عادت‌هایی که خطر بروز افسردگی را کاهش می‌دهد

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خوابیدن بین هفت تا ۹ ساعت در شب، خطر ابتلا به افسردگی را تا ۲۲ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی یک اختلال خلقی است که باعث ایجاد احساس غم و اندوه مداوم و از دست دادن علاقه می‌شود. افسردگی می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد و محرک‌های متفاوتی نیز دارد. بعضی از عادت‌ها ممکن است به کاهش خطر ابتلاء به افسردگی کمک می‌کند در ادامه به بررسی تعدادی از آن‌ها می‌پردازیم:

داشتن خواب کافی

محققان معتقدند که خواب مهم‌ترین عامل داشتن یک سبک زندگی سالم است. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خوابیدن بین هفت تا ۹ ساعت در شب خطر ابتلاء به افسردگی را تا ۲۲ درصد کاهش می‌دهد.

برقراری ارتباط اجتماعی

به گفته پژوهشگران، داشتن روابط اجتماعی مکرر محافظت‌کننده‌ترین عامل در برابر اختلال افسردگی است. به نظر می‌رسد که برقراری ارتباط اجتماعی خطر افسردگی را تا ۱۸ درصد کاهش می‌دهد.

پیروی از رژیم غذایی سالم

نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم خطر ابتلاء به افسردگی را تا ۶ درصد کاهش می‌دهد، مطالعه دیگری که در آوریل ۲۰۲۲ در دانشگاه سیدنی انجام شد نشان می‌دهد که مردان ۱۸ تا ۲۵ ساله پس از پیروی کردن از رژیم غذایی مدیترانه‌ای، بهبود علائم افسردگی را تجربه کردند.

داشتن فعالیت بدنی

فعالیت بدنی منظم خطر ابتلاء به افسردگی را ۱۴ درصد کاهش می‌دهد، داده‌های ارائه شده نشان می‌دهد که فعالیت بدنی ۱.۵ برابر در برابر کاهش علائم خفیف تا متوسط افسردگی، استرس روانی و اضطراب مؤثرتر از دارودرمانی یا رفتار درمانی عمل می‌کند.

سیگار نکشیدن

دوری کردن از سیگار خطر افسردگی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد، سیگار کشیدن می‌تواند یک فرد را در معرض خطر چندین مشکل سلامتی قرار دهد؛ بنابراین بهتر است از سیگار کشیدن که یک عادت ناسالم و پرخطر است، دوری کنید.

ترجمه از پگاه بهادران، خبرنگار ایمنا

کد خبر 695983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.