کدام مواد غذایی به بهبود بینایی کمک می‌کند؟

غذاهایی مانند ماهی، بادام، تخم‌مرغ، هویج و کلم به بهبود بینایی کمک می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ضعف بینایی می‌تواند به دلیل عوامل متعددی مانند استرس، قرار گرفتن مداوم در معرض نمایشگر، سن بالا، کمبود خواب و غیره رخ دهد. رژیم غذایی نامناسب نیز با از دست دادن قدرت بینایی برای افراد مسن در ارتباط است. از سوی دیگر، مصرف رژیم غذایی متعادل و سالم می‌تواند به بهبود سلامت چشم‌ها، بهبود بینایی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های چشمی کمک کند. در ادامه به بررسی تعدادی از مواد غذایی می‌پردازیم که به بهبود قدرت بینایی کمک می‌کند:

ماهی

ماهی، به ویژه سالمون، می‌تواند برای بینایی مناسب باشد، زیرا سرشار از چربی‌های امگا -۳ است که چربی‌های سالمی هستند و به بهبود سلامت چشم کمک می‌کنند. مصرف ماهی می‌تواند به جلوگیری از خشکی چشم و حفظ سلامت شبکیه کمک کند.

بادام

بادام یک ماده غذایی مفید برای سلامت چشم است، زیرا سرشار از ویتامین E است که به محافظت از چشم‌ها در برابر مولکول‌های ناپایدار که بافت سالم را هدف قرار می‌دهند، کمک می‌کند. مصرف مقادیر منظم این ویتامین می‌تواند مانع بروز دژنراسیون ماکولا مرتبط با سن و همچنین آب مروارید شود. بنابراین توصیه شده است مصرف بادام را در رژیم غذایی خود بگنجانید، البته مصرف بیش از حد آن باعث افزایش سطح کلسترول خون می‎‌شود.

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ‌ها دارای مواد مغذی مفید مانند ویتامین A، لوتئین، زاگزانتین و روی برای حفظ سلامت چشم‌ها هستند. ویتامین A از قرنیه که سطح چشم است محافظت می‌کند، لوتئین و زاگزانتین نیز خطر ابتلا به بیماری‌های جدی چشم را کاهش می‌دهد. روی نیز به بهبود سلامت شبکیه کمک می‌کند و باعث دید بهتر در شب می‎‌شود.

هویج

هویج یکی دیگر از مواد غذایی سالم برای چشم است، زیرا منبع باورنکردنی از ویتامین A و بتاکاروتن است. این مواد مغذی به محافظت از سطح چشم و جلوگیری از عفونت چشم و دیگر بیماری‌های جدی چشم کمک می‌کند. هویج را به سالاد، سوپ و دیگر غذاهای روزانه خود اضافه کنید.

کلم پیچ

کلم پیچ نوعی سبزیجات با برگ است که سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زاگزانتین است که در تخم‌مرغ نیز یافت می‌شود. این مواد مغذی ممکن است خطر بروز بیماری‌های جدی چشم را کاهش دهد. لوتئین و زاگزانتین در بدن تولید نمی‌‎شوند، بنابراین باید آن‌ها را از طریق مصرف مواد غذایی دریافت کرد. می‌توان اسفنجان را نیز جایگزین کلم پیچ کرد، زیرا منبع مناسبی از لوتئین است.

کد خبر 670407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.