

کد خبر 732560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.